Onze kleine man heeft dus (heel waarschijnlijk) krentenbaard, zalfje voor gekregen van de huisarts. Speentje gaan we weer steriliseren en bedje regelmatig verschonen, schone handdoeken etc. Maar wat doe ik met knuffeltjes en speelgoed? Moet dat nou ook allemaal gereinigd worden? (Duplo, houten trein, boekjes, etc. ). Want wat voor het ene geldt, geldt dan toch ook voor al het andere waar je kindje mee in contact komt?
Mijn zoontje heeft twee weken geleden vreselijke krentenbaard gehad. Uiteindelijk hielp de crème niet en had hij het ook op zijn handen. met een ab kuur drankje zijn we er nu eindelijk vanaf. Ik heb al zijn speelgoed schoongemaakt met dettol en hem tijdens zijn ziek zijn maar met 2/3 dingen laten spelen anders blijf je bezig. het is even gedoe maar dan ben je er wel 't snelst vanaf. Succes!
Pfff, heftig zeg. Gisteren hebben we veel speelgoed met een sopje afgenomen. Plekjes lijken al wat in te drogen en er komt niet veel bij. Tis een buikslapertje, dus de matrashoes verschoon ik elke dag. Tja, hij gaat ook twee dagen naar de opvang, vraag me af wat ze daar dan doen met speelgoed. Hij is nu weer een paar dagen lekker thuis dus hopelijk wordt t snel minder...
Hard speelgoed gooiden we destijds in een bak met heet, desinfecterend sop. Zacht speelgoed ging 24+ uur in de vriezer. Ontzettend irritant inderdaad die vervelende krentenbaard! Succes!