Baby bijna 6 mnd slaapt alleen in eigen bedje...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MuisjeB, 27 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MuisjeB

MuisjeB Lid

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Mijn zoontje van bijna 6 maanden slaapt heel slecht ergens anders. In zijn eigen bedje is het geen enkel probleem, daar slaapt hij 3x per dag zonder problemen in. Maar zodra we op pad gaan of op het kinderdagverblijf: hij blijft aanhoudend huilen en valt niet in slaap. Met de kerst hebben we hem uiteindelijk in zn wagen in slaap gekregen door te gaan wandelen. Maar ja, ik wil ook dat hij leert om ergens anders te slapen. Iemand tips?

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    misschien zorgen dat hij iets herkenbaars van thuis heeft? knuffeltjes, een shirt dat jullie gedragen hebben zodat hij jullie geur bij heeft? en verder proberen zoveel mogelijk zn eigen ritme beetje aan te houden.
    of nog even boven, rustig samen knuffelen en zorgen dat ie op zn gemak is voordat ie gaat slapen, en uitleggen waar hij is en dat jullie er ook zijn en dat hij lekker kan gaan slapen...

als mijn zoontje ergens anders gaat slapen proberen we hem altijd zelf op bed te leggen, zeker als we hem er s avonds toch weer uit halen om naar huis te gaan, wij zijn er niet zo van als er 10 man bij staat en iedereen aan hem staat te plukken... voor zijn eigen rust en ritme werkt dit voor hem het beste.

3. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Hier proberen we het zoveel mogelijk als thuis te laten lijken. Slaapzak aan, zijn knuffel en tutpoppetje erbij. Doen ook altijd zijn muziekje aan die we thuis ook aandoen voor het slapen gaan. Brengen hem ook alleen naar bed dus niet met iedereen erbij. Even rustig tot rust komen en eventueel een boekje voorlezen

4. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik neem ook altijd iets mee van thuis. Eigen slaapzak, vaak dekentje. Muziekpaardje.

5. cindya1

cindya1 Actief lid

19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Hier ook. Eigen knuffel en eigen matras. Dat werkt vaak het beste. Zo'n plank in het camping bedje ligt niet lekker hebben we gemerkt

6. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier slaapt de kleine ook het liefst thuis in haar eigen bedje..
    Ze komt moeilijker in slaap ergens anders en als ze wakker wordt is ze snel in paniek omdat ze niet weet waar ze is en heeft dus veel moeite om ergens anders de slaapcyclussen aan elkaar te plakken.
    Lastig, maar we proberen het toch te blijven doen in de hoop dat ze er een beetje aan went.

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Eigen campingbedje met knuffeltje en dekentje van thuis?

Mijn zoontje slaapt overal, als hij maar zijn knuffeltje heeft.

8. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Zoontje heeft altijd alleen in zijn bedje of campingbedje geslapen. Nu nog steeds. Auto of kinderwagen heeft hij nooit gedaan. Wel meerdere keren geprobeerd, maar helaas.

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier sliep de oudste ook zelden ergens anders, ook niet in campingbedje en enkel op een rustige donkere kamer. Soms sliep hij in de kinderwagen, maar alleen toen hij nog echt heel jong was en als we in beweging bleven. In de auto idem. Hij sliep op het KDV en bij mijn moeder gelukkig wel vrij aardig, maar ook op een rustig en donker kamertje en met zijn eigen muziekje. Het is vanzelf goed gekomen.

Vlak voordat hij 1 jaar voor de zoveelste x geprobeerd en ineens ging het goed in het campingbedje bij een ander. Wel moesten we daar ook zorgen voor een donker kamertje en hetzelfde bedritueel, dus altijd zijn eigen muziekje mee (chicco muziekbol) en eigen slaapzak en knuffel etc. Zelfs toen hij ging logeren bij mijn oom en tante ging het goed. Ik durfde voor die tijd niet eens op vakantie, wel 1 x een weekendje weg geweest waarin hij ook aardig sliep in het campingbedje, maar helaas niet helemaal goed. En ineens kon hij ook gewoon lekker in de kinderwagen slapen (maar alleen als hij echt heel moe was en met een doek ervoor om hem wat rust te geven).

10. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    10 mnd nu, en slaapt nergens anders dan in eigen bedje/campingbedje bij opa en oma.
    Helaas. Ik was 2e kerstdag om 18.00u alweer thuis omdat ze niet slapen ging:(

11. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    Mijn kinderen slapen ook alleen in eigen bed. Voor mij is het lastig, want dan heb ik heel weinig tijd om iets te doen ( tussen de slapjes van de jongste allen), maar ik accepteer het gewoon. De eerste jaren is slaap heel belangrijk.

Deel Deze Pagina