Baby van 8 maanden wil niet eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kimmiej89, 18 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Mijn zoontje is bijna 8 maanden. Het eten ging altijd erg goed. Hij at alles en altijd zijn bakje leeg. Echter sinds ongeveer een week is het eten echt een strijd. Zodra hij zijn stoel in gaat, begint hij al te huilen. Vaak krijgen we er een paar hapjes in, maar daarna gaan de kaken stijf op elkaar.
    Elke ochtend krijgt hij een bordje pap en dit liep vanmorgen ook niet. 5 hapjes en daarna was het klaar.

Ik weet dat ik er juist geen strijd van moet maken maar het frustreert me wel.

Hij heeft inmiddels 2 ondertandjes en het derde tandje (hoektandje onderin) is zo goed als door. Ik denk dat hij daar ook wel last van heeft. Hij heeft ook echt dunne poepluiers etc.

Herkennen jullie dit eet gedrag bij jullie kindjes? En hoelang duurde deze fase?
    En wat deden jullie?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier krijgt mn dochter ook weer tandjes en heeft ook geen zin om te eten, ik geef gewoon wat extra melk.

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Kan heel goed met de doorkomende tandjes te maken hebben. Mijn zoontje heeft ook een periode gehad dat hij bijna niet wilde eten. We hebben hem toen weer wat vaker melk gegeven en hem 'zelf' laten eten. Zelf een stukje brood oid laten pakken, van ons bord mee laten eten enzovoorts. Dat heeft hier wel geholpen. Succes!

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Kan inderdaad goed van de tandjes komen, hier net zo'n periode achter de rug van bijna 2 maanden.
    Ik gaf hier vooral zachte dingen en als hij niet wilde liet ik hem zelf aanmodderen met wat stukjes brood.
    Pap heeft mijn zoontje nooit gelust, dus hij kreeg met 8 maanden 's morgens ook al brood.
    Normaal gesproken met korst, in die periode even zonder korst.
    Verder kan je inderdaad een extra fles geven en hier ging koud fruit vaak ook wel goed. Ik weet niet of hij al uit een (rietjes)beker drinkt? Hier drinkt hij ook wel eens een smoothie.
    Succes, het zijn vaak periode, gaat vanzelf weer beter. ;)

Deel Deze Pagina