Ons dochtertje was ook erg onrustig. Heb toen de Ergo Cocoon besteld (Ikbenmama.nl: Het eerlijke en eigenzinnige webwarenhuis voor de (bijna)mama van nu en haar uk! de 3e). Het is een heel dun soort zakje die je als een soort sok over het hoofdje aantrekt en met knoopjes bij de schouders dichtmaakt. Super fijn. Geen gedoe met klittenband en kindjes die zich eruit wurmen. Verder zou ik ook gewoon grotere flessen maken. Dus geen 90+3 schepjes, maar 120+4 schepjes. Als hij vol zit geeft hij dat vanzelf aan. Zijn het vooral de avonden? Dan kan het ook nog zijn dat hij aan het clusteren is. Deed ons dochtertje ook vaak. Dan wilde ze heel vaak achter elkaar drinken. Steeds kleine beetjes van 20/30cc en dan na een half uurtje weer. En op een gegeven moment was het klaar en sliep ze een aantal uur langer dan normaal. Dus ik zou zeggen: gewoon aanbieden. Als hij geen honger meer heeft dan geeft ie dat wel aan. Bezoekje bij de osteopaat zou ik inderdaad ook doen!
Herkenbaar, hier in begin een heel onrustig mannetje. Destijds bij de kinderarts geweest en paar dagen te observatie geweest in het ziekenhuis. Begonnen met inbakeren en het indikken van de voeding plus een heel strik schema. Hij huilen werd minder en dragelijker, Het was zeker niet over maar door de schema hadden we teminste een hou vast.
Dat opboeren en wegslikken klinkt bekend, mijn dochter had o.a. daar ook veel last van en dat bleek dus verborgen reflux te zijn. Zodra ik haar neerlegde was het krijsen (tot ze paars aanliep), slapen wilde ze alleen in de draagdoek en ook dat ging steeds moeizamer. Na een onrustige avond met huilen van +/- 18u-23u ging ze 'out' en sliep ze een paar uur, maar vanaf de eerste nachtvoeding was het weer voeding die omhoog kwam, kreunen, woelen, wakker worden, mopperen etc. Dit was zo slopen, ik heb van de eerste 2 maanden amper genoten en voelde me vaak radeloos, moe en verdrietig. Medicatie (voorgeschreven door de huisarts) haalde ook niets uit. Uiteindelijk was (op aanraden van de kinderarts) indikken icm de 'leefregels' hier de oplossing, al snel werd het een superblije, goed slapende baby. 'Inbakeren' in de puckababy hielp ook goed. Ik zou misschien een blik koemelkvrije voeding kopen om eens te kijken of dat verlichting geeft. Een osteopaat bezoeken kan ook geen kwaad, misschien zit er iets niet helemaal lekker. Als het niet helpt, ga naar een kinderarts.
Hi Hi, Snap dat dit heel vermoeiend voor jullie is! Je houdt zoveel van ze en ze kunnen nog niet aangeven wat er mis is Denk dat het meerdere dingen kunnen zijn: -koemelkallergie --> Ik gebruik Nutrilon Hypo Allergeen sinds een tijdje hier voor - Krampjes --> Infacol geven (hielp bij ons heel erg) - Meer voeding --> Ik gaf zelf borstvoeding, dus weet hoeveel in die tijd normaal is. Misschien andere moeders??? Bij ons hielp dragen in de draagdoek heel erg om hem rustig te krijgen en het hielp goed tegen de krampjes. Je hebt ook draagzakken zoals de Tula, als je een doek wat onwennig vind. Verder vond hij een warm badje heel fijn om rustig te worden en babymassage ook! Succes er mee Hoop dat alle tips van iedereen wat helpen! Oja, en op tijd naar bed brengen is ook heel belangrijk. Anders raken ze over vermoeid en dan is het nog meer krijsen.
Vannacht is er een wonder gebeurd, meneer heeft in zn eigen bedje geslapen en goed ook! Voor de rest hebben we toch een andere fles gepakt. Hij had eerst een dr. Brown fles, maar aangezien de voeding die hij krijgt dikker is viel hij in slaap tijdens de voeding en kwam dan veel te snel weer. Nu hebben we een Avent fles, dit gaat stukken beter maar hij moet wel goed boeren anders komt de helft eruit... Voor de rest gaat t iets beter
Het gaat met ups en downs. Luka heeft vannacht heerlijk geslapen, maar nu is t weer 'feest'. Morgen afspraak bij de kinderarts, hopelijk vinden ze de reden dat hij zo veel huilt.
Bij de kinderarts was alles oke, hij is gewoon al 4 cm gegroeid! En hij weegt nu ruim 4,5 kilo. Vandaag weer een huil dagje merk ik, hopelijk komt dat ook snel goed!
Fijn dat alles goed was bij de kinderarts, en dat hij zo goed gegroeid is, hoop dat hij zo goed blijft gaan. Geniet van m ondanks dat t zwaar is
Het is weer zover, Luka huilt alweer de hele dag. Niks kan hem troosten. Overstrekken, om zich heen slaan etc. We worden er moedeloos van... Wat in Godsnaam moeten we doen? We zijn ten einde raad!
Zou dan toch echt met orthiflor start beginnen, hoepenlijk helpt dat. Overstrekking hoort ook bij krampjes. Hoe is t met zijn ontlasting? Wil je zo graag helpen, want t is zo zonde van jullie kraamtijd. Helpt t om m op je buik te leggen, en rustig tegen m te praten, en over zijn bolletje te aaien? Dit hielp bij mijn kids toen heel goed. Nogmaals heel veel sterkte en hoop dat t helpt