Teveel of te weinig?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Kaala, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    #1 Kaala, 16 apr 2013
    Laatst bewerkt: 16 apr 2013
    Hallo,

Ons dochtertje is nu 5 dagen oud en dronk vanaf het begin dat we op fv over gingen eerst niet meer dan 30 cc per keer, maar na een half dagje dronk ze 45 cc en na een dag tussen de 60 en 75, kwam om de 3 uur zelf. Gisternacht was ze erg onrustig, we boden haar een fles aan en plots drinkt ze tussen de 100 en 120 cc, dit drinkt ze binnen 15-20 minuten en na een uurtje huilt ze alweer om meer. Ik vroeg het aan mijn vk en zij zei dat 100-120 cc per voeding een beetje te weinig is voor een kindje van 5 dagen. Is het echter niet erg veel, om 100-120 cc per keer te drinken en dan na een uur tot anderhalf uur weer komen? Ze spuugt niets tot bijna niets uit..Ze woog bij haar geboorte 3800 gram (42+1 week geboren) en ze weegt nu 3740 gram na 5 dagen. Ze is heel erg alert en heeft niet al te veel krampjes.

Het is hier nu nog geen half 9 en ze heeft nu al bij elkaar ongeveer 500 cc gedronken (misschien ietsje minder of meer)

Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven..

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Kaala,

Weet dat een baby van ongeveer 3800 gram circa 570 ml (=gewicht in kg x 150 ml) voeding per 24 uur nodig heeft. Je zult merken dat je dochtertje sommige dagen iets meer wil dan andere maar houdt die 570 ml nu als een gemiddelde aan. En over hoeveel flessen je dat verdeeld, dat is helemaal aan jou. Probeer gewoon een beetje met de behoefte van je kindje mee te gaan, vooral nu ze nog zo klein is.

groet,
    Anne

Deel Deze Pagina