Ik schrok me vanmorgen dood. Ik ging lekker onder de douche en opeens een hevige kramp. Ik dacht ter plekke dat ik moest bevallen. Ik schrok me dood. Ik dacht nog even ik moet even plassen, maar dat was het niet helemaal. Ik rende onder de douche vandaan richting de wc en gelukkig geen gekke dingen, maar een erg dikke ontlasting. Sorrie voor het gore praatje, maar het deed zo'n pijn en ik was zo bang. Soms zou ik gewoon even in mijn buik willen kijken of het goed gaat enzo... Gelukkig gaat het zoals het er nu naar uit ziet goed al was het even schrikken. Herkennen jullie dit?
ik heb dat alleen als ik te lang mijn ontlasting heb op gehouden dan voel je van die kei harde steken in je buik en kan ook wel een van pijn vergaan maar ik herken dat gevoel en weet ook meteen wat er aan de hand is voor de rest heb ik niet echt iets gehad dat zulke erge krampen kon veroorzaken
heel herkenbaar helaas! maar bij mij verdwijnt de kramp direct nadat ik naar de wc ben geweest. alleen wel grappig dat je dacht dat je moest bevallen! ik denk dat bevallen veel meer pijn gaat doen maar daar hoeven we verlopig nog niet aan te denken! veel succes met je zwangerschap!
Hey, voor mij ook heel herkenbaar, vooral toen ik in dezelfde periode zat als jij nu zit. Het was soms zo erg dat ik er echt beroerd van was en het liefst op het toillet ging wonen (die houding was ook het fijnste). Ook ik schrok regelmatig, voorals als het begonnen te lijken op menstruatiekrampen, maar je ziet we zijn nu toch al weer 20 weken onderweg en ik voel het flink bewegen. Even volhouden dus...succes...
Heej... Herkenbaar... IK heb al een tijd last van veel harde buiken. En was daarvoor ook langs de vk geweest. Het schijnt dus, omdat je darmen achter je baarmoeder lopen, dat het op je baarmoeder kan spelen zeg maar. Ik heb het ook als ik voel dat ik moet plassen. (en dat is vaak hihi)
ja zeker herkenbaar. maar je lijf veranderd en dus sorry meiden ook je ondlasting die word harder en er word dan ook vaak geadviceerd om rustig de tijd te nemen om naar de wc tegaan. dit om verschillende kwalen teverkomen. bijvoorbeeld: aambeien deze komen op zetten als je mee gaat zitten persen als je zit te poepen. krampen dit komt omdat je je zelf de tijd niet gunt om goed uit te poepen. blaas ontsteking dit komt omdat veel mensen niet goed uitplassen en dit kan tot ontstekingen leiden voor al bij zwangere vrouwen. hoop dat jullie hier wat aan hebben meiden. ondhouden dus doe het rustig aan ook op de WC !
Die buikkrampen kunnen ook gewoon komen omdat je opstipatie hebt. Dat is het nette woord voor harde poep... Ik ben bekend met het fenomeen aangezien ik opstipatie krijg van koemelkproducten. Ben nu intussen 35 weken zwanger en het poepen gaat verdraaid lastig omdat mijn baarmoeder'spieren' niet echt meer willen meewerken. Ik weet ff niet hoe ik het anders moet omschrijven. Maar als ik eenmaal zit en het 'komt' op gang, dan moet ik blijven zitten tot et eruit is. Want zelf gaan zitten persen werkt dus niet meer. Wat helpt tegen opstipatie is veeeeel water drinken, veel volkoren producten of met vezels én kiwi's. Sterkte meiden!
Lieve mensen, bedankt voor jullie berichten, maar ik heb diezelfde avond een miskraam gehad. Het is aan alle kanten duidelijk ik ben het kwijt. Ik ga dus op weg naar de volgende ronde. Jedid-Jah