Korte slaapjes, lijkt wakker te worden van pijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elocina, 18 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elocina

    Elocina Actief lid

    19 aug 2015
    472
    105
    43
    Ons zoontje is nu ruim 9 weken en lijkt op eerste gezicht een vrolijk mannetje, maar toch maak ik me een beetje zorgen.
    Overdag, +/- 2 uur na begin van een voeding (dus wanneer hij net een half uurtje tot een uurtje ligt te slapen zo ongeveer) lijkt hij pijn te krijgen waardoor hij onrustig en wakker wordt. Hij begint dan te draaien en wurmen en raakt een beetje in paniek (onrustige ademhaling, jammeren/huilen).
    Hij slaapt ingebakerd en we vermijden prikkels zoveel mogelijk (heb wel een peuter van 2 rondrennen maar probeer hem zoveel mogelijk in z’n bedje of de kinderwagen te slapen te leggen). Leg hem op bed bij de eerste slaapsignalen en in slaap vallen is dan ook niet het probleem. Langer dan 20-40 min slapen echter wel. Het is hetzelfde als hij in de draagzak zit, als ik ga wandelen of in de auto- steevast heel kort slapen.
    De osteopaat vond wel een kleine blokkade in zijn nek en hij heeft een lichte voorkeurshouding, maar ik kan me niet voorstellen dat dat het is.
    ‘S nachts (Na de laatste voeding) heeft ie er minder/geen last van, dan kan ie wel langer aan 1 stuk slapen.
    Verder groeit hij wel heel hard, hij ziet er al uit als een baby van rond de 4 maanden terwijl hij bij geboorte gemiddeld was. Toch vind ik het rot dat hem iets dwars lijkt te zitten waardoor hij slaaptekort oploopt.
    Iemand enig idee wat het kan zijn en hoe ik hem kan helpen om langere slaapjes te doen overdag?
     
  2. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Krampjes misschien? Een slaapcyclus van een baby is zo’n 45 minuten dus op zich is het niet gek dat hij niet langer slaapt, dan moeten ze nog leren. Mijn jongste ging vanaf een maand of 4/5 langer slapen overdag. De periode daarvoor sliep hij veel boven op mij en waren het ook hazenslaapjes, dan weer even in de box slapen. Heel wisselend.
     
  3. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb een baby van 10 weken, en lees niks geks in je verhaal eigenlijk.
    Bij mijn andere kinderen werd het tussen de 4/5 maanden ook beter. Toen konden ze die korte slaapjes beter aan elkaar plakken.

    ik herken ook wat je zegt met het onrustige wakker worden. Hier wordt hij ook vaak huilend, onrustig, of met bv een gil wakker. Soms slaapt hij direct verder als ik zijn speen geef, soms moet ik andere caperiolen uithalen. En als hij dan een keer langer achter elkaar slaapt overdag... wauw... dan denk ik direct dat hij dood is.
    Dacht dat dat wel over zou zijn bij de 3e, maar ik sta dan weer als een idioot naast zijn wieg. Gevolg... baby wakker.

    Ik probeer hem zoveel mogelijk in zijn bedje te leggen overdag. Maar laat het wel los. Dus ik draag veel en wissel ook af met de wandelwagen.
     

Deel Deze Pagina