Dreumes 17 maanden temperament

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mother321, 21 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mother321

    Mother321 Lid

    23 feb 2019
    13
    0
    1
    Vrouw
    Hallo, ik ben benieuwd hoe anderen hiermee omgaan. Mijn zoontje van 17 maanden is een lieverd, maar hij heeft ook een temperamentvol karakter. Als hij ergens zijn zinnen op heeft gezet dan kan niets hem daarvan weerhouden. Hij is tot nu toe vrij snel in zijn ontwikkeling, omdat hij wordt gedreven door frustratie. Sinds kort zitten we hier in de 'nee' fase. Als hij iets niet wil dan schudt hij heftig zijn hoofd en laat zich heel dramatisch op de grond vallen. Nou hebben we het huis redelijk babyproof, maar er zijn toch altijd dingen die niet mogen zoals de keukenlades opentrekken en aan de tv zitten. Als hij boos is/een bui heeft gaat hij expres continue de lades open trekken etc. Mijn inziens krijgt hij hiermee negatieve aandacht, maar we moeten toch ook duidelijk maken dat iets niet mag. We proberen hem streng toe te spreken op dezelfde hoogte als hem en hem even vast te houden. Maar dat lijkt hem niet te boeien. Het heeft in ieder geval geen effect. Ik vind hem eigenlijk nog te jong om op de gang te zetten met de deur dicht. Ik ben benieuwd naar ideeën hoe hiermee om te gaan.
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Welkom in de wondere wereld van het opvoeden ;). Klinkt als volstrekt normaal dreumes gedrag.

    Consequent zijn, blijven herhalen dat het niet mag. In korte zinnen uitleggen waarom het niet mag. En vooral veel geduld hebben. Het is een fase...
     
    Sado vindt dit leuk.
  3. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Jaaaaa hier ook de oudste (20 mnd)! Wat betreft 100.000x nee zeggen bij het open willen trekken van laatjes heb ik het gewoon een keer laten gebeuren, nadat ik het laatje heb geleegd. Toen vond ie er niks meer aan.
    En ook wij hebben te maken met de 'stervende zwaan' om de meest onbenullige dingen. En ALLLLLLES is 'nee'. Soms irritant (dan ben ik bang dat ie met zn dramatische gedoe zn broertje wakker maakt oid) , maar over het algemeen moet ik van binnen zó hard lachen :D En ik zie dat hij het er zelf moeilijker mee heeft dan ik, dus tja.

    O wat ik ook wel doe, als ie weer in een driftbui op de grond ligt te brullen, pak ik gewoon de stofzuiger en maak ik ff schoon. Ja als er toch al herrie is, kan ik net zo goed meedoen! Zoon krijgt geen aandacht en houdt uiteindelijk maar op. En ik doe iets nuttigs ipv mn geduld verliezen :roflmao:
    Probeer het luchtig te blijven zien. Het gaat vanzelf over. En dan komt er gewoon weer iets anders!
     
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Hier nog 1. Ik zeg duidelijk nee en dat het niet mag. En vervolgens bied ik iets van speelgoed aan, aandacht verschuiven naar wat anders.
     
  5. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Ik las dit en moest meteen heel hard lachen. De stervende zwaan.....Onze dreumes van 14 maanden kan die act ook als geen ander ;)

    Merk bij mezelf dat het vooral met mijn verwachtingen te maken heeft. Zo had ik verwacht dat zieke kindjes altijd heel rustig zijn en veel slapen. Nou hier niet! Onze “zwaan” sterft elk uur....alles wordt uit de kast gehaald voor aandacht. En toegegeven; vaak krijgt hij die ook, want is toch zielig zo’n ziek kindje. Maar wat echt niet mag, mag nog steeds niet. Nee is nee. Doodvermoeiend, zeker nu we zelf ook ziek zijn geworden. Fijn dat we niet de enige zijn met zo’n pittige dreumes.

    Aan alles komt een eind!
     
  6. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    De stevende zwaan krijgt hier altijd een staande ovatie met rolvermelding: “naam, als stervende zwaan in het zwanenmeer. Applaus dames en heren!”. Beetje flauw misschien maar ze doet altijd heel snel weer normaal :p.
     
  7. Tann

    Tann Fanatiek lid

    25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Jup hier precies dezelfde fase bij mijn zoontje. Bij hem is het veel heftiger als bij onze dochter in die tijd. Wat hier enigszins helpt is proberen voorkomen dat hij in die situatie komt. Ik zie bijvoorbeeld aan mijn zoontje wel wanneer hij op boevenpad is en probeer hem dan af te leiden met een spelletje of puzzel ofzo en voorkom zo dat zijn frustatieniveau tot uitbarsting komt. Het lukt helaas niet altijd. In een winkel probeer ik hem taken te geven bijvoorbeeld iets vasthouden ofzo. Iets positiefs ervan maken. Thuis als hij bijvoorbeeld aan de tv zit nee zeggen, maar meteen iets anders wat wel mag aanbieden. Hier vind hij het leuk om bijvoorbeeld te helpen poetsen, stofzuigen, vegen, puzzelen dat soort dingen. Ik hoop dat het je gaat werken
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Die van ons ging al, hier zo een dochter. Bleef aan de gang, niks maakte indruk. Dus gang geintroduceerd. Zet ze op de deurmat en blijf er bij. Totale afzondering zijn ze echt nog te jong voor. Gaat om uit de situatie halen. Naarmate ze ouder worden kan je stukje bij beetje verder. Dochter stuur ik op afstand naar de gang tegenwoordig, bijna 3, maar ze zit daar echt nog geen minuut, denk dat ze de halve nog niet haalt. Knuffel om goed te maken en niet meer abc doen.
     
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Dat werkt dan beter dan hier.
    Zoon moet echt naar zijn kamer worden gestuurd (2j8m) en daar 2 minuten blijven zitten.
    Dat is het enige dat indruk maakt.
    Op een gegeven moment als die ergens geen zin in had of een dwarse bui had liep die lachend naar de trap en zei ik ga wel op de trap zitten.
    En hing daar lekker de clown uit :rolleyes:
     
  10. Mother321

    Mother321 Lid

    23 feb 2019
    13
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Fijn om verhalen te lezen van anderen die in hetzelfde schuitje zitten:). Afleiden e.d. hebben we geprobeerd, maar als zoon iets in zijn hoofd heeft dan moet het ook gebeuren, ook al mag het niet. Manlief is een voorstander van op de gang zetten, maar ik niet. We hebben een deur zonder raam dus geen toezicht. Misschien zouden we de gang kunnen proberen en erbij blijven..
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Oh deur open laten en niks wat echt kwaad kan in je gang. Afgezien schoenen en de jassen hebben wij een verdraaid saaie gang. Vergeet niet je deur op slot te draaien anders staan de bijdehandjes ineens buiten.
     
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Ohja zulkes...mijn jongste neefje deed heeeeel veel moeite maar mocht eindelijk op de deurmat. Vervolgens naar zn grote broer "goed he?" en duimen omhoog naar elkaar. Mja probeer daar maar tegenop te boksen.

    Denk niet dat t veel indruk maakt bij die van jullie maar je kan "als jij ..... doet, dan speel ik niet meer met jou" proberen en dan met je armen over elkaar en ook echt niet meer meedoen totdat ze sorry zeggen of een knuffel komen geven om t goed te maken. Dat is er eentje die mn dochter tot in dr ziel raakt. Nogal wiedes het is "mama kom dansen, mama kom afwassen, mama kom zitten, mama kom gooien, kleuren, springen, rollen" whatever. (ik heb nog nooit zoveel conditie gehad geloof ik). Ik zag t een van de kindjes op de kdv doen, alsof er doodzonde begaan was, soooooow. 1x geprobeerd bij mn dochter...die was wat te zwaar voor haar, maar goed voor achter de hand te houden...

    Eventueel heeft kdv of peuterleidster allicht nog inspiratie. Die zien er zoveel, allicht zitten er nog geniale ideeën bij.

    Pfffff zo klein als dat ze zijn...maar echt wat moet je soms met ze aan?!?!? Vandaag hier ook weer een drama dag, keek even op de barometer, aaaah storm tja...
     
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Oh dat interesseert m niet.
    Dan zegt ie: Jij niet lief, jij mag niet op mijn verjaardag komen (o_O) en gaat vervolgens een auto zoeken en daarmee spelen :roflmao:
    Hij is heel erg op zichzelf en eigenlijk als ik m alleen heb hoor ik hem niet en speelt ie vrijwel constant urenlang alleen.
    Tot zijn grote zus thuis komt.. dan word ie ineens opstandig, grote mond.. je kent het wel.

    Tis er 1 met een gebruiksaanwijzing.. een grote dikke gebruiksaanwijzing :p
     
  14. daniellel

    daniellel Lid

    2 nov 2015
    28
    19
    3
    Ja wij hebben ook een heel dramatisch dreumesje :roflmao:
    Die ligt heel erg vaak op de grond te brullen omdat het niet naar zijn zin is. Wij laten hem dan maar liggen tot ie weer bedaard is.

    Nee zeggen maakt geen enkele indruk. Dus ik zeg bijna nooit 'nee' maar zeg tegen hem wat hij wel moet doen. Dus: 'doe het laatje/kastje maar dicht' (x10000), 'ga maar een boekje lezen/spelen' en neem hem dan aan zijn handje weg van de tv, 'zet dat bakje (uit de keuken) maar terug', neem hem mee aan de hand en we zetten het samen terug als hij het niet zelf doet.

    Als hij zich daardoor dan weer brullend op de grond smijt dan ga ik zelf wat anders doen (en stiekem om hem lachen :roflmao:)

    Als het aan hem ligt lezen we de halve dag samen boekjes en de andere helft van de dag moet ik hem tillen en overal mee naartoe sjouwen. Dat gaat natuurlijk niet. En dan is ie boos/gefrustreerd. Het zij zo! Zal wel weer overgaan. ;)
     

Deel Deze Pagina