Hallo dames, Ik wil graag overstappen op kv. Heb hier zwaar wegende redenen voor. Maar wat dronk jullie kindje rond 3 maanden uit de fles? Hij zou 5 x 200 moeten hebben, maar dat haalt hij zeker niet. Of moet ik deze vraag bij het flesvoedingstopic zetten? Ik zit nu nog op 6-7 keer borstvoeding.
Hoi Jes, misschien is het inderdaad beter om je vraag bij het kv topic te plaatsen. Maar ik denk dat je de regel van 150 ml x gewicht in kilo's wel toe kunt passen. Dus als je zoontje 6 kilo weegt dan geef je hem in totaal 900 ml voeding per dag. In jullie geval (met 6-7 voedingen) dus 130-150 ml voeding per keer. Overigens mogen ze van de kunstvoeding tot 6 maanden maximaal 1L per dag drinken (staat ook op de verpakking geloof ik). Dus als hij meer dan 6.7 kilo weegt gaat deze regel niet meer op.
Misschien kan het cb je hier ook bij adviseren? Een liter is idd de max, meer is slecht voor de nieren.
Zolang je het afbouwen bent kijk je gewoon wat je kind drinken wil, de vuistregel is 150cc aangemaakte voeding per kilo lichaamsgewicht per dag, maar dat is een gemiddelde. Je kunt op twee manieren afbouwen. Je kunt beginnen met 1 voeding per dag te vervangen door een fles. In dat geval zou ik beginnen met een fles van 120/4, en de rest van de dag borst op verzoek. Na een dag oftien vervang je dan een volgende voeding door een fles. Je kunt er ook voor kiezen om op momenten dat je borst niet genoeg lijkt te zijn voor je kind een fles van 30/1 of 60/2 na die borst te geven. Op die manier kun je samen met je kind gemakkelijk het tempo van afbouwen bepalen. De kans op kramp of buikpijn is met deze tweede manier wat minder omdat je kind de kv samen net de bv krijgt, waardoor de bv beschermt.