om overdags te drinken uit de borst. Pas nog een topic geopend over kolven op het werk na 9 maanden en nu dit weer.. Mijn TSR is ook erg traag, dus gisteren die neusspray gehaald en vandaag gebruikt. Dit helpt wel wat, meneertje is blij dat hij niet zo lang hoeft te wachten, maar de voedingen zijn nog erg onrustig.. Even wat info: hij krijgt nog 4 keer borstvoeding per etmaal. 'S ochtends (deze gaat prima), tussen de middag voor zijn boterham (dramaa nu) en rond 16:00 uur (nog meer dramaa) en dan voor het slapen gaan (gaat prima). Fruit en groente vind hij heerlijk en smakt dus ook de volle 200 gram van zelfgemaakte prakjes en fruithapjes naar binnen. Nu weet ik dat het dan de natuurlijke gang is dat de melkvoedingen minder worden, maar hij moet toch minstens 1 x in de middag nog een melkvoeding toch? Nu is mijn vraag, is dit herkenbaar bij jullie? Is dit een fase en moeten we hier gewoon nog doorheen? Ik heb wel gelezen op internet dat veel moeders rond deze tijd stoppen omdat ze denken dat de melk op is, of omdat de baby zelf aangeeft niet meer te willen. Maar las ook dat babys voor hun eerste jaar in principe niet uit zichzelf stoppen. Het feit dat hij in de ochtend en avond wel wilt, wil ik dat ook niet zo geloven eigenlijk. Ik vind het best pittig, heb net met speelgoed op schoot en alle toeters en bellen uit de kast hem wat kunnen laten drinken, maar zoveel als normaal kan dat echt niet geweest zijn. Moet ik hem dan ook ander drinken aanbieden zo? Hij drinkt tussendoor trouwens wel wat slokjes uit de tuitbeker, maar grote hoeveelheden zijn dit ook niet. Hopelijk gaat dit snel over, want op deze manier vind ik het niet zo leuk eigenlijk, maar ook voor hem vooral niet. Altijd gezegd dat ik wel zou zien hoelang ik door ga met borstvoeding, maar ik merk hoe langer je geeft, hoe moeilijker het is om er afscheid van te nemen.. (nu ben ik dit sowieso niet van plan zo lang de ochtend en avond prima gaat). Pf heel verhaal weer, mijn ei even kwijt ook op deze manier! We gaan weer vrolijk verder hier
Voor mij is dit heel herkenbaar. Hij wil eigenlijk alleen liggend drinken dus ik ga thuis met hem op bed liggen. Buiten de deur wil hij vaak wel gewoon zittend drinken. Thuis niet, alsof ie het weet Gewoon aan blijven bieden, idd een keer overdag vind ik zelf ook wel noodzakelijk, maar als hij niet wil, tja... Wil hij bvb wel een fles melk? Zoon hier krijgt ook water tussendoor maar dat is echt niet veel, af en toe een slokje.
Hier wordt het nu ook even wat moeilijker overdag. Ik moet me dan echt met hem afzonderen anders drinkt hij overdag ook slecht. En 's nachts drinkt hij plots weer elke 2u of zo. Maar ik weet dat het een fase is, en dat het weer beter zal gaan als hij wat beter zijn rust vindt. Bij de meisjes had ik dit ook, en dat is bij beiden ook weer goed gekomen. Ze zijn op deze leeftijd héél druk bezig met allerlei nieuwe kunstjes.
Nee, geen ander drinken hier. Hij heeft onbeperkt toegang tot de borst (we slapen ook samen), en dan zou hij dat zelf moeten kunnen regelen. Ik voed nu overdag ook wat vaker op mijn verzoek, en als ik me daarvoor even met hem kan afzonderen, dan drinkt hij vaak toch een flinke slok.
Hij slaapt gelukkig wel door in de nacht. Melk uit een fles drinkt hij wel zonder gezeur, maar ik hoor van de oppas wel dat hij soms wat laat staan en dit deed hij normaal nooit. Tussendoor geef ik hem wel slokjes thee en water. Daar drinkt hij wel van, maar niet heel veel. Al met al blijven de luiers goed vol dus ik ga maar er maar vanuit dat hij het prima zelf regelt.