hallo dames. Ik heb aantal keren al een topic geopend omdat mijn zoontje van 6 maanden al 3x in het ziekenhuis heeft gelegen met zware nierbekkenontsteking. Hij moet volgende week terugkomen voor onderzoeken (niertjes). De laatste keer was hij er zelfs zo ziek van dat de ka zich zorgen maakte En ik ook kwas zo bang! Terwijl hij al onderhouds antibiotica had gekregen na de 2e keer is het ondanks toch nog weer gebeurd . Nu ben ik ook steeds zo bang dat het weer terug komt. Als mijn zoontje even iets te lang huilt of iets anders is ben ik alweer gelijk bang .Ik weet dat ik dat niet moet doen maar ik heb zon angst dat het weer gebeurd.. Nu heeft hij nog steeds onderhoudsantibiotica maar dan een zwaardere en ipv 1x per dag 2x per dag.. Nu is mijn vraag zijn er mama's met kindjes die ook elke dag antibiotica krijgen? De kans zit er in dat hij dit voor lange tijd moet hebben mischien zelfs een paar jaar . Maar ik maak me zon zorgen om zijn imuumsyteem en dat soort dingen kan toch nooit goed zijn elke dag antibiotica Natuurlijk altijd nog beter dan een nierbekkenonsteking dat weet ik.. Maar maak me zon zorgen antibiotica breekt toch alles af zo kan hij toch nooit iets opbouwen qua weerstand etc? Hij heeft nu ook schimmeltje in zijn mond en bij zijn billen heb ik zalf en een drankje voor gegeven waarschijnlijk komt dit ook door de antibiotica zegt het CB omdat de bacterien nu meer vrij spel hebben.. Sorry voor het lange verhaal ben zo bang en maak me zon zorgen dus ben wel benieuwd naar wat ervaringen.
Hier hetzelfde alleen is onze dochter ouder. Ze heeft nu ook weer een urineweginfectie (nummer 4 + nierbekkenontsteking in een half jaar) ondanks de preventieve AB(nitrofurantoine ofzoiets), dus weer een zware kuur Augmentin. Onze dochter heeft inmiddels alle onderzoeken gehad en volgende week moeten we weer naar KA en we hebben een hele vragenlijst, oa of zolang AB kwaad kan voor bijv weerstand en tandjes. Wij staan zelf niet achter AB totdat ze zindelijk is dus gaan zeker ook navragen wat de voor/nadelen zijn van een operatie. Daarnaast gaan we aandringen op een verwijzing voor een second opinion in het Radboud in Nijmegen. We geven onze dochter nu probiotica en extra vitaminen om de weerstand op te krikken, het helpt iets maar niet veel. Deze winter zowat alle virussen opgepikt die op het kdv rondzwierven. Schimmeltjes zijn inderdaad een nare bijwerking van de AB, helaas hier ook last van..
Mijn dochter krijgt ook al sinds haar geboorte preventief antibiotica, en dit blijft voorlopig ook wel zo. Ik moet zeggen dat ik er weinig van merk, behalve dat we al 4 keer spruw hebben gehad.. Arrgghhhh. Ze is ook veel verkouden, maar dat zijn vele andere kindjes ook. Weet niet of dat echt iets te maken heeft met de preventieve antibiotica..
OH bah, wat naar joh! Zo akelig om je kindje zo ziek te zien!!! Hier ook een onderhoudsdosering antibiotica, nu al meer dan een jaar, ook om urineweginfecties/nierbekkeninfecties verder te voorkomen. Mijn zoontje heeft nierreflux (oftewel er stroomt urine terug van zijn blaas naar zijn nieren, waardoor de kans op infecties ernstig is verhoogd), graad 3. De ka zei dat ze die graad vroeger geopereerd zouden hebben, maar dat het beleid nu veranderd is en ze liever afwachten en preventief antibiotica geven, omdat kindjes hier vaak vanzelf overheen groeien. Hij krijgt hier trimethoprim. De ka zei bij ons dat de ab minder slecht is dan infecties, en minder ingrijpend dan een operatie, vandaar dat wij ermee akkoord gegaan zijn (ook al waren wij ook niet blij met de effecten op zijn imuunsysteem). We hebben hier een tijd probiotica bijgegeven (orthiflor start) omdat zijn darmen er wel last van hadden, en dat heeft goed geholpen. We hebben het hiermee tot nu toe gelukkig onder controle, hij moet 15 mei weer voor een scan van zijn nieren om te kijken of hij al uit de reflux aan het groeien is, dat houden ze dus goed in de gaten. Hij heeft gelukkig geen nierschade overgehouden aan de twee infecties die hij wel al heeft gehad (daar hebben ze in september een DMSA scan voor gemaakt). Heel veel sterkte, en ik hoop dat het heel snel beter wordt voor je zoontje!!! Sandraske: had je al eens eerder bij een dergelijk topic gezien...wat vervelend dat ze nou alweer een infectie heeft!!! Sterkte!