Baby bijna 5 maanden, nog steeds 2 nachtvoedingen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Cinnabun, 5 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinnabun

    Cinnabun Lid

    26 dec 2018
    87
    39
    18
    Vrouw
    Utrecht
    Hi meiden, momenteel zit ik wakker op de grond naast het kamertje van m’n dochter. Ze slaapt nu, maar heb het idee dat ze zo toch weer wakker wordt. Dus dan kan ik maar beter blijven zitten (en hoef ik niet die kwelling te doorstaan van weer uit bed stappen).

    Ik zit er echt even doorheen. Ze is vandaag 19 weken en die verrekte 4 maanden sprong duurt nu al een tijdje. Vooral de nachten zijn zwaar. Ze wordt veel wakker en zeker einde nacht valt ze lastig in slaap. Ook heeft ze nog steeds 2 nachtvoedingen terwijl ze overdag weinig interesse heeft in drinken.

    Ik probeer haar overdag zoveel mogelijk te laten drinken (rustige ruimte, etc) maar die flessen zijn ‘s nachts toch lekkerder dan overdag.

    Ik ben doodmoe. Vind het zó zwaar icm werken. Zijn er meiden die in hetzelfde schuitje zitten? Misschien tips of herkenbare verhalen?
     
  2. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.465
    4.022
    113
    noord holland
    Ik heb het mezelf altijd zo makkelijk mogelijk gemaakt 's nachts. De ene kreeg bv dus dat was al makkelijk. De ander kreeg kv dus wel via een flesje. Maar dat deden we bij beiden dus boven. Ik had poedertorentje met afgemeten schepjes en flesje op de overloop staan. Voor de nacht pakten we dan gewoon warm water uit de kraan, poeder erbij en hoppa, dat flesje gaf ik lekker op ons bed en erna ging ze weer terug. We zijn op den duur ook niet alle voedingen meer gaan verschonen, dat scheelde ook al in hoe actief ze werden 's nachts. En als t moest dan in stilte, zonder al te veel licht.
    Jongste is nog lang 's nachts gekomen, langer dan een jaar, wel vaak maar één keertje. Dus toen ze geen bv meer kreeg, kreeg ze ook een klein flesje. Toen hanteerde we dus ook hetzelfde ritme.
    5 maanden is nog best jong dus nachtvoedingen komen nog voor, zeker als ze overdag niet zoveel drinken. Ik zou dus vooral investeren in het jezelf zo makkelijk mogelijk maken, spullen bij de hand, gewoon in je warme bed gaan zitten (mijn man sliep gewoon enigzins door en andersom ook), evt je kindje in een co-sleeper.
     
  3. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.569
    7.564
    113
    Wat erg! Het klinkt mij wel als dat je beter de nachtvoedingen langzaam af kan bouwen en overdag toch meer/vaker aanbieden. Lijkt me de omgekeerde wereld, snachts beter drinken dan overdag. Elke fles steeds wat minder cc en overdag wat meer. Krijgt ze ook al oefenhapjes?
     
  4. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.570
    1.715
    113
    Hier slaapregressie gehad van 3,5 tot zeker 5 maanden, duurde meer dan 6 weken en ik dacht dat het nooit meer goed kwam. Hier gaven we maximaal 1 flesje van 120 snachts. Had ook meer het idee dat hij slecht sliep van de 4 maanden slaapregressie dan dat het echt honger was. Het was echt een vreselijke zware periode met amper slaap. Heel vervelend dat je hier nu doorheen moet! Wat hier scheelde was dat ik en mn vriend gewoon probeerden de nachten af te wisselen. Ik weet niet of jij een partner hebt met wie je het een beetje kunt verdelen? Heel veel sterkte!
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.321
    3.558
    113
    Had de jongste hier op die leeftijd ook, oudste weet ik niet meer. Ze kwam ongeveer elke 2 uur (flesvoeding) en kreeg dan 100 water met 2 schepjes, daarmee viel ze weer in slaap. Ze lag toen wel vaak bij ons in bed, na verloop van tijd is het vanzelf weer beter gegaan, weet niet meer hoelang het geduurd heeft.
    Zou het jezelf zo makkelijk mogelijk maken. Dus of haar bij jullie op de kamer of anders een matras voor jezelf naast haar bedje. Zou persoonlijk niet meerdere keren per nacht zelf in de kou gaan zitten.
    Oh en oefenhapjes, pap of grotere flessen haalde hier allemaal niks uit. Vaker voeden op de dag ook niet. Ze dronk niet veel maar kreeg er ook op geen enkele manier meer in. Heb het maar gewoon geaccepteerd, was verder helemaal geen moeilijke baby, sliep overdag ook prima, ze wist gewoon goed wat ze wilde. :p
    En inderdaad niet verschonen in de nacht, geen of alleen een klein lampje aan en zorgen dat alles wat je nodig hebt binnen hand bereik ligt.
     
  6. San1320

    San1320 Lid

    27 nov 2021
    39
    22
    8
    Vrouw
    Ons zoontje slaapt al sinds de eerste weken slecht. Zo rond 5.5 maand ging het wel langzamerhand wat beter maar hij bleef de meeste nachten toch wel 1 a 2 keer wakker worden. Hij heeft dan echt honger, dus heb dan gewoon melk gegeven. Nu is hij bijna 9 maanden en krijgt nog steeds 1 voeding 's nachts. Soms 2, maar dat is niet zo vaak meer. Bij ons werd ook gezegd dat we moesten afbouwen, maar ik had echt het idee dat hij honger had. Overdag at/eet hij genoeg dus daar ligt het niet aan. Mijn tip is gewoon je gevoel volgen en voeden wanneer je denkt dat ze honger heeft. 2 voedingen is helemaal niet zo raar. Ik zou daarna wel meteen zelf weer naar bed gaan zoals al eerder gezegd is. Ik heb zelf ook vele nachten naast het bed van mijn zoontje gezeten "want hij wordt zo waarschijnlijk toch weer wakker". Uiteindelijk heeft dit me niks opgeleverd en kostte het alleen veel slaap. Het duurde wel een aantal maanden voor ik dit doorhad dus heb vele uren "voor niks" naast hem gezeten
     

Deel Deze Pagina