Bedje voor buiten. Jullie tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door beertje22, 13 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    M'n zoontje is nu bijna 7 maanden en als hij gaat slapen moet dat nu in de box binnen, op zich niks mis mee. Maar buiten is het natuurlijker ''gezonder'' Campingbedje vinden wij niks, die krijg ik niet in en uit en mijn vriend ook amper.... Nu is mijn vraag zou zo'n kindertentje wat zijn? Of hebben jullie andere adviezen/tips? Box naar buiten rijden is hier geen optie, want dan moet je de hele woonkamer verbouwen hihi... Kom maar op met jullie tips/adviezen!!

2. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik heb laatst iets gezien over bedjes speciaal voor buiten, gebruiken ze in noorwegen of zweden ofzo ook. Die hoef je niet steeds naar binnen te halen.
    Ik zal straks nog wel even kijken of ik een link kan vinden.

3. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Oke dankjewel poohbear82. Hopelijk kun je nog een site vinden!

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
  5. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Haha zonnebloem92, die had ik ook al zien staan maar idd ze lijken op een konijnenhok., Maar bedankt voor het mee denken!

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Kun je trouwens niet een ander camping bedje kopen die wel makkelijk in en uit gaat? Die van ons gaat heel soepel (kan ik zelfs)

7. topper12

topper12 Niet meer actief

Als het de bedoeling is om het bedje structureel (dus elke dag) te gebruiken dan zou ik in ieder geval letten op een goede ondergrond /matras.

Ik weet dat je de buitenbedjes/lutjepotjes ook kunt huren. Misschien is dat een idee zodat je het eerst een maandje kunt uitproberen? De meeste kinderen vinden het fijn om buiten te slapen, maar niet alle kinderen ;) En tja, ze zien er misschien uit als een konijnenhok, het comfort en de veiligheid lijken me in dit geval belangrijker dan hoe het er uit ziet :)

Wat de campingbedjes betreft: het zijn absoluut ondingen maar even oefenen (10x in- en uitklappen achter elkaar) en dan krijg je er vanzelf handigheid in.

8. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Buiten slapen voor baby’s - Ecomama
    Hier een artikel erover. Er word verwezen naar babyhuisijes of lutje potje.
    Ziet er wel uit als een konijnenhok maar wel praktisch lijkt mij.
    Mijn mannetje is al niet dol op slapen en laat zichhet liefst veel afleiden ipv slapen dus vrees dat het voor hem niet gaat werken, maar voor nr 2 is het misschein wel wat.

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.194
    4.501
    113
    deryan tentje zou kunnen, ik weet niet wat voor tuin je hebt, het kindje ligt dan wel erg op de grond om het zo maar te zeggen, zit wel een matrasje in maar staat niet op pootjes zoals een campingbedje dus dat moet je ook maar net fijn vinden. zelf zou ik alleen gebruiken als het deryan tentje ergens beschut uit de zon op het gras kan staan.

Anders misschien eens goed kijken hoe je het camping bed uitklapt via youtube ofzo, zelfs mijn meest onhandige schoonmoeder weet hoe die uitgeklapt/ingeklapt moet worden.

10. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Wat oefenen met een campingbedje?

Deryan tentje is echt wel wennen voor kindjes, best gesloten namelijk.

11. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een heel goedkoop campingbedje, mijn man krijgt 'm ook niet uitgeklapt omdat hij 't gewoon niet goed doet ;) Kwestie van oefenen, ik heb zo'n ding binnen 2 minuten staan en weer ingeklapt, even goed de gebruiksaanwijzing erbij houden, 10x oefenen, en klaar. Stuk minder 'definitief' dan zo'n echt buitenbedje, stuk goedkoper, en ook nog eens handig als je gaan logeren ofzo.

12. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik heb ook een deryan tentje en zo ver nog niet echt gebruikt maar dat lijkt me nog al koud op de vloer wanneer het een beetje begint af te koelen...En niet echt waterproof.. Maar jezus wat zijn die konijnenhokken duur!

13. 2jees

2jees Niet meer actief

Op MP heb je wel oude campingbedjes die heel simpel zijn of inklapbare boxen, hadden wij ook gedaan toen alleen dan om te spelen.

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou toch gewoon even oefenen met het campingbedje hoor, hier moest ik het ook een paar keer doen, maar nu staat 'ie inderdaad binnen 2 minuten en hij is ook zo weer ingeklapt.
    Ik zou niet iets heel nieuws aanschaffen als je gewoon een campingbedje hebt.

15. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Wij hebben een lutjepotje.
    lijkt een konijnenhok. Er past een matrasje uit een ledikantje in. Aan de voorkant zit horregaas en het dak kan omhoog zodat het niet te warm word. Daar zit ook horregaas voor.
    kindjes kunnen er heerlijk in slapen.

16. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Wij gebruiken een Deryan tentje.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn zoon sliep altijd zijn middagdutje in de kinderwagen of buggy en bij droog weer wou hij heel graag buiten slapen. Heeft altijd prima gewerkt!

18. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Wij hebben dit tentje gekregen van het merk Babymoov. DL kan er in slapen en spelen (is vrij groot) en makkelijk op te plooien. En ze is beschermt tegen UV stralen.
    Misschien is dit wel iets?
    Persoonlijk denk ik dat een reisbedje wel het beste is als je haar stelselmatig wil laten buiten slapen. Eenmaal ze beginnen te kruipen, kruipen ze natuurlijk uit dit tentje.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina