baby bleu's from hell

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yossie, 15 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik schrijf dit vanaf mijn kraambed en weet uit ervaring dat ik het probleem beter sam aan kan proberen te pakken. Dit is ook de reden dat ik dit nu al schrijf.

Mijn 1e zoon was al onrustig in de kraamweek. Hij sliep overdag als een blok maar om de nacht sliep hij heel slecht. Destijds was ik wel vermoeid maar heb toch n prettige kraamtijd ervaren. Nog vol hoop dat het snel goed zou komen met de onrust in de nacht. Helaas werd het slechter en ging ik er bijna aan onderdoor door een slecht slapende onrustige baby. Na inbakeren en laten huilen conform ria blok is het uiteindelijk goed gekomen. Nu een goed slapende peuter (met af en toe wat streken) welke helaas wel vroeg is met het laten vervallen van zijn middagslaapje welke hij momenteel ongeveer om de dag doet.

Nu is onze donderdag éindelijk geboren. Maar deze is nog veel onrustiger, slaapt maar n paar x per dag goed, maar daar moeten we wel wat moeite voor doen. De nachten zijn helemaal hell. Dus ik kamp met ernstig slaaptekort.

Ik geef borstvoeding, welke al goed op gang is. Vandaag n dagje gekolft. Ik kolf nu al 100/120 cc per x (kwartier per borst). Reden van kolven is de onrust, zo kunnen we zien wat hij drinkt. Van de 2 flesjes heeft hij 40/50 cc gedronken en daarna geslapen. Bet bv gegeven (half uur 1 borst, de 2de wilde hij niet). Maar zodra ik hem weg leg is hel huilen. Zo is het steeds. Bij mij slaapt hij tevreden. Maar omdat hij dan onveilig ligt (nog in de houding van borstvoeding) wil ik hem graag veilig laten slapen. Dan gaat het dus 'mis'. In mijn bed wil ik hen absoluut niet hebben, omdat ik dan zelf amper slaap en voor zijn eigen veiligheid.

Ik dreig nu al te willen overstappen op Fv. Mede doordat dat bij de 1e mij net wat meer rust gaf. Maar ik wil graag wel minimaal een paar bv houden. Liefst laat ik de nachtvoeding vervallen zodat ml deze ook kan geven. Maar geen idee wat hierin wijs is.

De nachten slaapt hij dus alleen als hij bij mij is met hulp vd borst. Ml krijgt hem niet in.slaap. en er krijgen hem dus niet in slaap in zijn eigen bedje.

Ik voel me schuldig omdat ik niet van ons lieve ventje geniet. Dit wil ik dus zsm wel gaan doen.

Wellicht dat mijn verhaal wat warrig is, excuses daarvoor.

Alle tips/adviezen/opbeurende woorden zijn welkom.

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik zou beginnen met het niet onnodig moeilijk maken. Dus wil hij niet slapen? Dan niet. Wil hij bij je? Dan lekker bij je houden. Hem bij je in bed laten slapen kan heel veilig. Onze dochter slaapt ook al sinds haar geboorte bij ons in bed en als je weet waar je op moet letten kan dat prima. Soms is het voor baby's gewoon de enige manier waarop ze gaan slapen en dat is heel logisch want dicht bij jou voelen ze zich het veiligst. Heb je anders een ledikant waar je een zijkant vanaf kan halen? Dan zou je hem ook met 1 zijkant eraf tegen jou bed kunnen zetten. Dan heeft hij zijn eigen veilige plekje maar toch heel dicht bij jou.

Als je nu een paar bv voedingen gaat vervangen door kv is de kans groot dat je melkproductie ermee ophoud want die heeft juist zoveel mogelijk stimulatie nodig om melk aan te maken. Dus als je dat niet wil zou ik geen kv bij gaan geven.

De eerste dagen/weken zijn sowieso erg rommelig. Dat is normaal omdat jij aan je baby moet wennen en je baby aan een compleet nieuwe wereld moet wennen waarin hij zich in eerste instantie neit veilig voelt omdat het veel groter, kouder en lawaaieriger is dan de baarmoeder. Ik denk niet dat er veel moeders zijn die kunnen vertellen dat hun baby meteen de eerste week al heerlijk rustig zelfstandig ging slapen. Maar het gaat over. En het gaat het snelst over weet ik uit ervaring als je gewoon even toegeeft aan waar hij behoefte aan heeft. Dat helpt hem om zich zo snel mogelijk veilig en geborgen te voelen in zijn nieuwe omgeving en een baby die zich veilig en geborgen voelt zal tot rust komen. Dus hoe sneller hij zich veilig en geborgen voelt, hoe sneller hij rustiger zal gaan slapen.

3. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Wat zegt je kraamverzorgster? Ik ben erg voor regelmaat en rust voor de kraamvrouw. Ik heb een beetje hetzelfde gehad met mijn zoontje. Hij kreeg BV aangevuld met KV omdat hij prematuur was en ik niet genoeg BV had. In de nachten gaf mijn man KV en ik gaf de laatste voeding in de avond de borst en de eerste voeding in de ochtend ook weer de borst. Zo kon ik de nacht doortrekken en doordat ik uitgerust was kwam dit ook ten goed aan mijn productie. En meid denk echt aan jezelf, volg je gevoel. Als jouw gevoel zegt dat je koste wat het kost alle voedingen zelf moet doen moet je dat doen, maar als je gevoel iets anders zegt moet je dat volgen. Je kindje wordt ook niet blij van een gestreste moeder, daar wordt hij onrustig van. Dus blijf rustig en volg je gevoel, wat anderen ook vinden. Het gaat om jullie ;)

4. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Gefeliciteerd met je kindje!
    Voor overdag zou ik eens een draagdoek proberen, echt een uitkomst! Ik nam mijn zoontje vaak bij me na de eerste x dat hij wakker werd 's nachts en dus ook bv kreeg. Misschien kun je het wiegje echt direct naast je bed zetten als je liever niet samen in bed slaapt? Succes en probeer van je kraamtijd te genieten:)!

5. MuisjeB

MuisjeB Lid

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Helemaal mee eens! Hij is nog zo klein, geef maar toe aan zijn behoefte, bij jou zijn. Na een week of 6 kun je beginnen met Ria Blom.

En gefeliciteerd natuurlijk! :D

6. kleinesara

Of gewoon helemaal niet beginnen aan Ria Blom, ik vind het een vreselijke methode.

7. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ria blom ga ik niet meer doen. Vooral dat laten huilen niet.

Hij slaapt over t algemeen echt alleen bij mij, dus ook niet in het wiegje naast mijn bed. Cosleeper e.d is dus geen optie. Ik kan hem niet wegleggen als hij aan mijn borst in slaap us gevallen, kan hem enkel zo laten liggen, dan slaapt hij wel. Maar.hoe doe ik dat dan veilig? Kan hem dus ook niet verleggen naar een aankleedkussen ofzo in ons eigen bed.

8. kleinesara

Kun je op je zij liggen en hem dan zo in slaap voeden?

9. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Makkelijker gezegd voor ons natuurlijk, want jij zit in de situatie en wij niet. Maar idd, hij is nog zo klein, probeer mee te gaan in zijn behoeftes. Waarschijnlijk is 't mamahonger, misschien is dat ook wel te stillen met een beetje papa zodat mama even kan slapen.

Ná de kraamweek kun je voorzichtig beginnen met inbakeren, wie weet brengt dat rust en slaap.

Verder is het nu zaak, als je door wilt met bv, nog niet te gaan combineren met kv. dan komt je productie niet ten goede. Kolven kan natuurlijk.

Heel veel sterkte! Ik herken je gevoel. Probeer er in mee te gaan, het is zoals het is, dat is voor jezelf makkelijker. Knuffel!

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    zou m idd gaan dragen overdag en snachts op aankleedkussen tussen jullie in. Las dat hij dat nu ook niet wil. Onze dochter was daarin eerste weken ook wat onrustig, maar viel toch wel in slaap tussen ons in.

11. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Onze zoon slaapt ook lekker bij ons, weliswaar niet de hele nacht meer maar ik ben een luie moeder....
    Eerst sliep hij hele nachten bij ons, vanaf dag 1 eigenlijk zo gedaan (onze kraamverzorgster juichte dit zelfs toe! :$ wat heb ik een topkraamverzorgster gehad bedenk ik me nu ;) )
    Maar hoe je het echt veilig doet weet ik niet, ik vertrouw op mijn moeder gevoel en dat werkt prima.
    Ik leg hem lekker aan, en dan valt hij in slaap en ik ook...
    dus ik lig op mijn zij met 1 arm onder mijn hoofd en met mijn andere arm heb ik mijn ventje vast. en meestal trek ik 1 been zo op onder zijn kontje, maar ons ventje is natuurlijk ook al wat groter hoe ik dat eerst deed weet ik echt niet meer.
    Wel zorg ik dat ik lekker iets warms aan heb dat mijn schouders niet blootliggen.
    dus hoe je precies veilig slaapt? Weet ik niet... gewoon uit proberen wat lekker voelt. wel ligt ons ventje altijd bij ons in het midden...
    En als je er geen goed gevoel bij hebt, moet je het ook gewoon niet doen. Maar dat is met alles :) je moet doen wat jij denkt dat het beste is voor jou en je kleine!

12. kleinesara

Hoe je veilig samen slaapt: zorgen dat je kleintje niet met zijn hoofd onder kussens of dekens kan komen en zorgen dat hij niet uit bed kan vallen.

Onze dochter ligt al sinds dag 1 bij ons in bed. Ik slaap zonder kussen. Als je niet zonder kussen wil slapen kun je een dun kussen zoeken. Is misschien even wennen als je dat niet gewend ben maar dat went best snel. Onze dochter ligt dan altijd met haar hoofd op de hoogte van mijn hoofd. Ik trek de dekens nooit over mijn eigen hoofd en omdat zij op dezelfde hoogte ligt krijgt zij dus ook nooit de dekens over haar gezicht. Ik trek mijn knieën op tot onder haar benen (al word dat lastiger nu ze groter word) zodat ze ook niet naar beneden kan zakken en toen ze kleiner was hield ik haar vast. Verder hebben we ook een bedrekje aan de zijkant zodat ze er niet uit kan rollen.

13. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Thanks voor jullie reacties, heel lief!

Vannacht hem bij mij in bed gehouden. Maar ik slaap dan nog amper. En uk slaapt heel onrustig (ik vermoed krampen) en slaapt max 1 uur per x. Dus om de 2 uur de borst.

Heel lastig hoor...

Hij groeit wel als kool. Nu 5 dagen oud en al 30 gram boven t geboortegewicht.

14. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Bij ons heeft de kleine moed de eerste week tussen ons in geslapen op het aankleedkussen. Dit lag dan tussen onze hoofdkussens in. Ook had zij haar eigen dekentje en onze deken kwam zo hoog niet.

Daar sliep ze goed op. En ze lag veilig. Als ze erg onrustig was lag ik iets hoger op min eigen kussen en deed mij. Pink in haar kond en vielen we zo in slaap. Maar ja ik gaf geen bv. Misschien dat het je toch kan helpen? Op geven moment als de kleine slaapt proberen je tepel te vervangen door je pink in zijn mondje?

Heel veel succes in ieder geval!

Deel Deze Pagina