Ons zoontje is nu 13 weken en slaapt sinds een weekje op zijn eigennkamertje in het ledikantje. Ik vond dit al megaspannend en weet dat ik erdoorheen moet maar ons mannetje is zo,n druktemakertje in zijn bedje. Ik leg hem gelemaal onderin en probeer hem zo strak mogelijk toe te dekken. Hij heeft ook een slaapzak aan. Hij valt prima in slaap maar doordat hij zo beweeglijk is draaid hij in zijn slaap zichzelf helemaal om dan ligt hij dus met zijn hoofd bij het voeteneind. Ik ben dan zo bang dat hij met zijn hoofdje onder de deken terrecht komt. Ik ga er dus wel 3 a 4 keer per nacht uit om hem weer goed te leggen. Wat mijn eigen nachtrust dus niet ten goede komt. Heeft iemand tips hoe ik hem in bed kan leggen zonder hij zich helemaal rond kan draaien.
Ik stopte de onderkant van de slaapzak onder het voeteneinde onder het matrasje zeg maar. Snap je wat ik bedoel? Ik weet niet of het officieel mag voordat ik dalijk een hoop boze reacties krijg maar dat werkte voor mijn zoontje wel. Hij deed precies hetzelfde, lag ook ondersteboven in bed. Haha soms stond ik er elke keer weer van te kijken hoe ik hem s'ochtends aan trof in bed. Succes misschien komen er nog meer handige tips binnen.
Hoi, Mijn ervaring met mn dochtertje is dat ik niet kan voorkomen dat ze draait / kantelt. Wel kan ik zorgen dat ze zo veilig mogelijk kan kantelen.... Wij hebben hier de dekens in de ban gedaan zodra we merkten dat ze echt ging kantelen. We gebruiken alleen slaapzakken, dik en dun.
De tip weg met de dekens. HierAlleen een slaap zak met romper. Mocht je kindje het koud hebben, een pjama aan ( of iets anders met langer mouwen en evt broek ) dan nog koud, er zijn een hele hoop soorten slaapzakken van dikke tot dunne. Kort en lange mouwen
Ik zou ook gewoon de dekentjes weg doen en een lekker warme slaapzak. Dan maakt het niet uit als hij draait, is het gewoon veilig. Slaapzak instoppen doen sommige mensen inderdaad, prima als het voor jou werkt maar zoals Racegirl al waarschuwt: het is niet veilig, althans, veiligslapen adviseert een kind nooit vast te leggen in bed. En die adviseren ook om een slaapzakje te gebruiken en geen dekentjes.
Hier inderdaad ook alleen een slaapzak. Het bewegen in bed wordt alleen maar meer naarmate ze ouder worden. Mijn dochter gaat haar hele bed door en vinden we regelmatig met haar hoofd bij het voeteneind. Inclusief haar drie knuffels
Hier alleen een combisleeper voor mn zoon van 3 en baby van 3 maanden. Vind ze geweldig. zo jammer dat de oudste er bijna uit gegroeid is.