ben best wel heel erg verdrietig,moet dit even van me afschrijven. ik haalde vandaag onze kleine man op van kdv,zegt de leidster schrik niet levi heeft een fikse bijtplek op z,n wang. ik kijken nou dat kun je wel zeggen ja,een hele mond/tandenafdruk van het hele gebit vuurrood in z,n lieve wangetje het kindje wat het gedaan heeft doet het schijnbaar wel vaker,ze letten er wel extra op,maar het was ineens gebeurd. levi zat nietsvermoedend op het hobbelpaard,loopt dat kindje erheen en bijt hem gewoon in z,n wang,en niet zachtjes. ik weet niet hoe oud kindje is,want de dader lag op bed. en levi is echt zo,n zacht eitje,wat niks terugdoet he.... ben er verdrietig door,zit hier gewoon te huilen (zullen de hormonen wel zijn,zwanger namelijk) wat moet ik hier nu mee,ben in staat als het vaker gebeurd levi maar naar opa en oma te brengen,maarja zal ook niet de oplossing zijn denk ik.
Vervelend he. Hier ook een kereltje wat gebeten was. Het is helaas niet te voorkomen hoe vervelend het echt is. Leidsters vinden het ook echt super vervelend. Ik had er hier van die stoten en vallen zalf op gedaan en na een week was het eindelijk weg. Zolang het niet open is kan het geen kwaad. (dat zei de huisarts waar ik die week toevallig moest zijn ) Maar als het wel open is goed in de gaten houden. groetjes kim
ik vind het echt heel vervelend,levi is echt zo,n softy word ook weleens geslagen door andere kindjes bv op een verjaardag,en doet dan gewoon niks terug,laat alles over zich heen komen. het is nog net niet open zeg maar,en doe de zalf er al op. ik weet gewoon dat ik hem vrijdag daar niet rustig achterlaat,straks is mijn lieverd bang ofzo. hij moet zich daar thuis kunnen voelen!!
Ach wat zielig! Ik zou zelf overwegen om het telefoonnummer van de mama van het bijtende kindje te vragen. En gewoon zeggen "Ik weet niet zo goed wat ik ermee wil, maar ik vind het heel akelig dat jou kind mijn zoon zo hard gebeten heeft"
ja zit ik ook aan te denken,het kdv maakt er iig wel een melding van bij de ouders,als nog eens gebeurd moet het kind maar eens naar een therapeut ofzo,want het was niet de eerste keer,er zijn meer slachtoffers
Ik begrijp dat het heel vervelend is. Zeker omdat je kindje nog zo klein is en niet voor zichzelf kan opkomen. Maar geloof me, als jou kindje ouder is, zal hij ook echt weleens een ander kindje bijten. Dat doen ze nou eenmaal als ze klein zijn. En waarschijnlijk vinden de ouders van de bijter het ook echt heel erg dat hun kindje dit deed!
Sorry hoor maar dat vind ik echt veel te overtrokken.. tuurlijk super zielig voor jou kleine mannetje maar dat gebeurd nu eenmaal. Die ouders vinden dat waarschijnlijk ook heel erg.. Maar het zijn kids en dat kindje bijt hem echt niet expres.. Ik heb dat dus andersom mijn mannetje is heel ondernemend en hij is soms ook over enthousiast en ik ben juist altijd bang dat hij andere kindjes pijn doet ofzo.. Ik zou het heel erg vinden als ik als ouder daar dan op aan werd gekeken..of dar hij gelijk hulp moet krijgen oid. Meid ik vind het heel rot voor jullie maar zou er niet zo'n drama van maken waar kindjes met elkaar spelen gebeuren zulke dingen.
Kleintjes weten soms geen genegenheid te uiten he! Ik weet bij Andy als hij HEEL enthousiast word en wil laten zien dat hij ons lief vind dat erg pijnlijk kan eindigen. en vooral op de wang lijkt mij dus een 'kus' i.p.v. gemeen.. (het is niet in arm of schouder, een 'knijp' plek..)
nou als mijn kind een keer of 10 andere kindjes bijt in korte tijd,zonder reden (speelgoed afpakken oid),zou ik me serieus gaan afvragen waarom hij zo gefrustreerd is. en dus actie ondernemen,ik wil niet dat mijn kind zo,n bullebakje word.
Dit is iets wat superveel gebeurd op kdv's. Bij Thijmen is het ook gebeurt, een paar keer zelfs. Dat was door een kindje wat uiteindelijk zijn beste vriendje werd. En toen trokken ze ook erg naar elkaar toe. Later werd het beter. Als ouder kun je er heel weinig mee, zowel als ouder van het gebeten kind als van het bijtende kind, omdat het op de creche gebeurt. Ze moeten daar opletten en meteen actie ondernemen. Zelf de ouders bellen of een therapeut lijkt me zwaar overdreven. Is echt een fase die wel weer over gaat. Je moet er ook niet iets gemeens achter zoeken... zoals klijntjuh al zegt, soms is het uit de hand gelopen genegenheid.
Dan beoordeel je het gedrag op basis van een volwassen interpretatie. Het heeft waarschijnlijk weinig met frustratie of bullebakkig gedrag te maken.
kan wel zijn,maar ik waak nu eenmaal als een leeuw over mijn kind,kan er niks aan doen. en dat ik het erg vind zou wel extra versterkt worden door de hormonen vind het gewoon niet leuk,dat ze er nu al achter komen dat het leven niet altijd leuk is. en er werd wel verteld dat het gemeen bedoeld was,omdat hij op het schommelbeest wou.
Ik denk dat je nu toch echt overdrijft.. Tja, het is niet leuk, zeer zeker niet.. Lenn is ook wel eens geslagen, geknepen en gebeten op het KDV.. Maar dat is iets dat gewoon gebeurd.. Vorige week vertelde de leidsters me dat hij op het stoeltje moest zitten omdat hij expres kindjes omver duwde.. Tja, vervelend, maar is niet anders.. Hij wordt er voor gestraft en veel meer kan je niet doen.. Het is een fase waar (bijna) alle kinderen doorheen gaan.. Maar therapie voor zo'n kleintje heeft absoluut geen zin en is ook absoluut niet nodig..
Jeetje, wat vervelend voor je zoontje.. Wees gerust er komt een dag dat jou zoontje dit of iets anders vervelends bij een ander doet. En dan hoop jij ook op begrip van andere ouders. Niemand voedt zijn kind op om te gaan bijten... en ja, dit kindje moet leren zijn frustratie op een andere manier te uiten dan door te bijten maar dat gebeurt ook vast wel. Een therapeut is daar niet voor nodig meestal zijn een paar extra levensmaanden en wat aandacht daar meer dan voldoende voor. Een lieve, zorgzame moeder zijn is natuurlijk geweldig en harstikke goed maar blijft dit in perspectief zien. Jouw kindje moet meer leren van zich af te 'bijten' (slechte woordkeuze maar je begrijpt wat ik bedoel) en jij moet een dikkere huid kweken... over een paar jaar speelt je kindje alleen buiten en je wilt niet weten wat er dan allemaal gedaan en gezegd wordt. Word beide weerbaarder en geef je kindje een hele dikke kus.. want zeer deed het natuurlijk wel!
vind het wel raar,dat jullie dit ""normaal gedrag "" vinden,hier word dat niet getolereerd. volgensmij komt het kindje wat aandacht te kort,maarja bij ons dat niet normaal. moet afgeleerd kunnen worden,we zien wel hoe het verder afloopt..maar normaal vind ik het niet. ken verder ook geeneen kindje die dat doet
vind het trouwens wel leuk dat ik via pb nog wat reacties krijg,van mensen die mij begrijpen en ook vinden dat dit niet moet kunnen. heb btw de moeder van de dader gesproken,ik neem aan dat je kind van ruim 3!!!! wel moet kunnen leren dat zoiets niet kan
Ik werk ook op een kdv wij mogen niet eens zeggen welk kindje het gedaan heeft om te voorkomen dat ouders zelf actie ondernemen. Het kindje dat iets doet wordt aangesproken en krijgt "straf" en ouders worden ingelicht. Ik snap dat dit je verdrietig maakt, je wil niet dat iemand je kleine man pijn doet. Maar helaas gebeurt dit, bijna ieder kind gaat door een bijt sla duw fase of wat dan ook heen. Het is idd vaak te weiten aan het niet kunnen uiten van emoties. Maar gezien het kindje al 3 is lijkt me het hier niet het geval, dan is het aan de leidsters van het kdv om dit bij de ouders neer te leggen denk ik. Veel beterschap met het wangetje!
Nou zeg.. En bedankt.. Mijn zoontje bijt niet, maar slaat wel.. Niet vaak, maar het word hier ook niet getolereerd hoor.. Je kindje is nog jong.. Op die leeftijd deed Lenn dat ook niet.. Nu is hij twee en een heel stuk eigenwijzer.. Doet eigenlijk precies datgene wat niet mag.. Maar het heeft zeker niks te maken met aandacht te kort.. Vind het een behoorlijke aanname die je daar doet..
ik doel ook niet op jou kindje,en een keertje slaan vind ik ook niet erg,maar tot bijna bloedens toe vastbijten in een wang wel