Laatste fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sunshine88, 9 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Mijn dochtertje slaapt sinds een paar dagen de nacht door, 6 uurtjes.
    Nou was het gister zo dat ze de laatste fles om 21.45 uur kreeg en eigenlijk moest ze dan tussen 01.15 en 01.45 uur weer maar ik blijf nooit zo lang op dus ben ik gaan slapen en werd mijn dochtertje wakker om 03.45 uur om te drinken.

Nu vraag ik me dus af hoe ik het zo kan doen dat ze de laatste fles krijgt als ik wil gaan slapen zodat ze toch de nacht doorslaapt.
    Mijn dochtertje is nu rond de 5 kilo en drinkt 120 + 4. Dit krijgt ze niet altijd op hoor.

Ik hoop dat er iemand tips heeft want ik was al blij dat ze al zo snel doorsliep!

Alvast bedankt.
    X

2. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Wij geven altijd de laatste fles om 23 uur. Eerst goed de nacht leren doorslapen en daarna die fles van 23 uur een keer weglaten, maar dat deden we pas na een paar maand..

3. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk vandaag was het bijvoorbeeld:
    03.45
    07.00
    10.45
    14.05
    17.30
    En toen heb ik om 20.30 uur 90 + 3 gegeven zodat ik haar straks (als ze hopelijk nog wakker word gister was ze namelijk niet wakker te krijgen) om 23.30 uur de laatste fles kan geven.

Alleen zitten we dan wel weer op 7 flessen... Is dat een probleem?

4. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe leer je een baby dan de nacht doorslapen?
    Ik heb haar voor ingebakerd en toen sliep ze door, alleen heb ik dit eerder gedaan en toen sliep ze niet door dus weet niet of ze doorslaapt door het inbakeren. Misschien laat ik haar vannacht gewoon slapen zonder in te bakeren en dan zie ik wel of het daardoor komt of niet.

5. Gravid

Gravid Niet meer actief

Onze kleine man kreeg eerder om 23.00u de laatste fles.
    Maar voor 3 weken terug merkte ik dat hij om 21.00u al heel vast sliep.
    Moesten hem om 23.00u dan echt wakker maken, maar de fles dronk hij dan amper leeg.
    Dus zijn gewoon gaan uitproberen hoe hij het deed als hij om 20.30u de laatste fles kreeg, nou dat deed hij super goed, hij sliep van 21.00u tot 06.00u!
    Dus sinds 3 weken krijgt hij om 20.30 a 21.00u de laatste fles, en dan slaapt hij tegenwoordig door tot 06.00 a 06.30u!

Gewoon uitproberen dus, eventueel de laatste fles iets meer geven dan overdag, dus 150+5.
    Zo kreeg onze kleine eerder de laatste fles 180+6 ipv 150+5.
    Daar sliep hij langer op door.
    Nu zit ik op 5x 180+6, maar hij slaapt nog steeds door, dus hoef nog niet op te hogen.
    Probeer gewoon wat uit zou ik zeggen!

6. misa

misa Niet meer actief

Misschien kun je sochtends een keer op een vaste tijd beginnen en dan een beetje een ritme aanhouden. Om de 4 uur ongeveer?
    7:00
    11:00
    15:00
    19:00
    23:00

Wij deden dat altijd zo, hier werkte het goed! Natuurlijk krijgt hij wel eerder de fles als hij erom vraagt. Dus soms zat er 3,5 en soms 4,5 uur tussen. De laatste fles tussen 22:30 en 23:30 maakten we hem wakker voor. Soms kan het helpen om de laatste wat eerder te geven, zodat je kindje in een andere slap zit en makkelijker wakker wordt.
    Gewoon eens proberen, wie weet werkt het.

7. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hier is t (ongeveer):

6.30
    10.30
    14.30
    18.30
    22.30

Maar ja t zal ongetwijfeld per kindje verschillen, de ene slaapt (zoals die van ons) binnen 2 maanden al de hele nacht door en de andere zal tot weet ik t hoelang midden in de nacht nog een keer een voeding willen.

Wij maken m wel wakker voor de laatste fles en gaan binnenkort beginnen met een papfles (om ca. 19.00u ofzo) en dan afwachten of hij dan ook doorgaat tot 6.30u (en die tijd moeten we m meestal ook wakker maken, tis maar zelden dat hij dan zelf al wakker is)

Tis ook een beetje uitproberen.. Een baby is geen robot of wekker die je in kan stellen om op bepaalde tijden wakker te worden (of juist te laten slapen) ;)

8. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik kijk t gewoon even aan ik doe t nu nog gewoon volgens schema, als ze wakker is flesje en dan weer na 4 uurtjes ongeveer.

9. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag heeft ze alle flesjes 135 cc leeggedronken, ging de laatste dagen niet zo lekker hopelijk blijft het nu zo.

18.30 heeft ze een flesje gehad, nu zou ze om 22.30 een flesje moeten krijgen.
    Nu slaapt ze nog, als ze vanuit zichzelf wakker word geef k m gewoon maar ik vroeg me af als ze niet uit zichzelf wakker word mag ik het dan rekken naar bijvoorbeeld 23.30 of 24.00 uur?

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik rekte hier nog wel ns hoor met dat laatste flesje, was volgens schema 22.30u maar werd ook gerust een uurtje later, maar of je kindje daardoor ook s nachts of s morgensvroeg later wakker wordt is maar de vraag..

Wij zijn inmiddels terug naar 4 flessen, s morgens nu rond 7u en de rest van de dag wanneer tie honger heeft (ongeveer 12.00u en 16.30u) en s avonds de papfles om ongeveer 20.30u.. En hij slaapt dan door tot 7u (de afgelopen ochtenden moest ik m wakker maken omdat ik moest werken, morgen niet dus ga ik ns kijken hoe lang ie blijft slapen)

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Zo deed ik dat ook op die leeftijd met Jelle. Flesje rond 19.00 en dan wanneer hij kwam en anders rond 23.30/24.00 als we zelf naar boven gingen. Flesje liet ik dan gewoon op mijn nachtkastje staan, waste ik de volgende ochtend wel af. Ik had er toch meerdere en het was zo lekker nog even samen soezen in bed... :D Jelle had namelijk sterk de neiging om als hij geen fles kreeg rond 23.00, om dan om 1.00 ofzo wakker te worden. Lig je net lekker te pitten, moet je naar beneden voor die stomme fles... ;) Hij dronk hem trouwens 9 van de 10 keer half slapend leeg... :D

12. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha okee dat heb ik dus ook met mijn kleine meid, het cb raadde af om er langer dan 4 uur tussen te laten dus soms drinkt ze dan ook half slapend. Flesje laat ik ook op mijn nachtkastje staan haha!
    Fijn om te weten dat het gewoon mogelijk is :D
    Ga haar zo wakker maken voor een flesje en ben benieuwd tot hoe laat ze dan doorslaapt.

13. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer ging jij van 6 naar 5 flessen? Want ik ben sinds 3 weken van 7 naar 6 flessen gegaan. Vroeg me af wanneer ik naar 5 flessen kan? En wat de hoeveelheid dan word.
    Moet maandag weer naar het cb dan krijgt ze ook prikjes:( kan ik t gelijk vragen.

14. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Lars was 3 maanden toen ging ik van 6 naar 5 flessen (120+4) en nu bij 4 maanden van 5 naar 4 flessen (3x 150+5 en 1x 180+6+rijstebloem) Nu is Lars wat aan de kleine kant omdat hij te vroeg geboren is, dus onze hoeveelheid is voor jouw kleintje misschien wat weinig... Ik ga nog niet ophogen, hij drinkt die 150+5 pas sinds kort en spuugt best wel weer ns wat omdat hij moet wennen aan meer voeding. Over n week of 2 ofzo maar weer 1 fles ophogen en zo gaan we dan van lieverlee naar de 4x 180+6. Was volgens het cb voorlopig genoeg voeding voor Lars..

15. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon lekker laten liggen als ze 's avonds slaapt. Deden wij een week of zes geleden ook. Ze moest dan rond 21.30 een fles maar meldde zich dan pas om 23.00 en tukte daarna 6 uur door. Versprong ze wel elke dag in haar schema. Ze zat op 6 flessen van 120+4 schepjes, maar kwam door die 6 uur nachten de ene dag op 5 en de andere op 6 uit. Toen de laatste fles verhoogd naar 150+5 schepjes en mevrouw pakte gelijk 8 uur. Met 8 weken zat ze op 5 flessen, nu nog waarvan de avond en de ochtendfles 180+ en de andere 2 150+. Ze pakt nu 8-9 uur op een nacht.

16. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook geprobeer om de laatste fles 150 cc te geven maar dat drinkt ze nog niet op. Heb haar eergister en gister wakker gemaakt maar ze slaapt niet langer door hoor! Ze word standaard tussen half 6 en 6 uur wakker. Ga gewoon nog een paar keer proberen om laatste fles 150 cc te geven totdat ze m opdrinkt als ze niet wil dan niet. Het is denk ik gewoon een beetje uitproberen.

Deel Deze Pagina