Goedenavond, ik zit een beetje met m'n handen in het haar. Mijn zoontje van 4 maanden drinkt sinds 2 weken erg slecht. Hij is iets daarvoor overgegaan van 5 voedingen van 150 (laatste Vd 5 gaf ik meestal 180) Omneo comfort van Nutricia. Naar 4x 180 omneo. Ik geef (en gaf) altijd al een schepje nutriton erbij. Tussen de voedingen zit nu steeds zo'n 5 uur. (laat hem na het slapen ook eerst even wakker worden). Mijn zoontje huilt het eerste kwartier steeds enorm wanneer hij zijn fles krijgt, is dan echt overstuur, duwt de fles weg en gaat zitten duimen... Het is zowat een gevecht om hem te laten drinken. Fles is niet te warm of iets. Na een kwartier gaat hij ineens wel drinken en vaak na de voedingen huilt hij omdat hij meer lijkt te willen.. Dus honger lijkt er ook te zijn. Tandjes lijkt me nog wat vroeg? Wat zou dit kunnen zijn? Alvast bedankt! (ps ik ben zelf overgestapt naar 4 voedingen omdat het steeds niet uit kwam, hij eet nu rond 8u, 13u, 18u, 23u)
Beste Nispie, Omneo is iets dikker dan standaard voeding, wellicht dat hij moeite heeft met zuigen. Heb jij al eens een ander speentje/flesje geprobeerd? Of hij moet wennen aan de smaak van omneo en zodra hij doorheeft dat hij niets anders krijgt dan hij begint met drinken. Direct na een flesje huilen kan betekenen dat jouw zoontje nog zuigbehoefte heeft. Heb jij weleens geprobeerd om hem dan een speentje aan te bieden? Groet, Anne