Dus dit is het schuldgevoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chiggy, 14 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Tja.. ik hoorde wel vaker dat mama's zich vaak schuldig voelen om allerlei uiteenlopende zaken.. en nu voel ik het zelf ook geloof ik :)

Mijn beste vriend is volgende week zaterdag jarig en ik had zo'n zin om daar naar toe te gaan en daarna lekker te gaan stappen!
    Even ontladen na een heftige zwangerschap en zware eerste maand als alleenstaande moeder...
    Ik heb mijn moeder gebeld en ze wil graag oppassen.. ze is door het dolle heen dat ze voor de eerste keer op haar kleinzoon mag passen! :)

Dit heeft zich allemaal een halfuurtje geleden afgespeeld.. ik voelde me zoooo blij dat ik lekker naar de verjaardag kan en op stap kan gaan!
    Tot nu ;)
    Ik vraag me ineens af of ik het wel moet doen, hij is tenslotte pas 1,5 maand oud! Is het niet egoïstisch dat ik me zo verheug op een avondje met vrienden en zonder m'n lieve kleine mannetje? :)

Herkenbaar?

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Is toch heerlijk als je even kan ontspannen! Geniet er lekker van, jij blij, oma blij en de kleine slaapt ws toch....

3. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Heel herkenbaar! :) Maar vooral wel lekker even doen! Je zal merken dat het moeilijk blijft tot je deur achter je dicht gegooid hebt ;) En de volgende dag ben je er weer helemaal voor hem :) en dan heb je wel een heerlijke avond achter de rug ;)

4. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    jaa heel herkenbaar.. alleen kon ik het niet. ik moest en zou oud en nieuw vieren en die kleine zou voor de nacht naar mn s.ouders gaan. hij zou dan ong.3 maanden oud zijn. maar hoe dichterbij het kwam, hoe meer ik er tegenop ging zien..uiteindelijk wilde ik het niet en is die kleine hier gewoon geweest

maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. al wil je eventjes weg moet je dat vooral doen :)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb me nooit schuldig gevoeld. Bij mijn 1e heeft het 4 maanden geduurd voordat ik iets wilde en daarna ging ik gewoon. Voelde toen helemaal goed dus prima. Met mijn 2e was ik na een paar weken al weer helemaal 'ready'.

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    onze man ging met 3 weken al 1 nachtje logeren omdat ik gewoon te moe was na die gebroken nachten. deed geen oog dicht. voelde me ook schuldig maar was een betere moeder toen die terug was omdat ik even wat tijd voor mezelf had gehad. dus meid, geniet ervan!!!

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Zo ie zo zwaar respect voor je dat je alles alleen hebt gedaan. En ja het blijft moeilijk of je het nu doet of over een paar maanden. Ik zeg doen en geniet bevalt het niet kun je altijd eerder naar huis ... probeer er van te genieten je kleintje wordt er ook alleen maar wijzer van als hij ziet dat er ook een wereld om jou heen is.

8. Wendy2007

Wendy2007 Actief lid

29 mrt 2007
    254
    0
    0
    secretaresse
    Wel herkenbaar hoor. Ik ben zelf ook een alleenstaande moeder. Toen mijn meisje 3 maandjes was ben ik voor het eerst weer gaan stappen. Zij is toen bij opa en oma gaan logeren. Die vonden het natuurlijk geweldig. En dat deed me ook goed waardoor ik geen schuldgevoel meer kreeg. En ik heb een geweldige avond gehad. Lekker mezelf helemaal laten gaan na al die maanden. Ff ontladen. Heerlijk.
    Jij bent er ook nog. Geniet er dus lekker van!

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Een goede moeder zorgt ook goed voor zichzelf. Dus als jij dit nodig hebt om weer even lekker op te laden (wat ik me heel goed kan voorstellen) moet je je daar ook niet schuldig over voelen en lekker doen.
    Veel plezier!!

10. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    gewoon lekker doen, ik herken het gevoel maar af en toe moet je gewoon even lekker iets voor jezelf doen hoor!

11. misa

misa Niet meer actief

Lekker gaan meid! Geniet er maar van! Baby maakt het niet veel uit en oma is blij! En mama ook.. :)

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Bedankt allemaal!
    Verstandelijk gezien weet ik het ook wel.. en oma is superblij en ach.. hij zal wel slapen en me toch niet echt missen!
    Ik ga hem wel missen denk ik :)

13. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Och meisje toch, ga lekker een avondje genieten.
    Het is volgens mij niet niet niks om zo,n klein hummeltje op te voeden.
    Ga lekker genieten.

En je kan het nu echt niet maken om nu tegen je moeder te zeggen dat het niet doorgaat ;) aangezien ze het zo geweldig vindt :D
    Jij en je moeder genieten dan allebei dus ik zal zeggen, lekker gaan.

Deel Deze Pagina