Bij ons werd geadviseerd dat beter niet te doen. Dus ik doe het alleen als hij rode billetjes heeft of als hij veel gepoept heeft.
Oww jee, ik heb altijd begrepen altijd smeren. Dus ik smeer na elke verschoning! Hij heeft 1x uitslag gehad, dat was na een dag smeren met bepantaine (of hoe je dat ook schrijft) weg. Maar dat hoeft dus kennelijk helemaal niet. Oeps!
Misschien kan hij niet tegen het merk luiers wat hij draagt? Zo had ik laatst Pampers active fit gehaald en heb normaal altijd baby dry, 2 van de 3 hadden rode billetjes! Ik dacht dat het door de warmte kwam en moest toevallig naar het cb toe en vroeg dus of dat door de warmte kon komen en toen vroeg ze of ik soms een ander merk luiers gebruikte, maar ik was alleen binnen het merk zelf veranderd en het kon dus zelfs daar al door komen.
Ik ook hoor Smeer al sinds haar geboorte bij elke verschoning, en meestal zijn haar billen heel mooi, af en toe wat rood, dus ik smeer lekker door!
Laatst rode billen toen ik 1 pakje Lidl luiers had gehaald. Snapte er niets van. Dacht van de diarree. Maar weer mijn vertrouwde kruidvat gepakt en haar billetjes waren snel weer roze. Maar ik smeer ook elke verschoning hoor. Vind dat ook fijn. Lekker met billendoekjes schoonpoetsen en wat sudocrem op haar billetjes.