onze knul wordt bijna 1 jaar! we wilen hem playmobiel of duplo geven, maar wat is slimmer? ik dacht duplo, omdat hij daar denk ik eerder iets mee kan, maar manlief denk playmobiel, hij denkt dat hij daar langer wat aan heeft... tjah, en wat kies je dan? wat vinden jullie wijsheid? of wat deden jullie?
Ik zou zeker geen playmobile geven. Daar zitten echt hele kleine dingetjes bij en mijn dochter kennende, die eet dat écht op! Volgens mij staat er zelfs op de doos van de Duplo 'vanaf 1,5 jaar', dus dan zal Playmobile zeker vanaf een jaar of 2,5 zijn. Ik zou je vent ervan overtuigen dat Duplo ook nog echt wel leuk is tot een jaar of 3!
Ik zou inderdaad geen Playmobil geven gezien de kleine onderdelen, al bestaat het ook wel voor kleine kinderen (in Duitsland tenminste wel). Volgens mij is Duplo met een jaar of 3/4 en soms zelfs ook later vaak ook nog hartstikke leuk? Playmobil vond ik vroeger zelf weinig aan, statische zooi...
Ik zou voor duplo gaan, omdat ik het gewoon ontzettend leuk spul vind, maar de playmobile vanaf 1 1/2 is ook heel leuk hoor en zit niet van die kleine rotzooi bij.
Het is al gezegd, maar ik zou zeker ook niet voor Playmobiel gaan. Ten eerste is dat echt te klein en zijn sommige onderdeeltjes daarvan gevaarlijk (verstikkingsgevaar), daarnaast is het speelgoed waar het kindje met fantasie mee moet spelen. Het fantasiespel gaat wel op gang komen, maar nog niet in zo gedetaillerde vorm (meer in de vorm van theeserviesje, grote auto rijden, vloer vegen, speelgoedtelefoon gebruiken, etc.). Duplo sluit nu goed aan op het ontwikkelingsniveau van je kindje (motoriek, vormen, kleuren), maar is ook later nog leuk om echt mee te gaan bouwen en voor fantasiespel met de poppetjes. Even een ongevraagde tip: De Fisher Price little people serie is ook erg leuk vanaf die leeftijd, of Megabloks.
DUplo daar kan je de komende jaren mee vooruit. En dan gewoon elke keer vragen met verjaardagen en sinterklaas en zo. En playmobile pas vanaf een jaar of 4.
Er bestaat ook Playmobile 1 2 3 die speciaal is voor kindjes vanaf 1,5 (net zoals Duplo dus). Intertoys Speelgoed Gifts&Bijoux Games
Duplo! Ikzelf zal dat ook kopen voor mijn zoontje. Ik heb er vroeger ook mee gespeelt, redelijk lang zelfs, bouwde er dan een huis mee voor mijn Barbie poppen
Goedkoop: via een webshop in je buurt zodat je het op kunt halen. Anders loont het nog niet of je moet heel veel willen aanschaffen. Vaak zijn verzendkosten ook iets van 6 tot 10 euro nml! Duplo is inderdaad veel leuker van het playmobiel 123. Ze kunnen er veel meer mee. Torens bouwen, met de figuurtjes spelen, etc.
playmobiel is niet geschikt voor kindjes van 1 jaar ( levensgevaarlijk met die kleinere onderdelen) dus wordt het automatisch duplo.
ik heb van de week de duplo van zolder gehaald. had nog een volle krat staan. hij vind het geweldig. ik heb de grootste stukken eruit gevist en gewassen en de rest zit in een zak daarvoor ga ik een schatkist halen met de kerst en dan krijgt hij de rest als kado.
Ik heb toevallig een paar weken terug van Playmobiel 123 de dierentuin gehaald, ze vind hem echt heel leuk. Vooral de beestjes en popppetjes. Hier zitten dus echt geen kleine stukjes bij.