Hoi meiden, Sinds de sprong rond 8 1/2 maand slaapt onze baby van inmiddels bijna 10 maanden ongeveer 4 keer per week niet door en wil dan drinken. We geven hem dan een half flesje en dan slaapt hij meteen door. Hij drinkt die dan ook op alsof hij echt honger of dorst heeft. Water wil hij niet echt. Hij wordt niet op hetzelfde tijdstip wakker s nachts, soms is het 01 uur soms 04 uur en soms slaapt hij gewoon door tot 06 uur. Het verschilt dus nog al. In eerste instantie dachten we natuurlijk: het komt omdat hij zich ontwikkeld, hij ging toen rond 9 maanden tijgeren en beweegt zich nu heel snel door de kamer en wil zich optrekken en gaan staan. Het is een flink ventje van ik denk 10,5 kilo en ik denk wel 76 cm lang. Hij oogt niet heel mollig maar ik vind hem redelijk zwaar. je bedenkt je van alles, heeft hij het koud, of juist te warm? zweet hij in zijn zak? wel of niet sokken aan in bed... Wat denken jullie? is dit gewenning? Hij huilt 's nachts heel hard en helaas wil hij geen speen en heeft hij die nooit gehad, even sussen op die manier is dus niet mogelijk. Zie mezelf op dit moment ook niet twee uur met hem op de arm lopen om het te kalmeren ook al moet dat misschien wel in de toekomst. Hij eet overdag goed. Dit is zijn schema. 07:00 - papfles 180/6 met 4 schepjes bambix of een boterham met 150/5 10:00 - 200 gr. fruit en water 12:30 - 1 1/2 boterham en 150/5 15:00 - flesje water/sap 135 ml en soms tussendoortje 16:30 - 200 gr. warm eten en 60 ml yoghurt 18:30 - fles 150/5 Wie heeft er tips? Bedankt, Charlie
Wat jij schrijft hebben wij op dit moment precies hetzelfde. Ik hoor dan om me heen je moet geen fles geven, dan gaat hij daar aan wennen. Maar als ik de fles geef, daarna slaapt hij meteen rustig verder. Als ik dat niet doe dan gaat hij ook huilen. Dus ik lees graag mee voor tips!
onze zoon is dan wat jonger en krijgt sowieso al om 0.00 en 6.00 voedingen vanwege groei problemen. een tijdje terug kwam hij tussendoor ook voor voedingen en net als in het berichtje hier boven, hij ging weer slapen als hij wat voeding had gehad. na twee nachten vond ik het wel prima, ik zag dat als iets extra nodig hebben. hij was toen niet zo goeie eter namelijk. nu krijgt hij om 19.30 en 0.00 een dubbele hoeveelheid aan geboden en hij slaapt eigenlijk altijd door. soms meld hij zich om kwart over 5 maar dan krijgt hij gewoon de 6 uur fles vast. tja gewenning.... ik geef hem liever een beetje voeding zodat hij (maar ook wij) weer lekker gaat slapen dan dat ik de halve nacht met hem in de weer ben.
Ik zit er aan te denken om tijdelijk weer een late avondfles aan te bieden in plaats van er op te wachten. Ik zag ook vandaag dat hij opeens stond in de box, denk dus toch dat we hier van de ene sprong in de andere sprong belanden. Vaak hoor je dat het na het eerste jaar wel over is als ze eenmaal lopen en een bepaalde balans hebben in eten en bewegen. Nu neemt al het nieuwe wat ze doen natuurlijk heel veel energie. Hoe zie jij het T84? Ben altijd wel bang voor zijn gewicht, omdat hij op deze manier wel standaard een halve tot een fles extra per dag krijgt, maar ja, het ene kind is het andere niet. Misschien dat ik na de middagboterham een fles diksap geef en de 3de fles bewaar voor 22 uur, dat zou ook nog een optie zijn. Mmm....moeilijk moeilijk. Charlie
Ik kan alleen zeggen dat wij rond deze periode hetzelfde hebben gehad. We zijn er een tijdje in meegegaan, onder het motto "Hij zal het wel nodig hebben." Toen hij van 1 nachtvoeding naar 2 3 4 voedingen ging, zijn we wel op de rem gaan staan! Maar dat ging helaas wel gepaard met veel gehuil!
Ik denk als je kind 2 3 of 4 voedingen nodig heeft 's nachts dat er overdag ergens iets niet goed gaat. Ik probeer alleen maar onderscheid te maken tussen nodig hebben van voeding of gewoonte. Een kind wat 3 nachten achter elkaar wakker wordt op een stipt tijdstip wordt wakker uit gewoonte. Maar hier lijkt dat patroon niet zo te zijn dus daarom de twijfel. Ik geloof wel dat groeispurt en voeding met elkaar samenhangen maar goed. Hij lijk ook erg licht te slapen en wordt al een beetje wakker als wij in de badkamer zijn zeg maar. C.
Ja ik denk ook dat het met de sprongen en ontwikkeling enzo te maken heeft. Ik denk gewoon dat hij daardoor snachts wakker wordt en wat wil eten. Als hij wakker wordt blijf ik het hem aanbieden.. en idd ook omdat hij dan gewoon lekker weer gaat slapen en geen halve nacht wakker is. Toevallig heeft ie vannacht weer een keertje doorgeslapen, dat was wel heel fijn.
Het hoeft niks met overdag te maken hebben hoor. Bij ons was het gewoon zo, dat ons zoontje alleen aan de borst in slaap kon / wilde vallen. Als hij 's nachts wakker werd, wilde hij gewoon even lekker bij mama liggen en dan gelijk maar even snacken. Hier was het dus vooral "gewoonte".
Als je kind in de nacht aangeeft honger te hebben, dan heeft ie waarschijnlijk gewoon honger. Niets mis mee om dan wat te eten te geven. Als je bang bent voor 'gewenning' (dat schijnt namelijk iets vreselijks te zijn, als je sommigen moet geloven) dan kun je er voor kiezen om een waterige fles te geven, met de helft van het aantal schepjes dat je normaal in een fles doet. Meestal is het gewoon even een fase en als je gewoon je kind volgt hebben jullie allemaal minder stress en is het zo weer over. Kinderen vinden het namelijk ook niet leuk om 's nachts wakker te worden. Die liggen ook liever gewoon te slapen.
hier ook hetzelfde! soms slaapt hij snachts door.... maar vaak ook niet.. vind het echt een beetje slopend Hier ook een fles erbij hoor!!! want als ik hem laat liggen , dan krijst hij uiteindelijk en dan valt ie echt niet meer in slaap... flesje , wat aandacht en dan huppa weer in bed! speentje erin , muziekje aan en hij slaapt weer rustig in!
Bedankt voor de reacties, hij trekt zich sinds 2 dagen op aan de spijlen van de box en bed terwijl zijn benen nog helemaal niet zo sterk zijn...hij staat dan ook de hijgen en puffen en is helemaal trots...ga er van uit dat dat veel energie vreet momenteel. Wij geven hem nu rond 18 uur een kleine fles voor het slapen gaan en tijdelijk een kleine om 23 uur. Dan slaapt hij zo tot 19:00 uur en is iedereen blij. De yoghurt na de warme maaltijd laten we even achterwege tot hij 1 jaar is. Charlie