Tijdstippen slapen baby 4,5 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Renske66, 26 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renske66

Renske66 Lid

26 sep 2015
    97
    2
    8
    Hoi mama's,
    Hebben jullie vaste slaapjes voor jullie kindjes van 4 (bijna 5) maanden?
    Ons flessenschema is: 7-11-15-19 uur. Laatste fles is met Nutrilon Bamix, pap.
    Ik probeer hem na elke fles weer naar bed te doen. Uiteraard eerst even uitbuiken en nog even spelen, maar daarna richting bed. De slaapjes variëren van niet, tot 5 minuten tot 2,5 uur.
    Moet ik misschien al over gaan op vaste slaapmomenten? I.p.v. na elke fles zoals je dat vanaf de geboorte doet? Dat hij went aan zijn vaste slaapmomentje en dan ook beter gaat slapen?

Wat zijn jullie schema's/tips?

2. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

In het boekje baby in een droomritme staat dat baby's van 16 tot 24 weken oud:
    Drie tot vier slaapjes doen overdag
    Max 2 tot 3 uur slapen
    Snachts elf uur slapen
    90 minuten wakker kunnen zijn
    Een voorbeeld schema is:
    0700 wakker en voeden
    0830 slapen
    1030 wakker en voeden
    1200 slapen
    1430 wakker en voeden
    1600 slapen
    1630 wakker
    1800 voeden en naar bed
    2300 dreamfeed

Hopelijk heb je hier wat aan :)

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.187
    23.268
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier nooit aan vaste tijden gedaan. Nog steeds niet, en ze is pas net over op 1 x slapen. Ik kijk naar of ze moe is, niet naar de tijd. Wel de eerste tijd vaste volgorde gedaan. Soms zat er daarom maar 2,5-3 uur tussen flessen, soms 4 of langer. Op die leeftijd kreeg ze ook nog een late fles. Ze dronk pas heel laat flessen van 180+6. In die tijd meestal 150+5.
    Ik geloof niet in alles op de klok. Heb zelf ook niet altijd op dezelfdectijd honger, of lig niet altijd dezelfde tijd in bed.

4. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Mijn dochtertje is 14 weken en krijgt nog 5 flessen per dag. Om 7/11/15/19/23u. Na elke fles is ze een half uur ongeveer wakker en slaapt ze (bijna) tot de volgende fles. Dit gaat voorlopig elke dag zo!

5. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Hier hebben we heel lang geen vast ritme gehad. Niet voor het drinken (borstvoeding) en niet voor het slapen. Wel keek ik altijd hoe lang ze gemiddeld wakker kon blijven, dat was rond de 4/5 maanden zo'n 1,5 uur. Daarna legde ik haar weer op bed.

6. JuullesD

Wow hope....wat slaapt jouw dochter lekker zeg!

Het is hier tot nu toe automatisch op schema, doet finn zelf :)

7. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Ja ze slaapt overdag heel goed! 's Nachts is ze wel eens onrustig 😜

8. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Mijn dochter is ook bij a 5 maanden ons schema is:
    08.00/09.00 eten
    10.00 slapen
    13.00 eten
    15.00 slapen
    17.00 eten
    18.00 slapen
    21.00 eten en daarna naar bed.

Ik kijk meestal wel als ze nog gezellig speelt dan laat ik haar. Maar zo gauuw ze moe oogt of mopperd gaat ze naar bed.

9. JuullesD

Nou goed te doen toch hopes haha. Mijn zoontje is wel een pittige slaper, als hij uit zijn ritme is dan is slapen echt een ding, en het is bij hem ook echt hollen of stilstaan. Of hij slaapt geweldig of hij slaapt ruk.

10. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hier wel een redelijk schema, dochter is 3,5 maand
    8uur wakker eerste fles, daarna meteen weer naar bed tot ong 11 uur.
    11.30 fles en 13.00 weer naar bed tot 15/15.30.
    15.30 fles en 17.30 nog even slapen (half uurtje a uurtje hooguit)
    18.30 fles en 20 uur naar bed voor de nacht. Rond 22 uur wakker maken voor laatste fles en dan slapen tot volgende ochtend.

Zo is het ongeveer, ze is wel eens een uurtje eerder of later wakker maar kom meestal wel op hetzelfde ritme uit

11. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier van begin af aan vaste tijden, nu heel veel profijt van! Onze richtlijn was het boek van Gina Ford, de tevreden baby. Het schema van juullesd lijkt heel erg op die van ons. Ze is inderdaad een tevreden baby en ik geloof dat dit (deels) door het goede ritme komt. We dwingen niks af, ze zit hier nu van zelf zo in. Laatst op reis met de auto gegaan, toen pakte ze ook precies die slaaptijden :)

12. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Zoontje net vijf maanden krijgt nog vijf flessen. Dit is op een vaste tijd. De slaapjes niet; ik kijk naar hém. Hij kan ong 1,5 soms 2 uur wakker zijn. Als hij rode oogjes krijgt en begint te gapen gaat hij naar bed. Vaak wordt hij na een uurtje wakker (slaapcyclus) en begint dan wat te kermen. Laat hem sowieso tien minuten tot een kwartier liggen. Meestal slaapt hij hierna zo weer dik een uur. Nu slaapt onze kleine man nog best veel, maar ik leg hem zeker niet na elke voeding weer in bed. Eerst was ik hier erg druk mee, maar heb ondertussen wel geleerd om naar de kleine man te kijken en wat hij aangeeft.

Deel Deze Pagina