Mijn dochtertje is bijna 9 maanden en sinds 2 weken weigerd ze overdag de fles, spuugt ze uit, duwt ze weg.....moet er niets meer van weten. Ze drinkt nu: 06:00 uur 210 cc pap (helemaal leeg) 15:00 uur 180 cc fles (soms wil ze deze fles ook niet meer of drinkt 100 á 150 cc) 23:00 uur 210 cc fles (helemaal leeg) tussendoor drinkt ze nu uit haar tuitbeker thee/water of sap. en eet 1 sneetje bruin brood, fruit, groentehap, toetje, koekje, rijstwafel. Vanaf welke leeftijd dronk jullie kindje geen flesjes meer overdag?
ja mijn zoontje dornk al snel alleen nog sochtends en savonds..denk zo vanaf 9 mnd idd dat het af nam..en met 10 mnd wa shij er sowieso vanaf..met 12,5 wa shij helemaal van de fles en melk af!
Wij hebben alleen nog een overdagfles en blijkbaar zijn we heel raar daarin De (borst)voeding voor het slapengaan ging er rond 13 maanden af denk ik en de ochtendborst wilde ze met 15 maanden niet meer. Ik ben toen 's morgens een boterham met haar gaan eten en nu hebben we dus alleen nog de fles voor het middagdutje..... (die was al een tijdje kv omdat ik na een jaar geen zin meer in kolven had) Goeie kans dat die pas samen met het middagdutje sneuvelt ofzo haha!
Mijn dochter van 2,5 drinkt elke morgen en voor het naar bed gaan nog een fles. Gewoon omdat ze het lekker vind. Kleine vent van 9,5 maand drinkt er 3 soms 4. Wil geen tuitbeker ofzo
Ergens tussen de negen en twaalf maanden stoppen de flessen helemaal. Normaal gesproken geef je een kind dan gewoon melk uit een beker.
Hier hadden we rond die leeftijd 2,5 fles: 1 bij het ontbijt. Of na de boterham, of als pap (bord/fles). Dat was 180/6. Bij de lunchboterham een halve fles van 90/3 of 120/4. En dan voor het slapen nog een 180/6.. 500ccc is ruim genoeg op deze leeftijd. je kunt ook 400cc FV+100cc yoghurt geven Ik zou kijken of je haar langzaam in een gewoon ritme kunt krijgen, zoals je zelf ook hebt: Ontbijt-tussendoor-lunch-tussendoor-avondeten(-tussendoor/avondfles). Tussendoortjes dan fruit of sap+hapje
Onze zoon drinkt nog 2x per dag een fles: na de lunch voordat hij gaat slapen (zo'n 150 ml.) en rond 18.45 voorat hij gaat slapen (ook ongeveer 150 ml.). Voor het middagslaapje zijn we aan het oefenen met een gewone beker, eerst uit de beker drinken en de rest uit de fles. Beide flessen drinkt hij met een papspeen, dus die zijn binnen 3 minuten leeg.
hier nog steeds 3 voedingen overdag en vaak ook nog snachts een flesje. Rond 1600 krijgt hij tuitbeker met daarin roosvicee! merk idd wel dat hij soms met wat tegenzin de flessen opdrinkt... Grappig om te lezen dat bij ieder kindje het weer anders is! maar het is dus wel ''normaal'' dat rond deze leeftijd ze een fles weigeren