Hoe maken jullie de hapjes voor je kindje klaar? Wij hadden een babystomer/blender van de Kruidvat, maar die moest terug. Nou vinden we zo'n stomer wel ideaal, maar ontzettend duur. En met alleen een staafmixer krijg ik het eten niet heel glad. Dus graag hoor ik goede ideeën of welke apparaten goed bevallen..! Bedankt alvast!
Als je met een staafmixer soep kan mixen, kan je toch ook enkele stukken groenten mixen? Wij hadden een babycook. Heel tevreden van, maar inderdaad niet goedkoop. En daarmee krijg je de groenten ook niet zo glad zelfs in een potje. Dat is normaal, want daar zit verschrikkelijk veel water bij. En het hoeft gelukkig ook helemaal niet zo glad.
Als je kindje al 6 maanden is, dan hoeft het toch net meer helemaal glad? Je kan ook gewoon prakken met een vork of stukjes geven. Ik zou geen duur apparaat aanschaffen in elk geval.
Ik gebruikte de staafmixer, het wordt niet zo glad als de olvarit potjes maar onze dochter at er prima van.
Hier was de staafmixer ook prima voor dl. Verder stoom ik de groente (en fruit zoals appel) in een stoominzet in de pan. Om het wat fijner te krijgen kan je wat kookvocht toevoegen (niet teveel dan wordt het zo waterig)