baby 9 maanden geen interesse meer in eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ilse88, 25 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse88

Ilse88 Actief lid

14 mei 2013
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

mijn baby van 9 maanden heeft sedert enkele weken minder tot geen interesse meer in eten.

Zijn schema ziet er normaal als volgt uit:

- 8u: 210 + 7 schepjes, een boterham met smeerkaas, choco, gelei
    -12u: groentepap
    -15u30: fruitpap
    -18u30: boterham
    -20u: 210 + 7 schepjes (laat meestal een 40-50 tal over)

Nu is het zo dat hij maar een 100-150 gram groentepap meer wil eten (at een periode wel 300 gram met gemak). Zijn fruitpapje wou hij zelfs deze middag niks van eten, enkele hapjes maar.
    Ik heb hem nu deze avond eens soep met een boterham in brokjes erdoor gegeven en dat at hij dan wel op.

Hij krijgt me soms zo op stang door zijn eten te weigeren, het is een helse strijd om hem te doen eten. Is hij die papjes beu? Is dit een periode? Graag tips aub!

Ik heb nu aankopen gedaan en zal proberen zijn fruitpap af te wisselen door bijvoorbeeld eens yoghurt met stukjes fruit of pudding, dan eens terug een fruitpapje.. zucht ik ben even ten einde raad!

2. Ilse88

Ilse88 Actief lid

14 mei 2013
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja hij meet 74 cm en weegt 10 kg, geen kleintje dus ;). Hij kruipt, trekt zich recht, kortom hij is zeer actief voor het moment.

3. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Ik denk dat hij het eten weer interessant zal vinden als hij het meer zelf mag doen (werkt hier tenminste goed :)).

Dus, bv worteltjes koken, en in de hand.
    Sperzieboontjes, stukjes aardappel/pasta aan de vork.

En wij 'spelen' altijd tijdens het eten als ze dr koppie niet naar eten heeft staan. Met autootje rijden, blokjes ordenen, boekje lezen, etc.
    Wil ze niet meer eten? Prima, dan uit de stoel en is het klaar. Zo blijft de beleving bij eten positief. Ook al eet ze weinig, maaltijd of dag erop haalt ze het meestal wel in ;)

Succes!

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op deze leeftijd inderdaad zelf laten doen. Stukjes fruit of groente voor hem leggen en zelf laten nemen. Dan zal hij waarschijnlijk eerst wat minder eten, maar gaandeweg weer normaal.

En weinig eet hij overigens niet. Een fles van 210 én een boterham is een stevig ontbijt.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Naast het zelf laten doen; niet focussen op wat er niet wordt gegeten.

Soms zorgt dat ervoor dat het juist een punt wordt. Negatieve aandacht is ook aandacht.

Wees blij met alles wat er in gaat. Bied eten aan op normale tijden en vooral wat je normaal ook gaf, dus geen lekkere, ongezondere, dingen.

Jij bepaalt wat er gegeten wordt, hij bepaald hoeveel.

6. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Ik denk dat hij zelf wil gaan eten idd. Hier is het sinds die tijd ook lastiger geworden. Brood en fruit gaat goed, in stukken,niet meer geprakt. Hij pakt zelf en ik stop er af en toe ook een stukje in. Van het avondeten pakt hij het liefst alleen vlees en groente spuugt hij uit, terwijl hij hiervoor alle groenten at. Ik laat het zo en maak weleens groente-vleesbolletjes, zodat hij toch wat binnen krijgt. De hond is blij met deze fase ;)

Deel Deze Pagina