Hallo Meiden, Ik ben sinds kort verhuist en nu heb ik niet meer zo'n grote badkamer. Ik zou heel graag willen weten hoe jullie de kleine in bad doen. Mijn badje moet ik op de grond van de douche zetten, maar waar zeep ik de kleine man dan in en alvast de shampoo in zijn haartjes? Hij kan nog niet zelfstandig zitten, heb wel nu een badring gekocht zodat ik in ieder geval mijn handen vrij heb! Dus graag tips en adviezen van het begin tot het einde van het badritueel
Uhhh nou toen Kenji nog nét niet zelf zat, deed ik hem ook in de badring, want ik moet er 2 doen en das helemaal uhh lastig soms Gelukkig doet Jayro eigenlijk alles zelf. Ik heb ook een kleine badkamer en helaas geenbad. Jayro zit in een babybadje en Kenji er naast in een andere Wassen doe ik gewoon terwijl hij al in badje zit, net als shampoo... Dus gewoon wat wasgel in mn handen, even soppen en dan afspoelen met badwater. Shampoo in zijn haar masseren en afspoelen met douchekop. Dan spring ik ondertussen vaak zelf ook nog onder de douche Kenji nog even lekker spelen.. tenminste.. tot vorige maand, want nu klimt hij constant bij Jayro in bad En dan Kenji er eerst uit, afdrogen en aankleden.. Dan mezelf en dan Jayro. Dit doe ik allemaal op de overloop zodat ik Jayro zie zitten. Niets ingewikkeld dus, het is alleen even handig er in worden Vind het pas vervelend worden sinds Kenji uit zijn badje klimt, moet hem nu eigenlijk de hele tijd echt vasthouden in bad. Jayro stapt er nu nog steeds pas uit als ik dat zeg Die zat met die leeftijd zelfs nog in zijn badje op de standaard zodat ik goed bij hem kon.. Grappig hoe anders kindjes kunnen zijn
Die van mij is 9 maanden en het handigste is voor het badderen in te zepen op het aankleedkussen met een hydrofiel washandje; eerst voorzijde en daarna even omdraaien en achterzijde ook. De zeep is nl. ook een bescherming tegen het uitdrogende effect van water.... Als je er toch voor kiest in bad te zepen, dan doen wij het altijd met 2 personen; en houdt vast en de andere zeept in. De kleine spartelt ook zo..... Niet ideaal, maar als ik alleen ben doe ik maar een klein laagje water (zodat hoofje niet gemakkelijk onder kan = amper 1 emmer vol) en gebruik ik een POMPflacon(s), desnoods vul je een flacon vd handzeep. Ik zet haar overeind in badje, zet de handen op de badrandjes zodat ze daarop steun heeft, ik steun met 1 hand haar rug, was haar hoofd/haar en was met een washandje haar armen. Daarna haar buikje en probeer zo ook tussen de benen te komen aan de voorkant, daarna de rug en bilspleet. Daarna laat ik haar drijven en sop nog wat langs de benen.... Qua zeep gebruiken wij Natusan en we smeren haad na afloop helemaal in met zelfde soort olie, bevalt super. In dogist zijn er vaak aanbiedingen 1+1 gratis van dit merk. Je kunt ook nog kiezen voor badolie, wij hebben gekozen voor Balneum --> doen we af en toe. Heel veel suc6, ga er niet vanuit dat het meteen feest is, kleine zal wel moeten wennen... Die van mij ligt altijd eerst even helemaal stijf en gespannen, voordat ze vertrouwen heeft en zich overgeeft...
oh ik zeep eigenlijk nooit in bad. giet er wat badschuim in als ik badje vul, en pak dan een hydofiel washandje waar ik mee poets terwijl hij in bad (onder water) zit. Shampoo lukt prima als hij in de badring zit, heb je je handen vrij! oh, en ik heb van de tummy tub een badkrukje gemaakt, handdoek erop en dan zit je heerlijk
Hier in het badje in de douche cabine op de grond. Laat hem tot de helft volopen met water en dan doe ik haar in bad. De ene x wassen met zeepgel en de andere x gewoon en later badolie er bij in. En dan de haren wassen en alles afspoelen met de douche kop. Zo went ze ook meteen aan de straal. Niet meteen voluit en ze gaat met de straal spelen.
Kan hij wel zitten als je hem tegenhoudt met één hand? Ik hield mijn zoontje met één hand vast en met de andere hand waste ik hem. Ik zou nu ook geen badring meer kopen, hij zit vast binnenkort zelf.
Toen ze hier nog zo klein was gingen we altijd samen douchen 's avonds... Moest papa wel thuis zijn overigens, anders werd het lastiger (maar natuurlijk niet onmogelijk). Ik kleedde haar uit op haar kamertje en dan in een handdoek/ badcape naar de badkamer. Samen onder de douche en dan waste ik haar (eerst alles rechts, dan op de andere arm en vervolgens alles links). Haartjes wassen en lekker uitspoelen onder de douchestralen, vindt ze nou nog heerlijk (gaat zelf altijd eronder zitten spelen in de douchebak)... Na 10-15min kwam papa haar halen en droogde haar af, pyjama aan en naar bed. In die tussentijd kon ik zelf even douchen. Inmiddels zit ze gewoon onderin de douchebak. Heb wel een antislipmat gekocht, omdat ze anders zo snel uitglijdt. Wat speeltjes erbij en mama ernaast op de knieën! In zo'n badring kunnen ze ook al wel even zitten als ze het los nog niet kunnen volgens mij. Dan heb je je handen vrij! Anders inderdaad met 1 hand vasthouden en de andere hand inzepen. Gebruik hier ook al altijd zeeppompjes, kun je makkelijk met 1 hand bedienen!
Ik moest erg lachen om je topic naam als je het letterlijk leest zit je baby al wel 9 maanden achterelkaar in bad Met 1 hand vast houden en andere hand wassen?
Je kunt ook een verschoningskussen op de grond leggen in je badkamer en daar je beebje op leggen en dan op die manier douchen???
meestal gaat ze met papa mee onder de douch, inzepen doe ik op het aankleedkussen, anders word ik zeiknat als ze in bad gaat sop ik dr ook in op het aankleedkussen en dan in badje, de punt van de badcape prop ik half in mn bh zodat ik niet nat word als ik haar er weer uit haal, anders is het ook zo koud voor haar als ik weer terug loop met haar naar haar kamer