baby bijna 7 maanden en net 5 kilo

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama8, 4 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama8

mama8 Niet meer actief

Mijn dochtertje is 5160 gram en 59,5 cm ze was 48 cm en 3200 gr toen ze geboren was en tot de 2 maanden normaal gegroeid en daarna in 5 maanden 3 cm en 200 gram. ze heeft koemelk allergie en het cb zeggen ze dat het kan komen doordat haar allergie heel erg aanwezig is het ziekenhuis vind het niet erg omdat ze zich goed ontwikkeld.

Op haasr buik draaien (2,5maand)
    andersom (3,5maand)
    30min zitten (5maanden)
    Zelf gaan staan in de box (6,5 maand)

Zijn er nog meer kinderen die kleiner zijn dan gemiddeld? En was er iets met jullie kindje of was er niets.

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja hier. Bij ons hetzelfde verhaal. Klein meisje was 3040 gram bij de geboorte en tot 12 weken groeide ze prima. En sindsdien is ze nauwelijks gegroeid. Ze is nu bijna 10 maanden en weegt 6490 gram en ze is 65 cm. Wij zijn doorgestuurd naar de kinderarts en ze heeft gister een bloedonderzoek gehad waarvan wij volgende week de uitslag krijgen. Ik maak me best zorgen.

3. mama8

mama8 Niet meer actief

Waar hebben ze haar op getest en huild / huilde ze veel?

4. mama8

mama8 Niet meer actief

En krijgt ze nog bv zo niet hoelang heeft ze dat gehad?

5. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier ook een licht meisje, 7790 gram en 75 cm gisteren gewogen.
    Wij zijn nog niet doorgestuurd, maar moeten nu wel iedere maand naar het CB. Ze is geboren met 2790 gram en 48 cm, ook niet al te groot dus.

6. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

nou mijn zoontje van 7 maanden kan nog niet los zitten hoor. Ik zou me geen zorgen maken hoor.
    Alleen mijn zoontje weegt wel zwaarder. Hij weegt over de 10 kilo.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Kletskous, ik denk dat je het verkeerd begrijpt, het gaat erom dat het kindje van TO (en mijn dochter) te klein en te licht voor hun leeftijd zijn, en juist niet dat zich op andere vlakken niet ontwikkelen.. ;)

8. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier nog een kleine ukkepuk.
    Bij haar geboorte was ze 50 cm en 3060 gram.
    Met de 6 maanden was ze 63 cm en 5400 gram.

Op het cb vonden ze haar ook klein en veels te licht (dit is al gaande met de 4 maanden).
    De eerste maanden kwam ze gemiddeld 800 gram aan per maand, maar na de 4 maanden was dat afgelopen. Ik heb tot aan de 6 maanden volledige bv gegeven zonder bijvoeding.
    Met de 4 maanden kreeg ik een bv-dip en bij de 4-maanden weging was ze maar 70 gram aangekomen. Toen begonnen ze al met bijvoeding, maar ze was toen vrolijk en had genoeg plasluiers dus ik ging er niet op in en ben doorgegaan met vaker aanleggen (dus nog steeds alleen bv). Met de weging van 6 maanden was ze 200 gram aangekomen, en ze zat toen op de -2 curve, maar ja, met de 6 maanden krijgen ze toch bijvoeding, dus dat aankomen kwam wel vond ik.
    Ik moest na de 6 maanden weging, 2 weken later terug komen om te wegen. En ze was toen 700 gram aangekomen. Ze hebben haar wel in 1x heel veel bijvoeding gegeven op papier.
    Ze krijgt vanaf de 6 maanden: 1 boterham - 150 ml pap - 1 potje fruit - 1 potje groente en een halve liga. Daardoor is ze dus zoveel aangekomen bij de laatste weging.

30 november moet ik weer naar het cb, ben benieuwd wat ze dan weegt.

Ze is overigens altijd vrolijk en huilt werkelijk nooit (hooguit 5 minuten op een dag), en heeft genoeg poep en plasluiers en slaapt nog steeds ongeveer 18 uur per etmaal. Dus gewoon een tevreden meid.

Ik maak me er dus geen zorgen om dat ze klein is, wij zijn overigens ook niet groot. Maar ik moet zeggen, dat ik het er vaak niet mee eens ben met het cb, en dat ik vaak mijn eigen gevoel volg en goed naar mijn meisje kijk.

9. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    o ja en met de ontwikkeling gaat het ook prima en slaat ze sommige stappen gewoon over :D.

Dus ja, wat wil je als moeder nog meer.

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    #10 Vlinderbloem, 5 nov 2009
    Laatst bewerkt: 5 nov 2009
    Nou, het gaat mij vooral om de curve. Kijk maar, die loopt vanaf 12 weken praktisch horizontaal. En daarom zijn we doorgestuurd. Zelfde geldt voor de lengtecurve..

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    #11 Vlinderbloem, 5 nov 2009
    Lengtecurve:

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    #12 Vlinderbloem, 5 nov 2009
    Naam verwijderd.. ;)

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Oja, Mama8 ik zou je vragen nog beantwoorden.. Ze krijgt nog bv (10 maanden) en ze huilde tot een maand of vier heel veel. Praktisch de hele dag.
    Ik weet niet precies waar ze op hebben getest, maar in ieder geval op Coeliakie, gluten en schildklier.

14. Joely

Joely Lid

8 apr 2008
    80
    0
    0
    Mijn dochter was bij de geboorte al klein, 2460 gram.
    Ze is nu 11 maand, en ik heb haar toevallig vandaag nog laten wegen, ze was 8300 gram, en 68 cm.
    Dus ook niet al te groot.

Eten jullie kids wel goed?

Mijn dochter drinkt wel alle pap/melk flesjes leeg, brood eet ze ook op, en fruit(hap) ook. Alleen het avond eten krijgen wij er niet in, 1-2 hapjes hooguit. Ik denk dat het cb, ons nu bij de komende afspraak gaat doorsturen naar een diëtist. (was de vorige keer ook al sprake van)

15. brianda1980

brianda1980 Actief lid

26 nov 2007
    125
    5
    18
    Onze dochter woog met de geboorte na precies 40 weken zwangerschap 2725 gram en was 48 cm. Nu is ze 15 maanden en weegt ze net 8 kilo en is 71 cm lang. Dus ook heel klein en licht. Haar neefje van 8 maanden is net zo groot. Het cb heeft er nooit echt een probleem van gemaakt. Moest alleen wat vaker komen wegen. Zolang haar ontwikkeling goed ging en de groei vooruit ging, ook al was het maar een klein beetje, waren ze tevreden. Ze heeft eigenlijk maar 1 keer stilgestaan met de groei, maar dat had te maken met haar behoefte aan meer vast voedsel. Haar klein zijn ligt eigenlijk aan papa en mama. Die zijn nameljk ook niet zo groot:).

16. mama8

mama8 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties ik ben zelf ook niet groot ik ben 157 maar ze zeggen dat ze dan ook met de lijn mee moet lopen en dat doet ze niet iedere keer dan loopt ze iets verder naar beneden. Maar ik ben blij dat er nog meer kleine baby's zijn. Ze zeggen dat ik anders moet stoppen met bv als ze volgende keer weer niet genoeg gegroeid is. En bijvoeden heb ik nog maar een paar keer gedaan omdat als ze vast voedsel krijgt dat ze dan hele harde ontlasting heeft. Maar ik heb nou druppels vsm en dat help goed. Brood en pap mag ze niet daar moeten we nog mee wachten. Door haar km allergie mag ze ook heel veel nog niet eten maar een paar soorten groente en fruit.

17. mama8

mama8 Niet meer actief

@ vliderbloem

Ik bedoelde idd dat ze zich verder goed ontwikkeld

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja mijn meisje eet juist hartstikke goed. En dan nog acht keer bv per dag. Dus dat zal het niet zijn.

Deel Deze Pagina