Ik had dezelfde ervaring met de puckbaby (gefrustreerde dochter), maar met consequent gebruiken bij ieder slaapje werd het snel beter, Ik heb hem tot vier maanden gebruikt. Nu maait ze niet meer en slaapt ze los. Waarom zou hij niet veilig zijn? Overigens ben ik verder absoluut geen fan van Ria Blom en k weet ook ie zeker of ik de puckababy bij een volgend kindje weer zou gebruiken.
Waarschijnlijk omdat de puckababy geen goedgekeurde inbaker methode is. De enige goedgekeurde methode is de pacco of die originele doeken. In de puckababy hebben ze door het hesje nog redelijk wat bewegingsruimte en de pacco zitten ze helemaal strak in. Pacco: Misschien maakt het haar wel zo kwaad omdat ze wel kan bewegen maar niet ver genoeg om bij haar gezichtje te komen?
Mijn cb raadde de puckababy ook af ivm veiligheid. Ik heb ons ventje ook ingebakerd met de pacco en dat was echt een succes. Eindelijk konden we alledrie weer lekker slapen 's nachts. Let wel, het is natuurlijke geen wondermiddel. De eerste paar dagen sliep hij alseen roosje en daarna kreeg hij een 'terugval' van een paar dagen. Op dat moment was ik de wanhoop nabij, maar daarna ging het wel goed. Het schijnt dat de eerste paar dagen wel goed gaan, omdat je kindje dan oververmoeid is en dan gaat bijslapen. Na een paar dagen is hij bijgeslapen en dan raakt hij gefrustreerd door het inbakeren. Zodra hij dat heeft geaccepteerd (dan ben je dus weer een paar dagen verder), gaat het weer goed. Succes met je kleintje!
mijn kleine meisje is nu 5 weekjes en slaapt overdag ook heel erg weinig, waardoor ze 's avonds zo moe en overprikkeld is dat ze de hele tijd huilt. ook wij hebben de puckababy gebruikt en in de nacht slaapt ze hier goed in maar overdag hoefde ik hem niet te gebruiken, slapen deed ze toch niet! (Ik heb haar zo vaak in haar wiegje gelegd en vanalles uitgeprobeerd!) toch maar een afspraak gemaakt bij de osteopaat, en ja hoor mijn meisje had gewoon de heledag pijn, haar nekje en middenrif zaten helemaal vast waardoor ze erg onrustig was, veel met haar armpjes bewoog, buikpijn had en niet op de rug wilde liggen. ben zo blij dat ik gegaan ben! ik wist wel dat er iets was, en iedereen zij dat het niet zo was want babys huilen nou eenmaal zo veel! niet dus......(mijn bevalling duurde erg kort maar ik moest wel lang persen, ook zat ze al heel vroeg ingedaald, kan er allemaal mee te maken hebben) vandaag geweest en mijn meisje ligt al 1 1/2 uur heerlijk te slapen in haar wiegje...hopelijk gaat het snel beter met haar! dus aarzel niet en laat haar gewoon uit voorzorg eens nakijken! groetjes sandy
Ik zou de nageltjes idd ook knippen. Of afbijten ofzo dan zijn ze niet meer scherp. Ze word dan waarschijnlijk wakker omdat ze zichzelf krabt .