Baby bij mij in bed slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bailey1989, 19 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey1989

Bailey1989 Niet meer actief

Co sleeper hebben we hier ook maar dat vind hij ook niet leuk. Hij wil het liefst heel de nacht mijn borst of buik voelen. Naast zijn bedje zitten word hij nog steeds onrustig wat daarna overgaat in overstuur. Mijn partner en ik slapen al een tijdje niet meer samen. Ongezellig jazeker, maar dat komt ook wel weer goed.

2. VSC

VSC Niet meer actief

In mijn situatie is t wel gevaarlijk, niet per definitie. Onze matrassen schuiven vaak uit mekaar, mn vriend slaapt nogal "wild" en met meerdere kussens. Dus nee ik laat mijn dochter echt niet bij ons slapen als wij ook slapen.
    Wat anderen doen moeten zij zelf weten, ieder zn mening en situatie toch ;)

3. VSC

VSC Niet meer actief

Euh pardon wat weet jij van die situatie, helemaal niks.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Bizar??? Dat het jouw keuze niet is ok, maar bizar gaat wel erg ver. Mijn man vindt het prima, lijkt mij ook een keuze die je samen maakt.

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Tja wat is bizar? In veel landen en culturen is dit de normaalste zaak van de wereld. Ik vind het juist 'bizar' ( nee hoor dat ik overdreven, maar wel vreemd) dan men hun pas geboren baby alleen in een kamertje te slapen legt. Maar ieder zijn keuze toch?

En mijn partner? Zolang er geen melk uit zijn tepels komt, had hij hier niet zo heel veel over te willen. Hij kon kiezen, samen slapen of 3x op een nacht zijn bed uit om de baby te halen. Die keuze had hij snel gemaakt hoor ;)

6. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Jazeker ieders eigen menig, aar je zegt het zo stellig. (Dat het gevaarlijk is), maar dat klopt niet. Jij vindt het gevaarlijk in jullie situatie. Dat is wel een verschilletje ;)

7. VSC

VSC Niet meer actief

Zo zei ik t niet maar laten we t hierbij houden.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Dat deed mijn man bij de middelste wel, 3 keer per nacht eruit, hij was ook gelijk voorstander van same slapen bij de jongste haha.

9. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Wij doen het ook hij is een slechte slaper en als hij snachts voor de zoveelste keer wakker word dan gaat hij gewoon lekker bij ons in zo kunnen wij ook nog een paar uur pakken.

10. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft tot ze ongeveer 4 maanden was bij ons op de kamer gelegen en ook vaak tussen ons in. Toen zijn we op een gegeven moment dit af gaan bouwen. Eerst s'middags op haar duren kamer en daarna s'nachts. Dit is vrij snel goed gegaan. Nu slaapt ze super goed. Ze slaapt nu alleen nog s'ochtends na haar eerste fles bij mij in bed, en als ze s'nachts heel erg onrustig is en meerdere keren wakker wordt en weer moeilijk in slaap valt.

11. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Mijn 2e heeft tot 15 maand bij ons in bed geslapen. Ze wou nooit in een ledikantje. Toen was een peuterbed dd oplossing.
    de jongste wil ook niet in een eigen bedje. Hij is pas 11 weken. Dus hij slaapt lekkerbin ons.
    liever een slapende baby bij ons in bed, dan ee. Baby die de gele nacht huilt. Dat breekt je op. En er komt vanzelf een dag dat het niet meer nodig is

12. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Klopt dat het in deze situatie niet veilig is. Daarom schrijft ze ook, als je de regels volgt. Net als aan een ledikantje en wiegje regels zitten (spijlen, beddegoed, warmte/kou) zit dat ook aan samenslapen.

Volg je de regels niet (kussens/dekens/valbescherming/roken/alcohol) dan kun je m.i. ook beter niet gaan samenslapen.

13. VSC

VSC Niet meer actief

Inderdaad dus we zeggen precies hetzelfde he.

Deel Deze Pagina