Omgangsregeling

Discussie in 'De lounge' gestart door Ennas86, 18 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ik stel mijn vraag hier, omdat ik ook hergetrouwde alleenstaande :)? klopt deze zin?) moeders wil bereiken en ik denk dat ik in het 'Alleenstaande moeders' gedeelte minder mensen kan bereiken, dus vandaar hier...

Mijn ex en ik zijn nu bezig voor het ouderschapsplan en daarmee dus de omgangsregeling.
    Mijn ouders zijn ook gescheiden toen ik 2 jaar was, en vanaf toen ging ik om het weekend naar mijn vader toe. Van zaterdagochtend t/m zondagavond. "Later toen ik 8 ofzo was is hij verhuisd en woonde toen aan het andere kant van het land, toen is het gewijzigd in Vrijdagavond t/m zonderdagavond.
    Dus ik ben om het weekend 'gewend'. Dat zie ik dus als 'normaal'.

Nu willen we dus gaan vaststellen dat F. op maandagavond naar z'n vader toe gaat, t/m dinsdagavond. En dan de even weken het weekend van zaterdag 16:00 tot zondag 19:00, dit omdat mijn ex de zaterdag werkt, omdat hij de dinsdag standaard vrij.

Ik vind dat dus al 'veel', omdat ik dus alleen om het weekend als 'normaal' beschouw. Ik weet dat het natuurlijk per gezin verschilt en we willen uiteraard handelen in het belang van F.

Maar mijn ex wil graag de dinsdagavond - en nacht er ook nog bij.
    (Omdat ik op woensdag werk, gaat F. altijd naar opa (mijn vader) toe die dan oppast.) Mijn ex wil dan F. woensdagochtend bij opa afleveren.

..... ik hoop dat alles nog duidelijk is.....

Maar ik vind dat dus veel te veel (kijkend op mijn gewenning dan).
    Als ik heel eerlijk bekijk, denk ik dat het voor F. wel rustiger is, om op dinsdag nog een nachtje te blijven slapen, dan weer naar huis (mij dus) te gaan, hier te slapen en 's ochtends weer opgehaald wordt door opa.
    Maar hij is dan vanaf maandag 16:30 tot woensdag 17:00 van huis weg, en dat vind ik persoonlijk gewoon erg lang!

Maar ik wil uiteraard het beste voor F., en ik weet ook wel dat het huis van mijn ex (hij woont momenteel nu bij zijn ouders, maar gaat natuurlijk wel, zodra ons huis verkocht is, zsm opzoek naar een eigen woning) ook F. zijn huis is, en dat hij zich daar thuis voelt.

Maar als je dus bekijkt dat ie dus om de week zaterdag en zondag weg is, zonddagavond bij mij slaapt en dan maandagavond weer weggaat, t/m woensdagavond...

Ís het lang? of is het echt mijn eigen gevoel dat ík het dus te lang vind.? En hoe zit de omgangsregeling er bij jullie uit?

Ik vind het zo moeilijk!

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

dus,

maandag
    dinsdag bij je vriend

woensdag
    donderdag
    vrijdag bij jou

zaterdag
    zondag je vriend..

ik vind dit eigenlijk wel erg veel hoor,.. maarjah misschien is dit een persoonlijk iets.. ik hoop dat ik dit nooit hoef te regelen voor ons dochtertje

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    maandag vanaf 16:30
    dinsdag hele dag
    woensdag t/m 9:00 bij mijn ex

woensdag bij opa (dus bij mij dan)
    donderdag
    vrijdag bij mij.

Om de week zaterdag vanaf 15:00 ongeveer
    t/m zondag 19:00 bij mn ex.

jij vind het dus ook veel, okee... nee, ik hoop ook dat je nooit hoeft te regelen, is echt heel erg moeilijk. Vooral omdat we dus beide iets anders willen/vinden

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik denk dat je niet moet kijken naar jouw situatie als kind. Ik denk dat het voor jullie alledrie het beste is om die dinsdag ook nog bij je ex te doen.

5. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    wel dus.. maar ik vind dat zo moeilijk. er is natuurlijk geen standaard omgangsregeling, het verschilt natuurlijk per gezin en hoe het uitkomt natuurlijk. pff....

6. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Bij ons is het zo. (dit is totdat hij naar school gaat) de even weken is hij het weekend van vrijdagavond 18.00 tot zondag 17.00 bij zijn vader en de oneven weken haalt mijn ex hem op bij de psz en komt hij op vrijdagochtend om 9.45 weer thuis.

Ik heb zelf heel bewust de keuze gemaakt om mijn zoontje wekelijks zijn vader te laten zien. Ik vind hem te klein om er zo lang tussen te laten zitten. Ik wil heel graag dat hij de kans krijgt om een goede band op te bouwen met zijn vader.

7. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    En welke dag gaat je zoontje naar de psz? dus hoelang is hij er dan?

8. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Oh ja dom er niet bij gezet.. Op donderdag haalt hij hem dan om 12.00 op bij de psz.

9. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    @ lotte ok, dus de ene week een heel weekend (2 nachten) en de andere week 1 nachtje.

10. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ja inderdaad. Al geloof ik niet dat we het volhouden totdat hij 4 is (hij is nu 2,5) want er hoeft maar iets kleins te zijn en het gaat al niet door. Maar dat ligt meer aan mijn ex dan aan de getroffen regeling...

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn dochter gaat om de week van zat.ocht tot zondagavond naar haar vader en elke woensdag, nu de hele dag maar na de vakantie gaat ze weer smorgens naar de psz, ik breng haar en hij haalt haar op.

Misschien gaat ze binnenkort al op dinsdagavond naar haar vader, zodat ik die avond even vrij heb om te sporten bijvoorbeeld.

12. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Misschien kan je de ene week het weekend doen en de andere week maandag-dinsdag? Wij doen hier de ene week het weekend en de andere week van dinsdag op woensdag (ex-man is dan ook vrij 's middags). Mijn dochters zijn ondertussen al 9 en 11 jaar, maar we doen dit al vanaf het begin (sinds 7 jaar) zo. Hun vader vindt het erg leuk dat hij zo ook op school komt om ze op te halen en een beetje de 'normale' dingen meemaakt, in het weekend krijg je niet echt een goed beeld van wat kinderen doen (ook een beetje met het oog op de toekomst, met 1 jaar maakt het nog niet zoveel uit, al is de psz al één ding!)
    Mijn jongste was ook net 2 jaar toen we dit zo bedachten en het werkt wel goed.

13. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    oh, okee.. dat lijkt me ook lastig. omdat je natuurlijk er wel van uitgaat dat hij bepaalde dagen bij zn vader is. dingen die je geplant hebt enz...

14. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    De maandag avond en dinsdag gebeurt hier sowieso, omdat ik de dinsdag werk en mn ex op het moment op 3 kwartier rijden woont, . anders moet ie om 6uur de deur uit om optijd hier te wezen. maar het gaat me meer over de dinsdagnacht...

15. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Bij ons gaan de oudste 2 kinderen een week op en een week af. Woensdag is bij ons de wisseldag (de een brengt ze 's morgens nog naar school, en de ander haalt ze op en daar blijven ze dan een week). Mijn ex en ik wonen zo'n 8 km van elkaar vandaan, dus de kinderen zitten gewoon op dezelfde school en verenigingen, en hebben dezelfde vriendjes gehouden. Ze kunnen ons allebei evenveel zien, en extra dingen of als er eens iets bijzonders aan de hand is valt dat ook te regelen, en vakanties regelen we in overleg. In december maken wij altijd de planning voor het volgende jaar. Wij vinden dit voor de kinderen het beste werken, en zo zitten ze niet tussen de ouders in en hoeven ze ook niet te kiezen.

16. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    okee, nou, co-ouderschap zit er bij ons echt niet in. Mede omdat mijn ex gewoon fulltime werkt en dat dus niet echt kan regelen met oppas, of ik zou dus moeten 'oppassen' op de dagen dat ik vrij ben. Maar dan kan F. natuurlijk net zo goed bij mij zijn.

17. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ja dat is ook heel lastig. Maar bij ons is alles heel lastig dus dat moet je niet als referentiekader nemen... Maar ik vind de regeling in theorie heel goed..

18. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik vind het niet te veel. om het weekend en dan 1 nachtje, en dan elke week standaart 2 nachten, de rest van de tijd is hij bij jou. zowel voor je kind als ex wel fijn dat ze elkaar wat vaker zien

19. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    In de tijd dat jij kind was, dacht men heel anders over contact met de vader, dan dat tegenwoordig het geval is.
    Tegenwoordig wordt het toch als normaler beschouwd als ouders écht zorg en verantwoordelijkheid gelijk verdelen en vanuit dat oogpunt is het dus geen vreemde omgangsregeling.f

Dat je er moeite mee hebt snap ik heel goed, maar bekijk het eens andersom; moet je eens indenken dat je in de schoenen van je ex stond. Je wilt je kind toch zo veel mogelijk bij je hebben en dat hebben jullie gemeen met elkaar.

Ik vind het heel knap dat je in zo'n moeilijke situatie (want dat is een scheiding altijd, voor alle partijen) het verschil blijft zien tussen wat er in het belang van je kind is en waar jij zelf behoefte aan hebt/aan moet wennen.

Wij zagen overigens mijn stiefkinderen conform die ouderwetse omgangsregeling: eens per veertien dagen een weekendje. Dan ben je dus niets meer dan 'n veredelde en betalende oppas...

20. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ja, das inderdaad wel waar ja.. ik ken verder ook niet echt gescheiden mensen, dus ik zie dat nog steeds als normaal. Ik heb geen idee hoe andere omgangsregelingen eruit zien.
    Ik heb het inderdaad ff bekeken vanuit mijn ex, en dan moet ik inderdaad toegeven dat ik dat ook erg weinig zou vinden.
    Ik vind het wel erg belangrijk dat F. een goede band met zn vader opbouwd. Dat heb ik nooit gehad met mijn vader (en nu ik hier zo veel mee bezig ben (omgangsregeling) bedenk ik me, dat het dus best door de ouderwetse omgangsregeling kan komen...

En dankje wel voor je compliment!!:D

Deel Deze Pagina