Hi allemaal, Mijn zoon is alweer 9 maanden en we hebben bewust er voor gekozen om zoveel mogelijk thuis te blijven bij hem. Maar nu 9 maanden verder is het weer tijd om te gaan werken en moet mijn kanjer mijn ventje mijn lieverd naar een kinderdagverblijf. We hebben een goede gekozen waar we een goed gevoel bij hebben. (op 1 ding na het is vrij klein en een man en vrouw hebben het opgezet. De man werkt er ook en doet de administratie gedeelte). Ik had altijd gezegd geen dagverblijf waar een man is, maar het dagverblijf ziet er zo goed uit dat we het maar voor lief nemen. (niet alle mannen zijn natuurlijk van die viespeuken en natuurlijk gebeurd het niet in elk kinderdagverblijf wat er in het hofje in Amsterdam is gebeurd). Nu gaat hij morgen voor het eerst wennen. Ik heb al buikpijn als ik er aan denk en vanaf volgende week gaat hij 2 volle dagen. Nu vraag ik me af: moet ik een rugtas kopen en wat moet ik meenemen? Eten is op het dagverblijf aanwezig (op avondeten na). Speelgoed hebben ze daar zat en de speen en knuffel geef ik uiteraard wel mee. zijn er verder nog dingen die ik niet moet vergeten? En wie kan me gerust stellen? Mijn ventje is zo'n lekker verwen kind die altijd alle aandacht krijgt. Ik ben zo bang dat ze hem laten huilen (en hij kan heel driftig worden ) en hij het helemaal niks aan vindt.
Ik denk dat hij juist leuk vind al die nieuwe kindjes en allemaal ander speelgoed. Ze zullen bepaalde dingen anders doen zoals jij gewend bent. Maar kinderen zullen ze echt wel troosten want anders maken ze heel de groep onrustig en je zoontje overstuur maken. En ze geven kinderen echt wel aandacht,
Spannend he voor het eerst je zoontje naar het kinderdagverblijf brengen. Wat ik mee zou nemen reservekleding, speen in een spenen bakje met je zoon zijn naam erop, knuffel. Krijgt hij als hij daar gaat slapen van daar een slaapzak aan anders zou ik hem meenemen misschien is het een idee om hem gewoon zelf mee te nemen dan is het voor hem ook vertrouwt. Succes met wennen.