Hai, Mijn zoon van bijna 7 maanden is sinds een week weer aan de nachtvoedingen. Hij meld zich rond 04.30 uur en begint dan te huilen, eerst controleer ik alles (ligt hij nog goed, geen poepluier, geen tandjes enz.) De eerste keer krijgt hij een aai over zijn bol en dan ga ik weer weg maar binnen een paar minuten huilt hij weer. Dan ligt hij enorm aan zijn duim te zuigen. Ik maak dan een klein flesje van 120cc water en 3 schepjes opvolgmelk die hij heel gulzig leeg drinkt. Daarna slaapt hij weer lekker verder. Als hij niet om een nachtvoeding komt dan is hij erg vroeg wakker, meestal al rond 06.00 uur. Vanaf dat hij 3 maanden oud is heeft hij geen nachtvoedingen meer gehad en sliep hij van 20.00 uur tot 06.30/07.00. Ook het naar bed brengen gedurende de dag en nacht gaat moeizamer, hij slaapt slechter in en ligt langer te jengelen voordat hij slaapt? Is dit een fase? Herkennen meer moeders dit?
Zeker een fase! Waarschijnlijk een groeispurtje oid. Gewoon toegeven aan zijn behoeften, dan kom je de fase het makkelijkst door.
Ik herinner me opeens de verlatingsangstfase van m'n oudste. Zij kon ook moeilijk in slaap vallen. Uiteindelijk hebben we meerdere weken naast haar bedje moeten staan met onze hand op haar hoofd totdat ze sliep
Hier nog heel af en toe, maar een hele poos gehad dat ze weer kwam, terwijl ze al doorsliep sinds ze 4 weken was. Maar ze heeft hier nu niet altijd een voeding nodig, soms ook gewoon ons. En dan weiger ik echt om rond 3 uur in de nacht in haar kamertje te gaan zitten. Ze komt dat lekker tussen ons in liggen en slaapt als een roosje door totdat mijn man zijn wekker gaat. Gaat vast vanzelf weer over en geeft ons allemaal een stuk rust.
Ja dit is een fase, gewoon aan toe geven. Hier hadden we hetzelfde vanaf 8,5 maand tot 10 maanden en weer met 13 maanden. Uiteindelijk heeft hij tot 17 maanden een fles gehad snachts en toen was het vanzelf over. Succes
Hier ook een fase gehad, die is begonnen met de 6 maanden geloof ik. Bij beide kinderen trouwens. Heb gewoon het flesje gegeven en als ik zag dat ze minder behoefte kregen, het flesje steeds wateriger gemaakt. Dus minder schepjes melkpoeder in verhouding.
Fijn om jullie reacties te lezen, bedankt. Vanmorgen was hij om 06.00 uur wakker dus in ieder geval beter dan 04.30. Hij lag lekker te brabbelen en toen hij wat ging jengelen heb ik hem nog lekker even bij mij in bed genomen. Ik ben vrij vandaag vandaar. Hij gaat dan alleen echt niet meer slapen maar gaat met mijn haar en met mijn neus spelen. Ik hoop dat hij snel weer terug gaat naar het onafgebroken slapen van 20.00 tot 07.00 want dat waren we lekker gewend. Tot die tijd ga ik hem maar volgen en hem geven waar hij behoefte aan heeft.