Hallo beste deskundige. Mijn zoontje is 11 dagen oud (jong). De eerste dagen hebben we veel problemen met de bv gehad, het aanhappen ging niet. Inmiddels gaat dat dankzij een kraamhulp from heaven een stuk beter en drinkt hij volledig aan de borst ipv afgekolfde melk fingerfeeden. Nu mijn vraag: hij drinkt echt heel lang! Als ik hem zijn gang laat gaan drinkt hij zo langer dan een half uur per kant. Overdag niet zo erg, maar laat in de avond en nacht wel slopend. Ben nu al volledig opgebrand door de gebroken nachten (lars slaapt snachts ook nog heel slecht) en ook nog herstellende van de bevalling natuurlijk. Drinkt Lars niet teveel? hij spuugt niet overdreven veel, maar soms loopt het tijdens het drinken wel zijn mond uit omdat hij de hoeveelheid niet aan kan. Hij heeft wel vaak de hik. Groetjes, een onzekere moeder
Nou van het ene uiterste naar het andere. Gisteravond en afgelopen nacht heeft hij zo'n beetje al zn voedingen uitgespuugd. Zeer ontevreden was hij maar hij wilde niks, alleen bij mij liggen. Temp was goed. Nu wil hij wel weer drinken, maar max 5in per borst. Temp nog altijd goed.na het voeden wil ik m laten boeren, maar dat vertikt hij ook. Hellup, ben echt onzeker.
hoi goed dat je ons mailt! Tja, ik snap je vragen, en het is ook niet erg dat je hier onzeker van wordt. Het kost in het begin veel energie, het voeden, en het herstellen van de bevalling. Ik denk dat het in jouw geval handig is als je vandaag of morgen een lactatiekundige bij jou thuis mee laat kijken. Hoeveel plasluiers en poepluiers heeft Lars, hoe groeit hij? Hapt hij nu goed aan en drinkt hij effectief? Als hij een uur aan de borst ligt is dat voor een deel ook om aan zijn zuigbehoefte te voldoen en dan drinkt hij op het laatst waarschijnlijk niet meer effectief. Er zijn tips om hem effectiever te laten drinken. Ik vind het bij een jonge moeder met zo'n klein kindje altijd verstandig om een lactatiekundige aan huis te laten komen, dan kun je je verhaal even kwijt en krijg je tips op maat. Echt doen dus! Zoek Lactatiekundige IBCLC | Particulieren | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding Mirjam
Bedankt! Ik ga zeker contact opnemen. het gaat nog wat slechter met voeden dankzij een fikse tepelkloof. Au. Zeker omdat Lars blijkbaar een regeldag heeft en zo ongeveer elk uur wil drinken. Ik heb hulp nodig en dat besef ik nu o eRok!
Oeps, lees het nu pas. Sorry. Ik kreeg het advies om 1 borst per keer te geven, omdat hij teveel zou krijgen. Dat ging een week goed maar inmiddels weer terug bij af. Sabbelen, in slaap vallen na 2 slokken, trekken aan de tepel. Hopeloos. 1 voeding per dag ongeveer gaat goed, de rest is bal. Denk er hard over om te stoppen, of om een combi bv en kv te geven. Heb je nog tips?
hoi nogmaals contact opnemen met de lactatiekundige, want hier wordt je niet blij van. Ik zou nog eens heel goed alles op een rijtje zetten met een deskundige en dan een plan van aanpak maken. Succes! Mirjam
Zo het duurde ff, maar hier een update. De lactatiedeskundige is maandag geweest. Even naar het tongriempje gekeken, daar is niks mis mee. Gelukkig. Het probleem zit waarschijnlijk grotendeels in het aanhappen. Hij heeft de tepel niet ver genoeg in zijn mond waardoor hij een deel van de melkkanaaltjes dichtbijt. Hierdoor krijgt hij te weinig binnen en keldert de productie.en hij "schuurt" met zijn kaak langs de tepelhof, waardoor daar nu voor een deel de huid af is. Au. Lactatiedeskundige schrok van de staat van de tepels... Nu dus aan het proberen om het aanhappen goed te doen, maar is erg lastig na 5 weken. Gaat nog niet geweldig, maar we houden nog ff vol. Hopelijk gaat het snel beter. De optie kunstvoeding zit nog altijd in mn achterhoofd, maar eerst nog maar even dit proberen. Stoppen kan altijd nog en nu heb ik er in elk geval alles aan gedaan om het te laten slagen.