"kletsen"

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cygnet2, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat vergeet je toch veel. Zo ben ik vergeten wanneer mijn kinderen gingen 'kletsen'.. je weet wel.. pffffrrrr, agoe, grrrrgggkk. Keelklanken in het begin geloof ik (en dan vooral veel lol om jezelf hebben :D)

Hoe gaat dat bij jullie kinderen?

2. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hier heeft ze dat nooit veel gedaan.

Met 8 maanden begon ze BABABABABA te zeggen, en nu onlangs is daar MAMAMAMAMA bijgekomen :D

Voor de rest "zegt" ze nog niet veel.

3. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Met 3 maanden "aa", met 6 maanden kwamen de geluidjes die jij benoemt en vanaf 7 maanden begon ze klanken aan elkaar te koppelen zoals mama, dada, wawa, baba..

Maar het kan ook heel anders. Mijn oudste dochter is tot 13 maanden doodstil geweest. Niet eens aa of pffrt zeggen, helemaal niets. Ze heeft die klanken ook nooit gemaakt, ze begon met 13 maanden ineens met woordjes.

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Carmen oefent haar spraak -3 - YouTube
    Hier mijn dochter toen ze ruim 4 maanden was, die begon eigenlijk opeens uit het niets praatjes te krijgen!
    <3
    Zo schattig he, geniet er maar lekker van..het gaat zo snel!!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Oh wat ongelofelijk schattig!! Heeeeeeerlijk!!!:D:D

6. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier is de kleine sinds hij 8 weken is al aan het oefenen met praten, maar dan vooral aaahhhaa klanken e.d., nog niet echt brabbelen te noemen. De oudste begon druk te brabbelen met 3 maanden.

7. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Wat een enorm schattig filmpje! *smelt*

Leuk he dat kletsen? Sinds krap een maandje is hij echt bezig met wawawa, bababa, dadada, papapa, mamama, etc :p Té leuk!

Ik schiet alleen enorm in de lach als hij begint te huilen (als ik hem even voor 10 sec moet weg leggen en hij is het er niet mee eens) dan 'brabbel-huilt' hij :D Dus: WAWAWAWA (al huilend) haha :)

8. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Hier begint ze ook steeds meer te ''kletsen''! Ontzettend grappig.

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn zoon rond de 6 weken, geloof ik. We noemen hem "the great communicator" als hij weer zo kletst :D
    Dochter weet ik niet meer, maar die was ook vroeg.

10. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Onze dochter begon rond de 5 maanden echt te 'kletsen'. Mamamamama, oeioeioei, dat soort klanken. Daarvoor was het vooral aaaaaa. Nu, met 8 maanden komt het mama er steeds duidelijker uit en sinds een aantal dagen ook papapapapa en babababa en boeboeboe. We kletsen samen heel wat af, haha!

11. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Hier ook een ventje dat sinds 2 weken ook lekker begint te kletsen! Zo leuk

12. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zit nu in het gil tijdperk met af en toe wat gebrabbel wat lijkt op hummmm, aaaaa en wat nieuws sinds het weekend: brrrfffrr=tong tussen lippen en zo geluid maken.

13. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Leuk he. Onze zoon is ook begonnen met geluidjes. Hij lacht al een paar weken, maar nu dus ook met geluid. :D eerst kijkt hij heel moeilijk nadenkend, dan begint ineens het hele gezichtje te stralen, mondje gaat open in een brede lach en je hoort eeeeh. *smelt*

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Zara75: wat cute, dat filmpje! Echt, wat een dotje!

Wanneer het hier begon, weet ik niet zo goed meer. Thirza was wel vroeger dan Caitlyn en die begon rond een maand of 6-7 geloof ik, (Caitlyn dus).

Deel Deze Pagina