Waterpokken? Met foto

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Froetsel, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bekijk bijlage 423330
    Ze heeft het echter op een deel van haar lichaam. Hier en daar wat verdwaalde pukkels..

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hai,

Dat zijn waterwratjes als het zo onder de oksel is. Ook die met de witte puntjes. Mijn dochter heeft dat ook een jaar of anderhalf gehad. Niet te veel aanzitten. Desnoods insmeren met betadine zalf maar het is een virus en moet vanzelf over gaan. Het is heel vervelend maar niet te veel aan prutsen want het laat wel littekens achter, kleine putjes.

3. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik vind het er niet uitzien als waterpokken.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Idd waterwratjes. Mijn dochter heeft ze ook. Het begint als rode pukkeltjes, maar steeds meer worden het bultjes die echt op de huid komen te liggen. Onze dochter heeft ze nu iets van 6 maanden. Na 6-12 maanden zouden ze vanzelf weg moeten gaan. Maar helaas zie ik bij een nichtje dat het ook veel langer kan duren. Heb je nog andere kinderen? Pas dan op. Ze zijn besmettelijk (indien open (gekrabt) of als ze gaan ontsteken). Probeer gescheiden handdoeken te gebruiken ed.

5. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bekijk bijlage 423382 Het lijken meer puistjes dan wratjes als k google mag geloven op de plaatjes .
    Hier een wat duidelijkere foto

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vind het er nog steeds uitzien als beginnende waterwratjes.
    De meeste foto's die je krijgt als je google-t zijn van 'volwassen' (uitgegroeide) waterwratjes.
    Is natuurlijk,altijd lastig om te beoordelen zo van een foto, maar bij mijn dochter is het echt vergelijkbaar.

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Sziet er inderdaad uit als waterwratjes. Zijn eerst doorzichtige bultjes, daarna wordt het rood en evt een beetje pussig, als een soort puistje. Daarna gaan ze weg.
    Dochter had het op haar romp en benen, ging vanzelf weg. Vooral weinig aan doen, dan krijg je littekens.

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Het zijn ook meer puistjes dan wratjes. Het zijn echt waterwratjes. Anders ga je even langs de huisarts voor bevestiging. Waterpokken zitten over het hele lijf.

9. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik vind niet dat ze op waterpokken lijken.

10. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Lijkt idd op waterwratjes. Mijn dochter van 7 stond ineens ook onder. Huisarts zei niets aan doen, maar kan een jaar duren voordat ze weg zijn... inmiddels werden het er alsmaar meer. Dochter kreeg er last van, dus wratjes mochten toen wel behandeld worden. Blijkbaar was onze dochter ze daarna beu, en heeft ze in een nacht allemaal kapot gekrabt. Aangezien ze besmettelijk zijn bij krabben etc, was ik er bang voor dat er nu nog meer zouden komen, maar ze blijven weg... nu maar hopen dat de krabplekken geen lelijke litteken worden :( .... Ik zou wel even naar de ha gaan voor bevestiging, en misschien een behandeling

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Dit zijn idd waterwratjes. Mijn zoontje heeft ze ook.
    AL sinds de zomervakantie. Ik ben er mee naar de huisarts(vervanger) geweest. De 1e dacht aan netelroos. Vorige week nog een keer geweest bij de eigen huisarts, die twijfelde, heet er foto's van gemaakt en deze ter beoordeling naar een dermalotoolg gestuurd en idd, waterwratjes.

Ons zoontje krijgt er nu een lotion voor.

Onze dochter heeft ze trouwens ook.

Deel Deze Pagina