schuimkraag

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door renaatje86, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Hallo!

Wie nog meer een schuimkraag op de melk? Ik geef mijn dochter friso standaard met nutriton tegen het spugen. Ik roer met een theelepel en daarna draai ik een paar keer met de fles dus schud geen eens maar toch komen er veel luchtbellen in de voeding. Gebruik de avent fles die in de blije doos zat.

Ze laat erg veel windjes wat natuurlijk logisch is want ze zal wel veel lucht binnen krijgen. Ook heeft ze sinds gisteren (toen pas begonnen met nutriton) dunne poep wat opzich een verbetering ten opzichte van de harde keutels

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mocht je erg veel problemen houden met de schuimkraag, ik gebruikte tot voor kort friso comfort, daar zit 30% jbpm in en hoef je niet met lepeltjes losse jbpm te 'knoeien'. Vaak reageren baby's erg op jbpm namelijk (harde ontlasting of juist diarree).
    Het schuimprobleem is daarmee ook meteen opgelost want friso comfort schuimt lang niet zo erg als ik het zo lees!
    Misschien te proberen waard? Ik had slechte ervaringen met losse jbpm om bovengenoemde reden (ontlasting) maar ook omdat er een laag in de fles bleef zitten die ze er gewoon niet uit kreeg.

3. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik heb het voor mijn zoontje ook gebruikt en toen was er niet veel schuim en hij had ook nooit last met zijn ontlasting, moet binnenkort toch naar het cb zal daar eens vragen en dan kan ik altijd die comfort halen! Bedankt voor de tip!!

4. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier ook een schuimlaag. Maar lang niet bij elke fles. En wij schudden wel. Omdat dit word aan geraden bij nutriton (wij gebruiken kruidvat merk)

Hier heeft de dunne ontlasting ongeveer een week geduurd. Daarna werd deze normaal.

5. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Wij schudden ook weer, werkt beter. En hoop ook dat de dunne ontlasting niet te lang meer aanhoud.bHeb niet het idee dat ze meer last heeft van krampjes misschien zelfs wel iets minder last!!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je van te voren het kunstvoedingspoeder mengt met het johannesbroodpitmeel en het dan oplost in de helft water dat net van de kook is, roeren met schone vork, en dan pasvrest an water er koud bij, dan is de kans op milkshake veel kleiner.

Deel Deze Pagina