Krijsen, hikken, slikken, herkauwen? Klinkt mij als verborgen reflux. Ik ben naar de huisarts gegaan, voorgelegd wat de klachten zijn en aangegeven dat dat verborgen reflux was en voila ik kreeg medicijnen en een rustig kind direct na de eerstvolgende voeding. Daarvoor hoef je niet naar een kinderarts. Tenzij je zelf twijfelt of je je baby niet herkend in de symptomen (google) van verborgen reflux? Succes ermee...wat sneu om je kindje zo erg verdrietig te zien en pijn /heel veel ongemak heeft. Volg je moedergevoel...en sterkte..het valt niet mee als mama!
Meid wat pittig voor jullie zeg! onze zoon was ook heel erg onrustig, veel buikpijn en heel veel spugen. Osteopaat heeft voor een deel goed geholpen! Ik had alleen continu het gevoel dat er ook wat was met de voeding. CB zei dat hij geen koemelkallergie kom hebben, hij had immers geen eczeem. Uiteindelijk zelf pepti gekocht, in merkte wat verlichting. Toen via de huisarts een verwijzing voor de kinderarts. En wat zijn we goed geholpen zeg. Hij is overgegaan op de neocate en we hadden ons ventje weer terug.
Dit is zoooo frustrerend hè. Mensen snappen echt niet wat koemelk allergie inhoudt. Maar 50’procent van de kma babies heeft eczeem…. Zoveel ouders die naar huis worden gestuurd met deze boodschap
Ik zat bijna huilend bij de kinderarts. Hij zei letterlijk ‘ik vind het zo zonde dat je hier nu pas bent, je zoontje is 6 maanden. Kinderen hoeven helemaal geen eczeem te hebben’. Ik heb hier echt 1 ding van geleerd, moedergevoel is altijd goed! En meer schijt hebben op sommige momenten aan t CB
Steekt ze ook vaak haar tongetje uit? Voor mij klinkt het als verborgen reflux. Ik zou gelijk beginnen de leefregels voor verborgen reflux. Wij hebben dat ook gedaan voor we naar de huisarts gingen. Anders sturen je zo weer naar huis en moet je de leefregels als nog doen en dan heb je al die tijd een schreeuwende kleine meid Hij ging toen gelijk er wat mee aan doen. Wij hebben uiteindelijk medicijnen gekregen. Het duurde even voor we de juiste medicijnen hadden. Misschien ons geluk dat we nog bij de kinderarts liepen anders duurde het nog langer voor dat we juiste medicatie kregen. Onze zoon had ook een dijk van een stem dus het deed ook fysiek pijn als je net even verkeerd zat met je oor. Raad je echt aan om gelijk naar de leefregels te kijken.
On topic, je moet iets! Ik zou zoeken naar de koemelkvrije voeding die al genoemd is. Soms zijn er proefverpakkingen te krijgen via het CB (of is dat alleen voor pepti?). Er is een facebookgroep voor kinderen met KMA. Misschien is daar iemand die een pot over heeft oid.
Dit klinkt toch echt als kma/reflux. En echt ook naar de osteopaat gaan. Geen allergie of reflux. Maar wel een kind dat de halve dag brulde. Door de osteopaat na een paar behandelingen een 180 graden een ander kind.
Sowieso naar een osteopaat gaan. Dat is een kleine moeite en kan een groot verschil maken. Verder werkte pepti niet bij mijn zoontje, maar neocate maakte wel een groot verschil en opeens hadden we een kind dat vrolijk keek en lachte. Helaas is neocate alleen op recept van de kinderarts verkrijgbaar en ik heb daar echt om moeten smeken, omdat ik zo wanhopig was. Maar toen het werkte, hebben ze nooit meer moeilijk gedaan.
Hier 3x ervaring met verborgen reflux en als ik jouw verhaal lees gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen. In dat geval heeft ze erg veel pijn waardoor ze zo huilt. Ik zou de ha nogmaals bellen en vragen voor een consult en aangeven dat je medicatie wil. Hier werkte Zantac en Ranitidine erg goed. Als ze geen gehoor willen geven, savonds de hap bellen. Hier ook gedaan en kreeg daar direct medicatie mee; ‘overduidelijk verborgen reflux’ zei die arts daar. Heel veel sterkte!
Klinkt voor mij als een heel herkenbaar verhaal bij onze 2e. Zoon sliep overdag voor geen meter, was alleen maar aan het huilen, deed hazenslaapjes. De nachten gingen dan wel vrij goed, maar het was heel frustrerend. Hij keek niet helder uit zijn ogen, had een onrustige huid, maar geen eczeem, en wat het meest opviel..hij kon niet poepen en áls ie dat wel kon, was het hard, droog en grijs. Na heeeeel lang aandringen bij de kinderarts mochten we medicijnen tegen reflux proberen. Dit hielp. Maar na een week kwamen alle klachten weer terug. Huilend bij het cb gezeten en in tegenstelling wat je veel hoort hebben zij ontzettend goed geholpen. Op hun advies Nutramigen gaan geven om te bekijken hoe hij daarop zou reageren. Al bij de eerste fles was het een wereld van verschil. Wat een vrolijk ventje kregen we terug! Dit bleef. Om het vergoed te krijgen, moesten we een provocatietest doen na minstens 1 maand nutramigen. De 1e testdag was het voor ons al duidelijk. Dit moest koemelk zijn geweest. Wat een pijnlijke gezichten trok hij weer en wt een pijn. Een week later de 2e testdag...niks aan de hand, hoe lang de dag ook was. En bij de uitslag bleken we idd gelijk te hebben: de 1e testdag had hij koemelk gekregen. Wat zijn wij ons cb nog altijd dankbaar voor alle hulp...want ik heb me toch veel mails met vragen gestuurd, ben vaak bij de inloopspreekuren geweest met vragen en hulpeloosheid. Onze zoon had a-typische symptomen, ook vaak een vertraagde reactie. Dus echt: volg je gevoel...als je denkt dat er meer aan de hand is..dan maar een potje huilen bij de huisarts, kinderarts of cb maar laat je aub niet afschepen!
Draadje aan het lezen, herkenbaar verhaal maar jeetje wat heftig. Alle tips zijn denk ik genoemd, reflux leefregels, osteopaat (echt goede zoeken en doen!), draagzak en vooral niet continu van alles proberen om het huilen te stoppen; dit werkt in mijn ervaring ook averechts. Wel liefde geven en rustig rondlopen bijv. Hulp inschakelen om het zelf vol te kunnen houden! Nog een extra, als het echt reflux is, wij hebben naast medicatie (ranitidine) veel gehad aan een reflux bed voor de nachten (overdag draagzak). Zoontje ging hierin in een swaddle up; ook echt een life saver hier want bakeren ging hier ook niet. Mocht je meer willen weten mag je altijd een pb sturen. Wil je heel veel sterkte wensen en hoop toch dat het inmiddels al ietsje beter gaat!