Baby bijna 6 maanden heel beweeglijk in badje, moeilijk vasthouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Buurvrouw31, 18 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Titel zegt het al. Ik vind het steeds lastiger om mijn dochter goed vast te houden in badje. Ik heb gewoon zo'n standaard badje, ik zet hem bij ons op het kookeiland dus niet op een standaard, maar staat dus wel vrij hoog. Mijn dochter spartelt en spettert veel en zet zich af tegen de rand, waardoor ik nu echt 2 handen nodig heb om haar niet kopje onder te laten gaan. Het is alleen dan dus niet meer te doen om een washandje over haar lijfje te halen/haartjes te wassen. Hoe kan ik dit oplossen? We hebben geen gewoon bad en onder de douche ga ik niet alleen doen. En daarbij vindt dl het bad ook leuk.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je zou zo'n Bibabad ofzoiets voor haar kunnen kopen. Soort van opvouwbaar bad voor onder de douche/kleine ruimtes.

Je zou zo'n goedkope Antilope kinderstoel van Ikea desnoods tweedehands kunnen kopen. Daar kunnen ze al snel in zitten. Veel mensen gebruiken die stoel ook onder de douche. Ideaal, handen vrij.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wassen doe ik op het verzorgingskussen. Vooraf dus. En als je slechts een bodem water doet, kan ze toch niet kopje onder? Zo los ik dat althans op. En ik zette het badje ook gewoon op de grond ipv hoog.

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik gebruik in bad een badinzet, dan kan ze "vrij" liggen en daardoor is ze ook minder bewegelijk. Als ik haar vast hou dan probeert ze zich los te wroeten. Ze gaat ook steeds vaker in de Ikea stoel onder de douche.

5. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    #5 RoIn, 18 apr 2017
    Laatst bewerkt: 18 apr 2017
    Ik gebruikte in bad een badring. Die past niet in het badje dat je nu hebt maar wel in zo'n flexibele wasmand (action) of bibabad. Zitten ze lekker veilig!

Hoewel ik het rond die tijd ook lastig vond alleen kan ik me herinneren..

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ook zo gedaan; in bad gingen ze om lekker af te spoelen zeg maar. Wassen deden we voor het badje.

7. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Mijn man deed ze in die periode in bad, of onder de douche. Ze waren beide veels te beweeglijk. Nu is de jongste 9 maand en houdt zich vast aan de rand en kan ook zitten. Ik kan hem nu weer rustig vast houden.

8. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Bedankt voor de tips! Vooraf wassen is een goed idee. Denk dat ik dat doe. Een badinzet is ook een goeie al vraag ik me af of ze daar met 6 maanden nog wel goed in kan (?). Ze kan nog niet zitten dus ikea stoel is ff te vroeg. Ik heb wel een bumbo stoeltje, kan ze ook nog niet in maar misschien over maand of 2 wel handig voor onder de douche.

9. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik vond het badderen ook altijd lastig, dus mijn man nam onze zoon altijd mee onder de douche. Tot dat iemand ons een Shnuggle badje aanraadde. IDEAAL! Hij bleef daar stevig in zitten, en in principe had ik twee handen vrij om hem te wassen. Uiteraard altijd goed opletten, maar zeker een goede uitkomst!

10. Lieneke2016

Lieneke2016 Niet meer actief

Mijn zoontje is 7 maanden en ligt nog steeds in een badinzet. Hij is een stevige vent maar past er wel nog steeds in. Natuurlijk wordt hij steeds sterker en zet hij Ich af met zijn beentjes. Maar ik kan hem met 1 hand tegen houden zodat hij er niet af 'floept' 😄

11. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Hier zit mijn dochter met ruim 10 maanden nog steeds in het badzitje (badinzet). Ideaal.

12. Eke84

Eke84 Actief lid

17 apr 2015
    255
    25
    28
    Onze zoon is nu 8 maanden en gaat sinds kort samen met mij in bad. Eerst wassen op het verzorgingskussen en dan geeft mijn man hem aan als ik in bad zit. Hij kan naar hartelust rondspetteren en draaien en keren en ik kan hem stevig vasthouden.
    Het is echt een rustmomentje geworden met ons. Hij vindt het echt helemaal geweldig nu hij zoveel bewegingsruimte heeft.

13. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Rond de 6 maanden vond ik het ook een kriem om d'r goed vast te houden in bad! Ze wou niet stil zitten of liggen en gleed elke keer onderuit.. ik had eigenlijk 4 handen nodig haha!
    Wassen doe ik altijd op het aankleedkussen, badcape en hydrofiel op het kussen dan wordt die niet zeiknat.
    Ik heb d'r toen de tijd veel met d'r papa in de douche gezet haha!
    Nu is ze 7 maanden en kan zelfstandig zitten en zo ook in bad! Ik heb bij prenatal een antislip matje gekocht die speciaal is voor in het babybadje! Ideaal!! Ik sta er nu naast en ondersteun d'r nog wel maar hoef d'r niet echt meer strak vast te houden. Wegglijden kan bijna niet meer door dat matje.
    Ik zou dus echt z'n matje halen, kost maar iets van €4,- ofzo! Scheelt in ieder geval dat ze niet steeds weg glijdt.

14. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier ook zo'n beweeglijke dame, ook in bad. Ik ga meestal achter haar staan, 1 hand onder haar hoofd / nek zodat ze niet met haar hoofd onder water kan en de andere hand heb je vrij. Zij kan zo ook vrij bewegen, zelfs als ze op hun buik gaan rollen in bad kun je het hoofdje zo boven water houden

15. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze dochter ligt met 8 maanden nog steeds in de badinzet, nou heb ik wel een ontzettende luie baby die geen enkele poging doet om te gaan zitten.

16. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Heel eerlijk? Wij badderen onze zoon samen :p Hij schopt en slaat en kronkelt er op los in het badje. Mijn man houdt hem vast en dan sop ik er op los in Speedy Gonzales tempo :p

Voor bij mijn ouders thuis, in het grote bad, hebben we een badstoeltje.

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Niet meer in bad maar gewoon samen onder de douche :)

18. saro81

saro81 Actief lid

12 aug 2014
    222
    32
    28
    Hier ook een bewegelijke dame. Tot 6-7 maanden in de Tummy tub. Daar zat ze mooi klem in. Nu met 8 maand kan ze aardig zitten en zat ik haar in een badring.
    Alleen het eruit halen blijft lastig. Ik wikkel gelijk een hydrofiel erom heen want anders ben ik bang dat ze uit mijn handen glibbert.
    Succes ermee!

19. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Ik ben in ieder geval niet de enige met een beweeglijke wurm in bad :)! Ik heb vandaag onze dame maar even goed gewassen op het aankleedkussen. De antislip mat en badinzet ga ik dit weekend halen of misschien toch de shnuggle. Lijken me goede oplossingen. Ik heb ook zo'n handschoen voor onder de douche gekregen maar durf dat in mijn eentje niet goed. Vraag me ook af hoe je je baby dan het beste kunt vasthouden want ik vermoed dat mijn dochter het op een krijsen zet als ik haar gewoon onder de stortdouche meeneem en al het water in haar gezicht komt.

20. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik douche altijd zittend op een krukje/opstapje, baby op schoot, half zittend of liggend op de buik over m'n knieën. Ze kan er niet zomaar afvallen en ik heb een hand vrij om te wassen. De straal laat ik op buikje of rug komen, vinden ze heerlijk. Zoon ontdekte met een maand of 4 al dat blazen op mama's natte bovenbeen leuk geluid maakt, dikke pret haha.
    Baby badderen doe ik nu alleen als papa thuis is, want peuter vind water te leuk ;)

Deel Deze Pagina