na de 6e ziekte slecht eten!?

Discussie in 'Voeding' gestart door renaatje86, 18 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Mijn zoontje at altijd keurig 's ochtends zijn bordje pap. tussen de middag 2 boterhammen en 's avonds meestal met de pot mee ook zijn tussendoortjes zoals fruit en soepstengels oa gingen er goed in. Alles ging "netjes" op. Nou is hij 1.5 week geleden ziek geweest. Hoge koorts, hij had geen zin meer in pap 's ochtends, kreeg er wel wat in maar niet alles. Brood eten was minder en ook het avond eten. De tussendoortjes at hij wel goed. Vorig weekend was de koorts weg maar kreeg hij kleine bultjes en was hij nog steeds uit zijn goede doen. Maandag naar de HA en die constateerde dat het de 6e ziekte was.

Woensdag was hij vlek vrij en weer helemaal fit, alleen eet hij nu nog steeds niet zo goed. De pap 's ochtends wel, zijn tussendoortjes wel. Hij wil alleen geen brood, hij eet een paar hapjes en dan gaat hij smeren, haalt het uit zijn mond en gooit het op de grond. Maakt niet uit wat voor beleg ik op brood doe. Het avond eten is ook minder, als ik zelf eten maak wil hij het eigenlijk helemaal niet, en een potje gaat er wel weer in net als zijn danoontje.

Baal ervan want hij begon steeds meer en beter met de pot mee te eten en nu wil hij dat niet meer (spuugt het ook gewoon uit) en ook zijn beide broodjes is nu nog maar een halve. Herkent iemand dit?

Is het een fase ofzo of iets anders, ik weet het niet!

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Krijgt hij geen kiezen???? Kwamen hier in ieder geval rond die leeftijd door....
    Was in ieder geval reden om geen brood te eten, of andere dingen waar wat meer op gekauwd moest worden.
    Er kwamen er hier dan ook 4 tegelijk door.
    Ik heb haar in die periode gewoon vaker pap gegeven, omdat dat wel ging...
    Zou er niet te veel drama en strijd van maken!
    Als ze hier ziek is geweest duurt het ook weer even voordat ze weer 'normaal' eet.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter is na veel ziek zijn (2x buikgriep, 5e ziekte en rode hond binnen een vrij korte tijd ) nooit meer normaal warm gaan eten. Ze werd in februari voor 't eerst ziek met spugen en eet nu echt nog heel selectief. Fruit en brood gaat prima maar warm eten eet ze, op vlees na, geen hap van. Fruit en brood heeft wel weken geduurd voordat ze dit weer normaal at hoor!

4. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Kunnen idd ook wel kiezen zijn, heb ook ontdekt dat hij graag meer zelf wil doen. Heb hem een poosje zelf zijn broodje laten eten maar omdat hij dan steeds alles op de grond gooide (wat de hond wel leuk vond) ben ik daar mee gestopt. Het brood ging vandaag alweer beter!

Deel Deze Pagina