baby bijna 12 weken,niet doorslapen,nog vaak voeden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pixie, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Idd afgekolfde melk geven, zodat jij ook even een nachtje lekker kan slapen.

Hier ook osteopaat geweest en wat een verandering de volgende dag! Hier de 1e 4 weken 6 a7 uur huilen per dag ivm niet kunnen poepen en daardoor extreme krampen. Infacol maakte het alleen maar erger! De volgende dag heeft ze zich helemaal leeg gepoept :$! Daarna geen infacol meer en een ontzettend rustig meisje zonder krampen :)

Wat hij gedaan heeft kan ik niet uitleggen. Een beetje voelen en masseren, maar je ziet het eigenlijk niet goed. Ze lag op het eind gewoon te snurken:):)

2. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Heeft je kindje geen koemlekallergie ?

Dit komt me zo bekend voor..
    Yke wilde ook heel vaak drinken met gevolg dat hij nog meer krampen kreeg, dit was ook s'avonds vaak(elke) avond het geval.
    Ik ben ook naar een Ostheopaat geweest en die vertelde me eens te stoppen met koemlekprodukten, het ging echt veel beter.

Yke sliep door met 4 maanden.
    Ik maakte hem ook al snel niet meer wakker voor de laatste voeding, als hij kwam dan zag ik het wel en anders sliepen we wat langer.

Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen..

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb dus zelf die behandeling op mijn nek ook gehad, (en nog een aantal heftigere dingen die ze bij baby's niet toepassen ;)). Je ziet idd niet zo wat ze nou precies doen, maar er wordt op ee aantal plekken op je schedel druk uitgeoefend, met hier en daar wat lichte massage (licht als in: kleine bewegingen, de druk is wel vrij redelijk). Dat verlichtte bij mij altijd enorm de spanning in mijn nek...
    (Ik ging vanwege migraineklachten, die voortkwamen uit scheve nek- en rugwervels, en vanuit hormonale klachten. Het was helemaal over, nu ik helemaal dood-op ben van de nachtvoedingen, heb ik van de vermoeidheid weer regelmatig aanvallen, maar da's een andere oorzaak :( en zal ook vanzelf wel weer verdwijnen als ik weer kan gaan doorslapen...)

4. raspberry

O, wat jimmy zegt, valt ook te proberen, overiges. Hier heeft Thirza dus inmiddels last van eczeem, (terugkijkend overigens al veel langer) wat ik 50-60% van de gevallen met een voedselallergie te maken schijnt te hebben, (nu dus de taak om uit te zoeken wat het is). In jouw geval betekent dat zelf koemelk laten staan en vervangen door iets anders...
    Als je dat probeert, is het trouwens handig om dat een weke of 4 vol te houden en dan eens te zien wat er gebeurt als je een dagje wel koemelk gebruikt. Het moet namelijk echt even helemaal uit het systeem zijn om het goed te kunnen merken...

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Tis niet zo dat het met 3 maanden ineens over is, vanaf dan worden de krampjes ed geleidelijk minder.
    Sterkte hoor!

6. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    @pinda thanx voor de uitleg wat oesteopaat eigenlijk doet.. ondanks dat je het niet goed kan zien.

@jimmy ik ga eerst het proberen met geen infacol en niet wakker maken want ik zi e niet echt tekens dat ze allergie hebt, ze spuugd ook niet of zo..als ik uiteindelijk toch naar oesteopaat ga dan zou hij mij dat ook moeten kunnen vertelln als het daaraan ligt (zoals bij jou)

@rozemarijke fijn dat oesteopaat jou ook hielp. misschien zou ie voor mij ook wat kunnen betekenen? Ik heb fibromyalgie maar heb ook een verkromming in mijn nekwerkvel (HA zei dat pijn niet hier door zou kunnen komen.. maar heb ook een tic vanuit mijn nek..als ik moe ben of zo... mijn hoofd gaat trillen heel snelle kleine bewegingen van links naar rechts )

Ik heb vanmiddag mijn verzekering gebeld om te horen of het verzekerd word en idd alleen erkende worden vergoed, maar heb eerst een verwijzing ook nodig van HA blijkbaar. hoevel kost een consult ? hoeveel x moet je er heen voordat de behandeling beetje werkt?

@marijke ja ik begrijp hier meerdere langer last van krampen.. :(

7. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Bij ons kostte een consult 40 euro. wij moesten dit zelf voorschieten en kregen alles vergoed van de verzekering.
    Daar hoef je volgens mij geen doorverwijzing voor te hebben hoor , hebben ze bij ons niet naar gevraagd.
    ik heb de rekeningen opgestuurd en heb alles terug gekregen, moet je even in je polis opzoeken, als je aanvullend bent verzekerd krijg je vaak alles terug.
    wij zijn met Jenna 4 keer geweest, maar bij de 1e intake krijg je wat vragen en daarna gaan ze eens kijken of er iets bekneld zit of wat dan ook en of ze er iets mee kunnen, het is dus per kindje verschillend hoeveel behandelingen er nodig zijn.

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Voor een osteopaat hoef je inderdaad geen verwijzing van de ha hebben hoor.. BIj ons niet in iedergeval..

9. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @sab: die is niet duur!!
    De osteopaat waar Marin bij is per consult 78 euro.
    Ben niet aanvullend verzekerd (is het eerste wat ik in 2010 ga doen!) en krijg niets vergoed.

10. raspberry

40 euo... zo, dat is niet duur! haha, daar zijn de collega's vast niet blij mee, :D
    Hier kostte het 75 euro, voorschieten en terug van verzekering alles. Voor Thirza althans, voor mezelf krijg ik 80% terug.

@Pixie: poeh, dat zou je de osteopaat eens moeten vragen. Mijn vader heeft fybromyalgie, maar die had helemaal niets aan de osteopaat, (maar die heeft ook migraine en zo nog wat zaken: is af en toe een beetje een wandelend wrak, hihi). Zou ik dus effe aan de osteo zelf voorleggen...

11. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Hoe is het gegaan met niet wakker maken??
    EN met het stoppen van de... tegen darmpjes?

Ik geef ook bv en mijn manneke is 11 maanden en slaapt nu pas door en ook nog niet elke nacht.
    Ken je het borstvoedingsforum.nl?
    Hier zitten veel lactatiedeskundigen enzo en misschien hebben zij nog tips of handvaten voor je.

12. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    eva sliep van 21.00 tot 1.30. mijn vriend heeft haar de fles gegeven. ze heeft maar 85cc gedronken, maar viel daarna niet gelijk in slaap. hij is tot 3.00 bezig geweest heen n weer lopen.
    ik ben om 3.15 uit gegaan omdat mijn borsten stonden op ontploffen.

eva kwam weer om 5.45 en ik zit nog met wakker kind ..

ze heeft last gehad van windjes zonder infacol te geven. maar er zat wel poep dwars net en heeft ze gepoept. maar ze bleef huilen ds heb ik haar maar weer gevoed (ze had om 5.45 maar een borst gedronken, 2e viel ze in slaap..in bed na 15 minuten wakker.. had ik haar dan se 2e borst moeten geven? dit lijkt regelmatig te gebeuren..) zat maar anderhalf uur tussen..
    ze huilt niet meer maar wel wakker.
    ik geloof de fles geven geen succes word snachts want ik ben dan toch wakker. ik ben zo goed als vanaf 1.30 wakker. oke ik sliep wel tussen 4 en 5.40. maar als zij huilt kan ik niet slapen. we wonen op gelijk vloers dus kan mijn vriend niet naar beneden of zo met haar.

ps. ik lag op bed om 22.00 viel in slaap na een half uur ongeveer.

13. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    nou laat ik even melden dat er hier weer werd gepoept.. zat dat dwars?

jammer dat die kleintjes nog niet praten he ;)

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Als er in een keer meer gepoept wordt dan anders kan dat best heel erg dwars gezeten hebben. Ik zou het stoppen met infacol nog niet opgeven, het zal even tijd nodig hebben om te ontwennen. Misschien nu ze haar ontlasting kwijt is zal het een stuk beter gaan.

15. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    ja ik zet het wel even door.. ze had gisteravond ook een volle poepluier voordat ze ging slapen..

16. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Dat is inderdaad wel veel poepen voor met borstvoeding. Die van ons deed het 1x in de week... Of is zoveel poepen normaal met die infadingus?

In ieder geval: het zal vast opluchten voor haar dat het er allemaal uit is! Ik ben een half jaar nachtvoeding(en) blijven geven omdat we dan met z'n allen weer het snelst verder kunnen slapen. Ik moet zeggen dat ik er na een tijdje wel aan gewend was om om 2 en 5 uur te voeden.

Maar ik heb ook collegas gehoord die er gewoon niet aan konden wennen en die zijn gewoon cold turkey gegaan: laten huilen. Dit is heel moeilijk natuurlijk en een paar nachten doorzetten. Ik heb daar zelf dus geen ervaring mee, maar er zijn hier vast mensen die dat hebben gedaan.

Maar misschien heeft ze al wel meer rust nu ze lekker gepoept heeft :). Ik hoop het!

17. Bri

Bri Niet meer actief

pffff pixie, ik voel met je mee! dat zijn pittige nachten zoals jij ze omschrijft.
    ik zou inderdaad nog even blijven volhouden met niet wakker makken en geen infacol, eerst maar eens kijken wat dat voor je dochtertje doet, voordat je allerlei andere dingen gaat uitproberen. dat maakt het misschien juist weer heel onrustig (en als het beter gaat, weet je niet waardoor het komt..)

misschien dat ze veel ontlasting heeft vastgehouden door die infacol en dat ze die nu wel kwijt kan, dat kan veel opluchting geven. overigens poepen sommige bv-kindjes wel veel; ons mannetje deed het rustig 7-8 keer op een dag op die leeftijd! eigenlijk na iedere voeding. het ene bv kind doet het 7 keer per dag, het andere 1 keer in de 7 dagen. als ze daar geen last bij hebben, is het allemaal goed. maar met kramp en windjes denk ik dat ze er wel last van had (heeft?)

gelukkig drinkt ze wel uit een flesje, dat scheelt toch weer iets. en écht hoor, het zal een keer beter gaan! zorg intussen wel goed voor jezelf, zeker als je weer aan het werk moet. ik heb het meegemaakt met een collega, die maandenlang gewoon heeft doorgewerkt terwijl ze nooit meer dan 3 uur per nacht sliep (huilbaby met allergieën, bleek later). zij is er daarna ongeveer een jaar uit geweest, omdat ze helemaal was ingestort. op tijd aan de bel trekken dus, bij je werkgever, bedrijfsarts, huisarts... je hebt nachtrust nodig!

ik heb verder geen tips voor je, zoals gezegd: probeer het een tijdje met deze 2 wijzigingen die je nu hebt doorgevoerd. en ik hoop echt voor je dat het beter zal gaan!!

18. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Hallo Pixie, jeetje meis hoe houdt je het vol?! Ja de meeste baby's slapen op die leeftijd nog niet door, maar bij jou is het meer dan dat. De nachten zijn veels te onrustig. Ik kan me voorstellen dat het je sloopt.

Je hebt al veel tips gehad, hopelijk gaan die je helpen. Als je door de bomen nog het bos kunt zien heb ik nog een paar overdenkingen voor je.

Heb je het idee dat ze een goed dag- nachtritme heeft? Of komt het echt door de krampjes 's nachts.
    Soms wil het helpen door je kindje overdag extra te voeden, zodat ze 's nachts minder honger hebben en langer slapen.

Waar ik eigenlijk aan zat te denken: misschien drinkt je dochter niet helemaal goed (niet goed aangelegd of te veel voormelk en te weinig achtermelk) en krijgt ze daardoor te veel lucht binnen, met krampjes tot gevolg. Als een borstvoeding goed verloopt (dus vraag en aanbod goed op elkaar zijn afgestemd) heeft een kindje maximaal 1 poepbroek per dag. Het is heel gewoon dat ze dan maar 1 keer per 2 a 3 dagen poepen, of zelfs maar 1 keer per week. Zo effecient is de borstvoeding dan. Wat ik begrijp heeft jouw dochtertje veel meer poepbroeken. Misschien kan je eens een lactatiekundige laten langskomen en laten meekijken? Bijna alle verzekeringen vergoeden dat.

Misschien dat je hier iets mee kunt. In ieder geval heel veel succes en ik hoop dat je snel wat meer nachtrust hebt!

19. Bri

Bri Niet meer actief

Dat is mij echt anders verteld door zowel de kraam als het CB. Mijn zoontje poepte nog een hele tijd na iedere voeding, en daar was niks mis mee. Hij had ook geen kramp of zo, maar hield blijkbaar wel wat over van de voedingen, wat er toch weer uit moest.

20. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Hai Bri, ik heb dit zo begrepen van mijn lactatiekundige... Gelukkig had je zoontje geen krampjes, maar als ik het verhaal van pixie zo lees moet ik hier aan denken. Krampjes worden veroorzaakt door onrijpe darmpjes, maar kan ook komen omdat er te veel lucht tijdens het drinken binnen komt.

Pixie, misschien moet je je vraag ook eens voorleggen aan de lactatiekundige op dit forum of anders op het borstvoedingsforum, daar zitten ook veel lactatiekundigen.

Deel Deze Pagina