mijn kleintje lust geen melk :(

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door epyr, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. epyr

epyr Lid

28 apr 2014
    16
    0
    0
    fulltime mama
    Portugal
    Hallo,

Een van mijn 2 kleintjes (16 maanden) wil maar geen melk drinken. Ze krijgt nog 1 maal per dag borstvoeding, dat lust ze graag. En ze krijgt 's avonds na het avondeten wat yoghurt met fruit erin. Dat gaat meestal goed/redelijk. Maar gewone melk, nee. Ook van de melkpoeders wil ze niets weten. Ik heb haar yoghurt met fruit een paar maal verdund tot een yoghurtdrink, maar ook dat wil ze niet. Haar tweelingzusje, lust van alle melk(produkten) zogezegd wel pap.

Tips waardoor ik mijn beide dochters voldoende melk kan doen binnenkrijgen?
    Iemand opperde om met nesquick chocomelk te maken en dat te proberenen, maar daar lijkt ze me nogal jong voor.

HELP

Alvast dank voor advies

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemorgen!

Wat goed dat jij je kleintjes nog borstvoeding geeft. Dit is de best mogelijke voeding voor hun. Op deze leeftijd zou 300ml aan melk- en melkproducten voldoende zijn op een dag. Uiteraard valt hier ook de borstvoeding onder.

Borstvoeding is natuurlijk uniek, ook de smaak van borstvoeding is heel anders dan melkvoedingen of yoghurt. Sommige kindjes moeten hier zeker aan wennen. Soms helpt het om wat afgekolfde moedermelk te mengen met wat melkvoeding.

Blijf je kleine de melk en melkproducten aanbieden. Dring niets op, maar laat haar iedere dag wat proberen. Wat fruit of diksap door de melkproducten mengen zou ook nog wel eens kunnen helpen. De melkvoeding wat warmer of juist wat kouder te geven, mogelijk werkt een open bekertje erg goed voor haar. Je mag eventueel ook wat afgekolfde moedermelk gebruiken om te mengen met de melkvoeding.

Chocolademelk zal ik liever niet adviseren, hieraan wordt suiker toegevoegd. Dat maakt het geen gezonde keuze.

Succes met blijven oefenen en het belangrijkste is uiteraard dat je kleine goed groeit en vrolijk en alert is :)!

Fijne dag!

Groetjes, Karin - Nutricia voor jou.

Deel Deze Pagina