Mijn zoontje is echt een slechte eter , dit is een beetje zijn schema : Ontbijt : 1 blokje brood (dobbelsteen grote ) maar meestal gewoon niks . Daarna 50 cc melk Fruit ( 11 uur ) : 3 hapjes fruit Lunch : meestal 3 blokjes brood (dobbel steen grote ) . 70 cc melk . Tussendoortjes : niks Avond eten : half bordje . Het ging eigenlijk prima dus ik gaf geen fles maar bij het naar bed brengen na de fruit , aangezien hij niet veel drinkt dor ik het nu toch maar weer even omdat bij het slapen het enige moment is dat hij meer dan 70 cc drinkt . Van sap enzo drinkt hij niet meer dan 1 slokje , nooit echt 5 cc in een keer ofzo . Het eten is dan ook wel echt drama . Zodra hij in de tafelstoel zit begint hij te wijzen , die , die , die !! Als hij het niet krijgt blèren ! Eet geen hap , gooit ze eten op de grond . Het is vast een fase een tandje of wat dan ook ? Maar het is nooit niet zo geweest , hij heeft nooit langer dan een week normaal gegeten . Hij is ook heel snel afgeleid . Een fles geven moet ik bijna in een donkere kamer doen (doe ik niet ) . Als me vriend thuis is en hij zit op de bank eet hij helemaal niet . Aan tafel eten doen we wel gaat opzich redelijk totdat hij een pasta pot ofzo niet op de grond mag gooien dan is het weer drama en eet hij niks . Misschien heeft hij wel voldoende aan zo weinig eten want hij doet het er goed op . Soms krijgt hij soep/tosti of wentelteefje tussen de middag dan eet hij iets beter . Niet meet dan een half wentelteefje of halve tosti (helft van 1 kantje) maar wel beter . Het is ook niet zo dan hij de volgende ronde wel goed eet omdat hij dan honger gekregen heeft . Alleen zijn avond eten gaat goed , dus misschien is dat dan de ronde dat hij het er toch van neemt . Merk ook dat hij voor het avond eten echt pas honger krijgt ! Huilen en vragen om eten bij het aanrecht . Wat zouden jullie doen ? Zo laten , hij doet het echt prima op wat hij eet . Wordt nu wat lichter maar hij was te zwaar dus dat mag best . Ik maak me eerlijk gezegd totaal geen zorgen , maar denken jullie dat dit wel gezond is ? Zijn er hier nog meer kindjes die niet zoveel eten nodig lijken te hebben?
Steeds blijven aanbieden, als ie honger heeft pakt ie het wel aan. Zo niet, dan kun.je er toch niks aan doen, je kunt het er niet in proppen..