Ik ga er contact over opnemen met bibi, maar hier ook vast: ik heb mijn zoontje van 5 maanden nu al 2 keer met de vernieuwde bibi- speen achterstevoren in zijn mondje aangetroffen. De eerste keer dacht ik nog een heel raar toeval, maar nu net dus weer. Levensgevaarlijk. Gelukkig heb ik nig een paar oude modellen liggen, daar nooit problemen mee gehad. Ik geef de nieuwe iig niet meer.
Met het harde deel in de mond? Ik snap dat dat niet de bedoeling is, maar ik zie ook niet hoe het levensgevaarlijk is eigenlijk...
Huh? Met harde deel dus achter? Maar kijk naar difrax die is nog kleine kan makkelijk in. Levensgevaarlijk is het niet zoiezo... Ik weet niet ik heb 16+ bibi oud en nieuw en enige wat verschielt is de rubber is die bij nieuwe zachter vind ik fijn! Zeer fijn want ouder vervuilt erg snel nieuwe minder is ook beter voor tanden en spraak zachte... De harde plastig verschilt niet in grotte of zo. Je kan zoiezo beter speen met speendoekje gebruiken zo steekt kind het alleen goed in de mond naast veel andere voordelen.. Ik vind zelf trouwens speen met ring echt onding. Ik weet niet welk je hebt?
Nou, ik vind het wel levensgevaarlijk. Stel je voor dat ze daar dan door gaan braken en daarin stikken.
Elk kind heeft de speen toch wel es een keer met de achterkant in de mond gehad. Snap niet wat het probleem is. Is die zo anders nu dan? Heb je foto's?
Daarom zitten er gaatjes in het schild... Dan kunnen ze altijd nog ademhalen. En die dingen zijn veel te groot om door te slikken hoor dat. Gaat echt niet gebeuren. Dit kan met elke speen zowat hoor, maar die dingen zijn echt wel veilig.
Een handje kan het kind er weer uithalen, als een speen écht te klein is en net op de verkeerde manier in je mond komt, kan die vast blijven zitten. Er zijn denk ik weinig kinderen die hun vuistje tot spugens toe in de mond duwen. Ik kan mij voorstellen dat je erg schrikt als je je kind met de speen achterstevoren in zijn mond aantreft.
Dit kan net zo goed met de oude modellen van Bibi, daar heeft het weinig mee te maken. Ik vind de nieuwe modellen wel slechter van kwaliteit. Mijn oudste dochter wil ze niet en de jongste heeft er al 2 stuk gebeten.. Dat vind ik dan weer wel gevaarlijk, die losse stukken speen die ze dan in dr mondje heeft.
Dat kan met alles en met handje en met speelgoed etc. Gewaar zoeken waar die niet is raar want zo ga je toch kind te veel beschermen waardoor juist dat gewaarlijk zal zijn. Hier dochter die met 6mnd brood at en met kralen/zand/grote bonen speelde met toezicht en na 10 mnd steekte ze nooit iets in mond. Nu kan ze gewoon spelen met allerkleine dingen met toezicht nooit iets in mond gehad. Ze weet wat wat al smaakt en dat het niet lekker is en bij veel herhallen snapt ze erg goed al lang dat ze dat niet in mond mag hebben. Ik ben voor veiligheid maar ook voor dat met niet gevaarlijke dingen of wel maar met strenge toezicht kind leert sneller wat mag en wat niet. Tis natuurlijk elke kind anders is maar wat TS over heeft is totaal niet gevaarlijk
Op de gebruiksaanwijzing van iedere speen staat dat dit kan gebeuren, en dat het niet gevaarlijk is omdat er luchtgaatjes in zitten. Hier is het nog niet gebeurd, maar ik kan me wel voorstellen dat je er van schrikt als je het ziet.
Ik schrik een beetje van de blasé reacties, alsof ik een soort overbezorgd hysterisch mens ben... Ik vind het dus zeker wel levensgevaarlijk, hij had hem in korte tijd tot 2 keer toe achterstevoren diep in zijn mondje zitten en de enige reden dat ik het merkte is doordat ik hem hoorde kokhalzen. Een speen is natuurlijk totaal niet hetzelfde als een handje, vreemde vergelijking. Ik moet er niet aan denken dat hij 's nachts zo komt te liggen. Met de oude speen is het nog nooit gebeurd, en die heb ik hier toch inmiddels al weer zo'n 3 jaar in gebruik. Maar goed, ik denk ik meld het even, voor degenen die het ook geen fijn idee vinden dat hun kind 's nachts ligt te stikken.
Ik heb zoiets echt nog geen 1 x meegemaakt. Hoe kreeg je zoontje zo'n speen in hemelsnaam helemaal in z'n mond? Speendoekjes, die dingen vind ik wel doodeng.
Ja, geen idee dus, zou (vind ik) ook niet moeten kunnen. Ik had zoiets ook nog nooit gezien, en nu 2 keer kort achter elkaar.