Friso Goedenavond, Wij hebben een geweldig zoontje van nu 8 dagen. Vanaf dag 1 kreeg hij volledig borstvoeding, alleen sinds dag 5 weigert hij snachts de borst. Hij raakt dan zo overstuur dat hij begint te gillen, huilen, zweten en verslikken. In overleg met de kraamverzorger contact gehad met een lactatiekundige, die raadde aan om proberen te kolven en dit dan in de nacht te geven. Mijn kolfproductie is te laag om hem te voorzien voor een hele nacht dus hebben we afgesproken dit aan te vullen met flesvoeding van friso, de standaard 1. Ook de afspraak gemaakt als het echt niet gaat langzaam over te gaan stappen naar flesvoeding dit omdat ik heb aangegeven dit niet lang meer te trekken. Alleen heeft onze kleine man ontzettend last van darmkrampen zowel na de borst als na de flesvoeding, alleen lijkt het na de flesvoeding nog heviger te zijn, hij begint zich eigen te overstrekken, huilt eindeloos laat veel winden, en heeft vaak de hik. We zijn al begonnen met infacol, dit lijkt nog niet veel te doen. Alleen vroeg ik me eigen af zou ik ook friso kunnen geven voor kindjes met gevoelige darmen, zoja volledig of mengen met de standaard voeding. Hij drinkt nu ook veel te gulzig, hebben al een fles voor gulzige drinkers van avent, en willen morgen een s diftax fles gaan proberen in de hoop dat hij minimaal 15 minuten over een fles doet ipv 8 minuten. Ook had ik begrepen dat de friso voor gevoelige darmen wat dikker is, zou dit dan ook kunnen helpen zodat hij langzamer drinkt? Lang verhaal, ik hoop dat het duidelijk is, want wij weten het niet meer.. Groetjes Nala010
Beste Nala010, Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje. Maar wel vervelend dat hij last heeft van krampjes. Door het snelle drinken kan het zijn dat hij te veel lucht binnenkrijgt en daardoor krampjes krijgt. Wellicht dat hij met de s-fles van Difrax beter en rustiger drinkt. Je kunt als de s-fles niet helpt en de klachten aanhouden overwegen om overstappen op en ander soort voeding of merk. Friso Comfort is inderdaad iets dikker, waardoor hij wellicht rustiger drinkt. Dit geldt ook voor onze HA voeding. HA voeding is tevens lichter verteerbaar, waardoor krampjes kunnen verminderen. NESTLÉ Groeie Start H.A. 2 - Producten - Melk Groeie Start 2 - Producten - Melk Groet, Anne