Baby Bjorn buikdrager

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lillibit, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik heb gekozen voor de Bandolino Zwart zand! Ik weet nl nog niet of ik een meisje of jongen krijg, en mijn vriend wilde ook graag de zwarte, dus ben hem ook maar tegemoet gekomen! Maar heb daar ook een boel draagdoeken gezien hoor, dus wie weet, als ik tevreden ben over het dragen van mijn kindje... dan komt die doek er ook nog wel!! ;)

Met welke heb jij zelf ervaring??

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb zelf ervaring met geweven draagdoeken, mei tai's, ringslings en ik gebruik nu vooral de Manduca. Mijn dochter is twee jaar dus ik draag haar al een tijdje! :)

3. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Dat hou je lang vol ja!! Ik verwacht niet dat ikl zo sterk ben!! ;)

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nou dan zal ik het je nog sterker vertellen, ik heb een zeer zwakke rug en ernstige bekkeninstabiliteit overgehouden aan mijn zwangerschappen, maar op de een of andere manier heeft het dragen daar geen enkel negatief effect op. Ik houd het niet heel lang achter elkaar vol, maar toch zeker wel een uur. Met de manduca dus, met een doek denk ik wel langer. :) Ik ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen.

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    juist doordat je met een draagdoek het gewicht over onderhand je hele bovenlijf verspreid, kan je lekker lang doordragen..
    als ik mijn dochter van 10 kg in een doek draag.. kan ik uren aan 1 stuk lopen als het moet.. maar door lichamelijke klachten kan ik het nu even niet.

ik prefereer mijn doeken dan ook boven mijn meitai bv.. omdat ik met doeken nog meer steun krijg

6. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    En gebruik je dan een geweven doek of een rekbare doek?

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik gebruik een geweven doek.. rekbare vind ik alleen prettig tot een paar maanden, vind ze ook te warm en veel te veel stof.

welke geweven doek je prettig vind is persoons gebonden.. ik hou van didymos indio doeken, en dan het liefst de dikkere.. nu heb ik een doek van katoen/wol.. die draagt zalig, knoopt zich onderhand vanzelf, is stevig en lekker warm.

als het wat warmer word, dan kies ik een dunnere doek..

8. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Welke geweven doek je fijn vindt, is een kwestie van proberen (bijv. op de thee-met-doekjes van BabyBij in Den Bosch, of bij iemand in je buurt die verschillende doeken heeft), want da's héél persoonlijk.

Ik bijvoorbeeld ben helemaal niet van de Didymos Indio's, maar van de Didymos strependoeken en jaquards (allemaal katoenen doeken). Ook een Ellaroo Larae vind ik fijn; die is dunner, dus fijn voor heet weer.
    Van Neobulle heb ik een prachtige doek die Manon Grise heet, maar die vond ik als doek te dik, dus heb ik er een mei tai van gemaakt. Dan vind ik 'm juist weer erg fijn.
    Wol en linnen heb ik me niet aan gewaagd; katoen voldoet prima, en ik kan slecht tegen gekriebel. ;)

Maar voor de eerste babytijd trek ik zo mijn ByKay tricoit doeken weer van stal: die vind ik met zo'n ieniemini ukje tóch het fijnst (lekker zacht, knuffelig). Dat ze warmer aanvoelen komt, gezien ons januari-jongetje zometeen, alleen maar mooi uit.

Heb je je trouwens al verdiept in draagjassen ook? Ideaal nu met het koude weer, en zó gezellig, samen in één jas.

9. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Keek op de site van Babybij en zag dat ze bij mij in de straat zitten!:$:$ Nooit geweten. Vind overigens een consult nog best prijzig en lang (90 minuten). Heb een ByKay gekocht, maar ga toch maar eerst eens kijken of ik er zelf uitkom met dat knopen.

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Als je gewoon eens naar een inloopochtend gaat, krijg je ook hulp en tips ivm knopen zenne. ;)

11. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Ha, leuk topic!
    Ik lees even mee... wil ook een voorgevormde ergonomische drager namelijk die mn vriend ook kan gebruiken.
    Heb 2 doeken maar niet heel tevreden, tricot slen en een geweven BB-Slen. Maar die vind ik veels te breed. Dan komt er zoveel stof in de knieholtes, dat lijkt me niet prettig en ben bang dat dat de doorbloeding afknelt. (als ik met mn benen over elkaar zit heb ik ook snel een slaapvoet). En er zit zoveel op mn schouders dat irriteert me ook. Het gevoel van dichtbij je dragen vind ik wel het fijnst, dat lijkt me met zo'n andere drager weer minder of niet? Zit er dan stof tussen jou en je kindje?

12. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik heb er natuurlijk nog geen ervaring mee, heb er net een besteld (Bondolino), maar daar zit dus volgens mij geen stof tussen en kan je de beeb dus lekker dichtbij je dragen! Ik zal het morgen live ervaren... dan krijgen we hem voor de kerst!! ;)

13. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    In een Manduca en Beco zit een baby-insert; een soort verkleiner voor heel kleine ukjes. Dat lapje stof zit dan wel tussen jou en de beeb in. Op Youtube zijn duidelijke filmpjes te vinden ervan, zoek maar eens.

Met een Bondolino heb je dat -voor zover ik weet- niet; da's gewoon een drager van draagdoekenstof die je om jullie saampjes heen knoopt.

Wij hebben nu een Manduca onderweg (gekocht via duitse Ebay) voor VL zometeen: die is niet zo van de knoperij, en gata dus niet uit zichzelf dragen met een doek. Met dit ding zag hij dat wel zitten, dus vandaar deze. Hij lijkt me ook supersimpel: je kan er eigenlijk niks fout aan doen qua omdoen ofzo. Ben benieuwd straks!

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ben heel benieuwd :D

15. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Nou, ik heb de Bandolino inmiddels in huiws en hij ziet er goed uit! Lekker stevig, geen rare fratsels en ook stoer genoeg voor een man om mee te lopen! Ik denk dat we hier wel een hoop plezier aan gaan beleven!

Nog bedankt voor de tips van die sites... goede service, snelle levering en leuke extraatjes in de doos! :D

Nu de baby nog om mee te oefenen!!! ;)

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Fijn dat het allemaal soepel is gegaan Lillibit, nu nog eventjes bevallen :)D) en dan kun je hem gaan gebruiken! Laat je het straks weten hoe het is?

17. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland

Haha, ik hoop vooral dat dat bevallen "eventjes" wordt!! :D;)
    Ik ga zeker laten weten hoe hij bevalt!!!

18. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Heb ook een bondolino. Al gebruikt bij mijn eerst en zeker ook bij de volgende. Kinderwagen wordt weinig gebruikt denk ik.
    Heb mijne besteld op www.naturebabies.nl.
    Zij is ook draagdoekconsulente. Heeft veel doek en draagzakken.
    Kunt ook huren!

Deel Deze Pagina