Baby bijna 1 jaar lust geen brood en geen pap

Discussie in 'Voeding' gestart door Sasha2, 31 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt een aardappel toch gewoon prakken met groente? Doet volgens mij groot deel van aardappeletende volwassenen ook, dus het is 'gewoner' eten dan gepureerd.

En eten in de handen weggooien, dat is een fase. Gebeurt vaker als er te veel voor hun neus ligt, ze weten niet wat ze er mee aan moeten. Gewoon 1 stuk eten voor hem neerleggen, gewoon reep brood (geen beleg), cracker, stuk peen of bloemkoolroos of stuk broccoli. Laten voelen, proberen, spelen, op een gegeven moment gaat het heus wel naar de

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier wil brood door de (zelfgemaakte verse) soep weleens werken. Onze kleine at wel goed brood maar nu al een tijdje niet meer. Ik los het dus zo op of dan maar geen brood en gewon de fles. Maar goed onze kleine is nu 8 maanden dus ik hoop dat die fases van geen brood eten over gaan (vind het nu wel al een tijdje duren)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je pureert nog? :$
    Heeft dat een speciale reden?

Onze oudste heeft vanwege oorproblemen lang moeite gehad met kauwen. Brood, veel steviger fruit en vlees gingen totaal niet.
    Zij lustte gelukkig wel pap, maar je kunt ook rijstewafels nemen, brood roosteren: gemakkelijker te kauwen. Met fruit ben ik op gaan bouwen toen. In eerste instantie alles weg gelaten wat ze niet zelfstandig wegkreeg en stap voor stap toegewerkt naar de moeilijker fruitsoorten, (appel en sinaasappel waren de lastigste. Banaan, druiven (velletje bleef over en spuugde ze uit), kiwi, aardbeien, meloen, mango ging allemaal wel).
    Thirza gruwt ook van vieze handen, nog steeds, en ik prikte het voor haar aan het vorkje, mocht ze het zelf opeten.
    Denk dat je beter dat kunt doen, dan hem lui houden met pureren van fruit. Ik vind het eerlijk gezegd niet zo gek dat hij brood dan niet weg krijgt. Echt op gaan bouwen dus, met wat hij moet kauwen, zodat het met brood straks ook lukt!

Deel Deze Pagina