Hoi, Mijn zoontje van 3.5 weken had vanaf 3 dagen na de geboorte al last van erge krampjes. Wij hebben hiervoor Sab Simplex gehaald en langzaam ging het beter. Vanmiddag waren we bij de dokter omdat hij ook last heeft van wat spugen. Dokter dacht hier niets ernstigs van maar gaf wel aan dat we beter konden stoppen met de Sab Simplex tegen de krampjes. Het is een homeopatisch middeltje wat er tot nu toe goed tegen heeft geholpen. Hij vind dat we de natuur nu even zijn werk moeten laten doen. Ik heb het nu niet meer in zijn laatste twee flesjes gedaan maar heb nu al het idee dat hij weer meer last krijgt van zijn krampjes. Wat zouden jullie doen? Nog even aankijken of toch weer de druppels gaan gebruiken?
Uhm, ik zou het nog even aankijken. Als het toch weer te erg wordt, zou ik er weer mee starten (al geloof ik zelf niet in het middel, maar vanuit jouw perspectief bekeken). Geef je borst- of flesvoeding?
@Merijn, bedankt alweer. Ben het forum aardig aan het bombarderen met vragen maar dit zat me even hoog. Loop al een uur me hem door de kamer door die stomme krampen. Nu ligt hij in bed en ga hem er zo weer uithalen want ligt te jammeren. Hij had er met de Sab Simplex helemaal geenlast meer van. Ken je het middel? Waarom geloof je er niet in? Ik kijk het nog even aan...
Hmm lastig he die krampen. Zoonlief had er in het begin ook ontzettend last van, maar het was bij hem grotendeels over toen ik ging kolven. Helaas heb ik geen ervaring met het minderen van krampen icm flesvoeding... Dat door de kamer heen lopen na een voeding, vaak wel een uur inderdaad, is heel herkenbaar. Ook midden in de nacht, pfff! Ik weet niet zo goed of die arts ook echt een punt heeft. Ik weet niet of je door het middel de natuurlijke werking tegen zou kunnen gaan. Mijn gevoel zegt van niet, maar ik heb er niet voor gestudeerd. Ik heb het in ieder geval nog niet eerder gehoord.
ons zoontje had in het begin ook vreselijk veel last van krampjes en van spugen. we hebben het bij het cb en de huisarts besproken. overal voelde ik me niet serieus genomen. We zijn zelf op zoek gegaan en zijn wat dingen uit gaan proberen. Bij ons hielp infacol heel goed en we hebben het tot hij 7 maanden was gebruikt en we merkte echt verschil. Ook het spugen was een groot probleem maar zolang ze nog aan komen hoef je je niet druk te maken zeggen ze dan. ons leek het niet goed voor zijn slokdarm en zijn op een gegeven moment johannes brood pitmeel gaan gebruiken en dat hielp ook heel goed. we gebruiken het nu nog steeds, we gaan het nu wel afbouwen. ik zou het zeker blijven gebruiken als jij merkt dat je kindje er baat bij heeft. Jullie kennen je kindje het beste en de arts ziet je kindje 5 minuten en kan niet oordelen of een middel werkt voor jou kindje. hij kan alleen kijken naar het algemeen en gemiddeld. johanusbroodpitmeel is nog een tip maar ik weet niet meer precies vanaf wannner dat mag. zou je even bij het cb na moeten vragen.. ik hoop dat je iets hebt aan mijn verhaal.. succes ermee en probeer vooral van alle mooie momenten te genieten (niet alleen maar zorgen maken) met je kindje voor je het weet vier je de eerste verjaardag....
Ik snap je huisarts niet helemaal. De middeltjes zijn er niet voor niets toch? Wij hebben ook infacol geprobeert, maar dat hielp niets. Cinababy van VSM wel. Omdat ons meisje bleef spugen zijn we overgegaan op speciale voeding (nutrilon omneo) en daarmee zijn alle klachten verdwenen. Maar een kind met krampjes is vermoeiend voor jou en niet niet nodig als de druppels helpen vind ik... Anders het CB eens bellen?
uit ervaring zeg ik: volg je gevoel! bij mijn dochtertje hielp de sab simplex ook goed! de kinder arts vertelde dat dit middel geen kwaad kon! dus ik zou zeggen....: gewoon weer gebruiken! succes ermee
Ik zou het ook gewoon blijven geven hoor. Het is een natuurlijk middel dus baad het niet schaad het niet, toch? Ik heb ook infacol gebruikt en dat hielp idd erg goed tegen de krampjes alleen krijg mijn ventje er obstipatie van, zooooo zielig dit schijnt een bijwerking van de infacol te zijn nu gebruik ik cinababy en dat gaat super ( ik gebruik het nu nog incidenteel hoor omdat zijn darmpjes nu al rijper zijn) De johannesbroodpitmeel zou ik je ook aanbevelen ( heet nutriton oranje verpakking) Ik zou geen speciale voeding kopen voor spugertjes maar alleen de nutriton en dat in de fles doen dit is nl goedkoper dan de spreciale voeding ( hier zit ook jbpm in nl). Heel veel suc6 en ik hoop dat de krampjes snel over zijn. Groetjes Kim
Gewoon je gevoel volgen hoor! Als jij ziet bij je baby dat sab simplex helpt, gewoon geven. En voor het spugen zou je johannesbroodpitmeel door de flessen kunnen mengen (nutriton). Het is verschrikkelijk om een baby zoveel krampen te zien hebben...als het helpt...zou ik het gewoon geven...
meiden bedankt, Sab simplex gaat gewoon weer door de volgende voeding heen. Kind vergaat weer van de krampen. Liefs Luna
Heb gemerkt dat heel veel reguliere artsen niet geloven in homeopathie, terwijl de succesverhalen van moeders toch bekend zijn. Waarom blijven ze zo sceptisch vraag ik me dan af. Mijn gynaecoloog gaf lidocaïnecreme voor de aambeien. Hielp geen zak, terwijl curanol zalf en tabletten hartstikke goed hielpen. Vond ie allemaal onzin. Zelf heb ik zowat de hele lijn van VSM Baby hier liggen. De neusspray helpt goed, de tujababydruppels rondom de inentingen werken als een trein enz. Ik zou gewoon blijven geven als ik jou was en meer je eigen pad volgen.
Ik vind niet dat je een verkeerde beslissing hebt genomen hoor, maar jij vindt dit omdat mensen in dit topic iets anders vinden dan jouw huisarts? Jij denkt echt dat zij er meer verstand van hebben dan hij? Ik meen niet dat jouw huisarts wel per definitie de waarheid spreekt, maar ik zou hier toch wat meer op letten.
Alle baby's hebben de eerste paar weken last van darmkrampjes de darmpjes moeten zich ontwikkelen. Vandaar ook dat de huisarts zegt dat je de natuur zijn werk moet laten doen. Ik ben zelf niet echt een voorstander van om m'n kind van alles te geven.En al helemaal niet op zo'n jonge leeftijd of het homeopatisch is of niet.
Hier ook de sab simplex gebruikt. Wij zijn er erg tevreden over. Als je zeker weet dat de krampen enzo geen medische oorzaak hebben (reflux bv) dan zou ik de sab simplex gewoon geven een kind hoeft niet onnodig met krampjes te "lopen", wij zijn er op een gegeven moment gewoon mee gestopt en ook dat ging prima.