dames, help me aljeblieft want ik begeef het bijna mijn dochter (volgende week 1) is zo ontzettend uit haar doen! het is echt niet normaal. ze is alleen stil als ze slaapt. als ze wakker is is niks goed en ze zeurt en huilt alleen maar. ik word er doodmoe van! mijn zoon van 2,5 kan ik bijna geen aandacht geven omdat mevrouwtje al mijn energie en aandacht opeist. vanmiddag gaan ze naar hun vader (we hebben co-ouderschap) en normaal gesproken mis ik ze dan heel erg, zal straks ook wel zo zijn maar ik "kijk" nu uit naar 17.00 totdat ze worden opgehaald. mijn zoontje is erg lief en geduldig hoor maar mijn dochter! man man man. en ik vind het zo sneu om steeeds tegen mijn zoontje te zeggen, even wachten want mama moet I. troosten. even wachten want, even wachten want... het zal mischien een fase zijn maar is er iets dat ik nog kan doen om het haar naar dr zin te maken. en dit duurt nu al 3 dagen. als ik even wegloop huilt ze, als ik haar even op de grond zet om te spelen wordt ze helemaal gek. als ik dr bij me heb en liedjes zing is ze 2 min stil en daarna is het weer niet goed. huilen, boos worden. als dr broer komt kijken wat er aan de hand is is ze even stil maar dan begint het weer. als we kroelen is het ook niet goed. plassen kan ik al helemaal niet doen. douchen moet ik niet eens aan denken. als we naar de winkel gaan en ik ga haar even geen aandacht geef omdat mijn zoontje iets vraagt of omdat ik moet afrekenen is het weer feest. en dan eten, avondeten gaat er goed in.maar brood, fruit crackers en papa ho maar! zal mischien ook daar het tandje komen dat er nog niet volledig uit is maar ook dat bezorgt me kopzorgen. drinken..1 minie slokje en ze is er klaar mee. slaat ze boos de fles weg. fruit, soms een klein hapje en somsniet eens want dan draait ze weg en als ik het probeer slaat ze de lepel uit mn handen:x:x en dan begint het gehuil weer. schone luier aandoen..de buren zullen wel denken. is ze dat kind aan het martelen ofzo? tandjes poetsen zelfde verhaal. dus alsjeblieft help me. ik weet het niet meer.
Klinkt als de welbekende '11-maanden-sprong'... Hier toen ook zo'n periode gehad die wel een tijdje geduurd heeft (wil je niet ontmoedigen). Kon nog geen stap verzetten en het was drama..zucht..vond het ook een 'niet zo fijne' periode Ben bang dat je er maar weinig aan kan doen dan de periode uitzitten... af en toe maar laten mopperen. Bij het weggooien van spullen en zo was ik wel altijd even streng en gingen we het samen weer oprapen en op tafel zetten. Succes!
grrrrrr ik ben niet zo een fan van die sprongetjes merk ik in 1 keer hahahaa. voor mij is dit nieuw want mijn zoon was wel een plakkikkertje maar echt nog lang niet zo erg als zij nu is. wauw en dan de periode idd moeten uitzitten omdat je niks eraan kunt doen. pff het zweet loopt nou al over mn rug. bedankt voor je reactie iig
Ohja die 11 maanden sprong was hier ook een drama.. En wij waren in die periode op vakantie, was voor de overige campinggasten ook heel prettig.. Gelukkig na 3 dagen op de camping was het ineens over..
hahahah en gek genoeg kan ik me die nog wel herinneren van mijn zoontje! daar werd ik ook zo moedeloos van!
Nou, ik vind ons meisje ook niet zo gezellig op moment en zij zit tussen de 11 en 17 maanden in "gelukkig" heeft ze het vooral bij mij, en kan ze zich in ene wel vermaken als ik er niet ben. Dus ik ben nu boven en zij is met manlief beneden. Hoor haar vrolijk kletsen Dus ja, snap dat je uitkijkt naar 17:00! Volhouden hoor, het gaat vanzelf over.
Waarschijnlijk een heel slecht advies: maar ik geef m'n meisje dr speentje als ze zo is, ook al zijn we juist bezig deze overdag niet meer te geven. Maar dan is ze tenminste stil
Ja hier ook...en die periode rond de 12 maanden was idd ook niet zo gezellig veel gehuil en gehang en hij was toen ook nog eens heel erg eenkennig...pfff afzien! Nu eist hij vooral veel aandacht en weigert te pas en te onpas eten of drinken Mijn tip: doorbijten! Is helaas niks aan te doen, maar je zult zien dat ze na deze periode opeens weer vanalles kan en doet, was hier ook zo, kon mijn ogen niet geloven
hier ook bijna 12 maand en hetzelfde verhaal ! helaas denk ik dat er niets aan te doen is buiten doorbijten *zucht*
ze heeft geen speentje maar ik vind het geen slecht advies hoor want toen mijn zoontje 1,5 was een een drakenkind was was zijn speen ook mijn redding
ja dat is dan de "beloning" voor de mindere periode, dat ze ineens meer kunnen. ze is sinds vorige week begonnen met echt kruipen, voorheen deed ze alleen over de vloer glijden. en nu doet ze ook voorzichtig 1 stapje met de loopkar
Hier nog zo 1, hier ook combi sprong en tandje wc eb naar boven is echt een probleem, maar samen spelen wil hij ook niet erg vervelend
nou de kids zijn nu naar hun vader..wat een stilte en rust in 1 keer hahhaaaa. ik zeg nog tegen hem, indy is echt uit haar doen, totaal niet te genieten. zal wel een sprong zijn zoals ik lees. zegt ie...oowww geeft niet ze zijn 4 dagen bij mij daarna is het weer goed. dus ik begin te lachen en zeg 4 dagen? een sprong duurt iets langer..kan gerust een paar maanden duren nou toen scheet ie bijna in zn broek ahhahahaa SUCCES!!!!
herkenbaar!! mijn dochter is 13 maanden en is nu al 3 weken flink uit haar doen. vroeger wakker, niet lang alleen kunnen spelen, ziet ze mij komt ze direct huilend op me af, het liefst zit ze de hele dag bij mij op schoot, als ze bij dr papa zit en ze ziet mij is het huilen, wil bij mij zitten. lief hoor maar ik kom nergens aan toe zo ik vind het nu wel leuk geweest ,ze laat nu nieuwe dingen zien dat is wel fijn, hopelijk is het einde nu in zicht, man man wat een rotsprongen! ik neem aan dat dit de 13 maanden sprong is? de 11 hebben we wel gehad dacht ik?