baby (bijna 9 mnd) slaapt s nachts zo moeilijk, tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Florida13, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Nu is ons meisje nooit een goede nachte slaper geweest. de keren dat ze van 20.00 tot 07.00 aan een stuk geslapen heeft zijn op 2 handen te tellen.

Vaak wordt ze s nachts wakker (tijd varieeert, is geen pijl op te trekken). Als ik niet naar haar toe loop, blijft ze huilen, als ik wel loop en ik geef haar speentje weer blijft ze 9/10 keer huilen. Ik geef dus vaak op dat moment een flesje melk, omdat ze daarna dus gewoon weer verder gaat slapen. Daarna wordt ze vaak weer tegen een uur of 6 soms 7 uur wakker)

Nu weet ik dat ik daar vanaf moet, maar hoe! heb vannacht alleen een slokje water gegeven, maar daar was ze het dus niet mee eens. (nu kan dat natuurlijk ook door de warmte komen).

Ik krijg dus maar geen goed nachtritme. Ik zou het zooo fijn vinden als je gewoon eens sliep van 20.00-07.00 uur.

Overdag slaapt ze 2x.
    Rond 10.30 (tussen een uur en 2 uur in)
    en rond 15.00/16.00 uur (ook tussen een uur en 2 uur ongeveer)

Ik kan dan soms ook zo jaloers zijn op mama's waarvan hun kinderen zo mooi doorslapen. Mijn vriendin moet haar kindje vaak om 08.30 wakker maken voor zijn flesje (ze zijn precies even oud) :)

Ik weet dat ik heus niet de enige ben met een nachtbraker, maar soms voel ik me wel zo.

2. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien heb je iets aan het boekvan Gina ford? Het heet de tevreden baby. Zij geeft in haar boek best bruikbare tips om je kindje door te laten slapen en een voedingsschema voor overdag

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Je bent zeker niet alleen! Misschien helpt het al om dat gewoon te weten. En het is geweldig dat je kleine meid gewoon lekker verder slaapt na een flesje. Dat gebeurt ook niet bij iedereen. ;)
    Het is trouwens helemaal niet abnormaal dat kindjes vaker kleinere beetjes willen drinken ipv minder vaak grotere hoeveelheden.

Mijn zoon slaapt nu sinds enkele weekjes door of wordt nog maar 1x wakker tussen 20u en 6u.

4. Sassie85

Sassie85 Actief lid

1 aug 2007
    371
    0
    0
    Telefoniste
    Rotterdam
    Hoi mijn kind is nu bijna 8 maanden.
    Hoe ik hem heb geleerd door te slapen is gewoon om de 3 uur voeden, en dan rond 20.00 uur zn laatste fles 200cc met wat bambix. En dan slaapt hij tot 7 uur.

Ik zou je kindje niet te lang laten slapen overdag! Een uurtje is prima, die van mij slaapt in de ochtend een half uurtje a uurtje en in de midddag ook een uurtje.

Misschien moet je het bedje anders zetten en dr n knuffel in doen! Of een kroelding! Kan ook suc-6 hoop dat het werkt.

Owh en miss een nachtlampje ofzo!

Deel Deze Pagina